Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: rense hash
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
hey alle derude. :)
igår aftes fik jeg lyst til at prøve at rense mit hash, og jeg havde læst engang at man kunne putte det i kogende vand og så ville det blive renses for alt muligt andet. jeg gjorde det så, men kom i tvivl om hvad der var hvad.
der var noget der flød ovenpå og noget der blev i bunden. jeg samlede det som flød ovenpå og røg det, for det var efter min vurdering hashen.
er det rigtigt sådan som jeg har gjort det? :D

Frede"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Blev du skæv?

Medlem
Brugeravatar

jo lidt, tror jeg. :) men havde røget rimlig godt hele dagen, så det kan godt være svært at bedømme så. :life: hehe;P

men er metoden rigtig?? :)

Medlem

Geografisk sted: Århus
Sådan som jeg har forstået teknikken skal man gemme det der falder til bunds! Og alt det der flyder op er giftigt og ikke særlig sundt (Derfor vi renser hashen jo). Så skulle bundfaldet være rent resin. Jeg har ikke selv prøvet teknikken, da jeg simpelthen aldrig har stået i sådan en situation. Jeg stikker altid af når der kommer en dårlig hash på bordet, gider simpelthen ikke at finde mig i det. Go ryger

Junior medlem

Hey brug søgefunktionen, ikke længe siden jeg oprettede en tråd om hvordan du gør det med lightergas.. billigt og nemt - her er link

Rense hash med lightergas?

Held og lykke med projektet!

Junior medlem

Af hvad jeg ved også.. så nedbryder du da også hashen ved at smide det i vand.. ellers så pulveriser det og hæld det igennem et kaffe filter + smid et te-brev i og så drik det..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vand nedbryder ikke cannabis per se. Kogende vand er dog ikke så smart at bruge, da varmen har indflydelse på både nedbrydelse og omdannelse af nogle af de psykoaktive stoffer i cannabis.

Hvis det endelig er man vil rense hash, så kan man lige så godt bruge lightergasmetoden og trække nol af det. Effektivt, simpelt og nemt.

Medlem

Du kan godt bruge "vandmetoden" til hashklumper..
Har prøvet, men jeg anbefaler det ikke, (lidt spild af hash synes jeg..)
Fidusen er IKKE at komme over 40-50 grader varmt vand. Ellers opløses THC´en i olier som samler sig på overfladen. (du fik fat i det "rigtige")
Men når THC findes i en opløst form, er den meget ustabil, og ændres af lys, ilt og varme til andre cannabioder, over 60 -70 grader er processen speeded op med mange hundrede %. (vi snakker få timer her før der ikke er mere at hente, mest pga varmen)
THC opløses ikke af vand ved UNDER 40- 50 grader, den beholder sin psykoaktive form i sine resins i vandet UNDER den temperatur.
Det gør CBD og de fleste andre cannabinoder ikke, de opløses til gengæld i vand ved så lidt som 10 grader (tager dog lidt længere tid).

Resultatet skulle gerne blive en forhøjelse af indholdet THC i forhold til CBD CBN CBS og hvad har vi, og derved give en mere "high" røg..

Bruger du vandmetoden til hele buds og colaer, bliver resultatet gerne meget mørkt næsten sort plantemateriale. (ligner te blade)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Okay dumt spørgsmål det her måske... okay.. kast ikke med sten og rådne svampe nu !
Men jeg har da tit hørt om vandskadet hash ?! nu er jeg forvirret ... altså at hashen har fået for meget fugt eller været udsat for direkte vand, og derfor har mistet en del potens... men så kommer jeg lidt i tvivl her og tænker på - at det kan være at folk forveksler den vandskadet hash, med en tør ussel semi der er trukket nol på :D en rigtig dejlig KIF - sådan en man ka stikke folk ned med fordi den er så hård aka hovedpinetjald.
fydaføj.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hvis du er i tvivl om din metode er rigtig - er der en guide her.
http://www.icmag.com/ic/showthread.php? ... ht=soapbar

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Du kan også bruge isopropylalkohol. Jeg ved ikke om du har set denne tråd.

Medlem
Brugeravatar

hey derude..

nu har jeg fucked op med ca 3 g okay godt røg. :/:/
det jeg fik ud af det, lignede hash, men havde ingen lugt, men prøvede det alligevel, men kunne heller ikke mærke noget. hehe :b

såååå, jeg er færdig med at eksperimentere. :)

FredeD"

Medlem

Geografisk sted: Århus
FredeD skrev:
hey derude..

nu har jeg fucked op med ca 3 g okay godt røg. :/:/
det jeg fik ud af det, lignede hash, men havde ingen lugt, men prøvede det alligevel, men kunne heller ikke mærke noget. hehe :b

FredeD"

øv øv ikke noget at gøre ved :( Nu er 3 gram ikke det store. Rul en joint og glem det hele :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

FredeD skrev:
hey derude..

Fortsæt med at eksperimentere :D - du skal bare huske at bruge det, der er i bunden!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]