Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa,
Nu er jeg faktisk blevet lidt nervøs over at høre/have set information omkring 2012 hvor Maya's kalender udløber.

Hvad tror/mener I? Er der grund til frygt, eller skjuler dem der ved det bare, så vi ikke går og er bange?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
:?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Det er sikkert noget opblæst noget ligesom år 2000 skiftet, men man kan jo aldrig være sikker. Det er kun tiden der vil vise hvad der skal ske med denne planet :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Du skal ikke være bange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
JesperKampmann skrev:

Hvad tror/mener I? Er der grund til frygt, eller skjuler dem der ved det bare, så vi ikke går og er bange?

Ja, der sidder et råd af velinformerede mennesker et sted, der ved, at Apokalypsen uundgåeligt vil indtræffe om 3 år. Den eneste grund til, de ikke siger noget, er, at de ved, du ikke kan tåle den oplysning. Hvordan har du det selv med den tanke?

Det er selvfølgelig aldrig til at sige noget med sikkerhed, og vi lever bestemt i spændende tider, men jeg tror, du ville have bedst af bare at væbne dig med tålmodighed og en god portion skepsis; ellers har du tre bekymrede år foran dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har også tænkt rigtig meget over, om jorden nu går under her den 21 dec 2012.

Har også set nogle dokumentarer der er lagt op på youtube om det.
Vil da lige dele et par links til jer andre, for at høre hvad I mener om det.

Og hvis I går på youtube og ser filmen, finder I også de andre afsnit af de dokumentarer der er.

Junior medlem

Swedenborgs fly skrev:
JesperKampmann skrev:

Ja, der sidder et råd af velinformerede mennesker et sted, der ved, at Apokalypsen uundgåeligt vil indtræffe om 3 år. Den eneste grund til, de ikke siger noget, er, at de ved, du ikke kan tåle den oplysning. Hvordan har du det selv med den tanke?

Det er selvfølgelig aldrig til at sige noget med sikkerhed, og vi lever bestemt i spændende tider, men jeg tror, du ville have bedst af bare at væbne dig med tålmodighed og en god portion skepsis; ellers har du tre bekymrede år foran dig.

Men hvad tror du?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dommedagsprofetier - dét er god humor.

Junior medlem

http://avisen.dk/der-er-fire-aar-til-ve ... g_451.aspx

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvorfor være så bekymret?
Vær glad, lev livet og lad vær med at spekulere på hvornår du skal dø!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det sku skræmmende.
Og har da også overvejet at hvis det nu skulle være sådan at jorden går under der, så vil jeg satme ud og se verden først!

Junior medlem

Det svært at være glad og live i nuet, hvis man ved præcis en dato på dødens eventuelle indtræffelse.

Jeg håber ikke det sker, for jeg er bange nok i forevejen for at dø og jeg har ikke engang oplevet livet endnu.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Arturo Bandini skrev:
Hvorfor være så bekymret?
Vær glad, lev livet og lad vær med at spekulere på hvornår du skal dø!

You said it .

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
hahahaahahahaha

vi har brug for en smiley med et kæmpe LOL skildt - det hvad jeg mener, men indtil da:

:stop:

Junior medlem

Du er så klog Lorten, du lægger godt op til dit navn. Du burde skrive noget mere fornuftigt fremfor at være sådan en barnlig nar at ødelægge en tråd til folk som faktisk ønsker en seriøs debat omkring dette emne.

Magen til en større nar finder man næppe, skam dig.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lad da vær med at være så sur.
Hvis du absolut vil tro at du skal dø om 3 år, så tag ud og lev livet indtil du dør, brug dine nyvundne penge på at opleve verden og have det sjovt!
Det andet vil bare gøre dig mut og deprimeret, det har du vel ingen interesse i.

Senest rettet af Silvio Berlusconi 14 nov 2009 17:31, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvorfor skulle jorden gå under i 2012, bare fordi mayaerne var så dovne at de ikke gad lave en kalender der gik længere end til 2012? Det giver jo ingen mening overhovedet, jeg troede ikke der var nogen fornuftige mennesker der kunne tro sådan noget. Prøv lige at tænk jer om, seriøst.

Medlem
Brugeravatar

men hvis det nu passer, så glæder jeg mig lidt til at opleve en undtagelsestilstand, og hvis jeg så kommer i himlen vil jeg melde mig ind i "himmel facebook" og oprette en gruppe der hedder "jeg var der da jorden gik under" :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Nofuckingdeal skrev:
Du er så klog Lorten, du lægger godt op til dit navn. Du burde skrive noget mere fornuftigt fremfor at være sådan en barnlig nar at ødelægge en tråd til folk som faktisk ønsker en seriøs debat omkring dette emne.

Magen til en større nar finder man næppe, skam dig.

Burde jeg skrive noget mere fornuftigt? :lol:
Hvis du ikke har større bekymringer end, hvad nogle folk, der skar hjerter ud på hinanden fordi de troede solen ville have det, sagde og hvad der sker i en eller anden åndsvag amerikansk film, så behøver du skam ikke at være bange.
Med al respekt for mayaerne og middelmådige amerikanske film :gud:

Site Webmaster
Brugeravatar

Hele det her 2012 pjat, er nok det værste Terrance McKenna har stået for.

Det har været diskuteret før her på psychedelia: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =5&t=23902
Her er en af mine posts i tråden:
Flotterbp skrev:
:roll:

Hele det der 2012 pjat...

Ok, den 21 december år 2012, er iflg. den mesoamerikanske kalender slutningen på den 13. b'ak'tun.

Det er betydeligt fordi i mesoamerikanske skabelesmyter, er vi den 4. og eneste lykkedes kreation, og den de 3 andre kreationer, eller verdener endte ved slutningen af 13 b'ak'tun (En b'ak'tun er en periode på 394 år)

Det er dét der har sat gang i alt det med dommedag i 2012, at vi udvikler os til et spirituelt bevidstheds niveau i 2012 osv osv osv.

Hvad vi ihvertfald kan konstatere ud fra mayaerne selv er at det ihvertfald ikke var dommedag. Det nævner de selv intet om og de har sat flere datoer og mærkebegivenheder efter "lang tællingen", år 2012.

Hvad mayanerne troede der skulle ske i 2012 aner vi intet om. At de troede det skulle være en speciel begivenhed er der ingen tvivl om, men de snakker på ingen måde om dommedag, eller en global bevidstheds udvidelse eller noget i den stil.

Terrance Mckenna er en hat for at have drevet det her så vidt. Det var afaik ham der satte det hele igang med hans pjat om "pole-shift", bevidstheds udvidelse osv.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]