Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Eventyrland
Hej psychedelia!

Jeg er helt ny herinde, men jeg har læst forummet før med stor glæde over at se hvor god en tone og hvor gode folk er til at give respons og skrive trip-rapporter.

Jeg har oprettet det her topic fordi jeg godt kunne tænke mig at få lidt hjælp fra nogle skarpe hoveder til at vejlede til det helt rigtige LSD-trip.
Sagen er den at jeg lider af OCD (Obsessiv-Kompulsiv tilstand), og til dette får jeg Paroxetin 80mg om dagen. Maxdoseringen er ifølge min indlægsseddel 60Mg, men min psykiater har altså ordineret de 80mg og det går også bedst med dette i forhold til 60Mg.
Jeg har røget nogle gode pinde hvor jeg har været på min medicin, og i alt den tid jeg har brugt medicinen har alle mine kogere været ekstremt dejlige og jeg har været helt i en drømmeverden.

Mit spørgsmål går på om det er skadeligt eller farligt for mig at prøve LSD imens jeg er på medicinen (jeg har ikke mulighed for at stoppe fra dag til dag eller holde pause). Ud over det vil jeg også høre om der er nogen af jer der kan fortælle hvad en god startdosis vil være for mig?

Venlig hilsen

Leary :)

Medlem

Fandt den her side som første hit på google. En artikel der skriver at LSD, Svampe eller fx. Meskelin rent faktisk har hjulpet på folk med OCD.
Den beskriver også hvorfor folk med OCD nemmere for tolerance / krydstolerance for/mellem psykedeliske stoffer. what!
http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/con ... 156/7/1123

En mer´ http://discovermagazine.com/2008/jun/16 ... e-your-ocd.

Dedikeret medlem

Paroxetin er en SSRI, ikke?
I så fald kan du jo google lidt på ordene SSRI og LSD - der er skrevet en del tråde om emnet. F.eks denne.

Der er meget forskellige meninger om hvorvidt det kan blandes... En skriver at det dæmpede hans trip meget, mens en anden skriver:
Citat:
Well turns out that the SSRI's didn't affect my trip much.. although it did put me in a weird headspace which ended up with me having my first ever bad trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor får man et SSRI mod OCD? Hvordan gavner dét?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det forstår jeg heller ikke helt .. (Til ovenstående)

OCD, er hvor man får tvangshandlinger ikke? Altså man gør de samme ting mange gange. F.eks. vasker hænder mange gange om dagen?
Eller har jeg misforstået ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
blodpump.. postcount er 100% ligegyldigt, hvis du ikke har noget at tilføje til emnet, så lad vær. http://en.wikipedia.org/wiki/Obsessive- ... Biological kom på første googlesøgning.

Trådstarter> Der er forskellige meninger om OCD+psykedelika, det er op til dig om du vil forsøge. Jeg synes det er godt at du kommer herind og tjekker hvorvidt det er farligt, da der er stoffer som helst ikke skal kombineres med SRRI'er.

Trådstarter> Hvis jeg var dig, ville jeg tage en meget lille dosis første gang, nær hvor du ikke kan mærke det. Så kan du forsøge dig med et rigtigt trip senere. Hør efter mærkets styrke, klip det over så du får en 30-40ug første gang, 70-80ug anden gang. - Husk at du skal vente mindst en uge mellem tripsne, pga toleranse osv.

Hvis du ikke har fået det ud af det, du vil, har du ikke tabt noget ved at havde startet for blødt ud.

Du kan eventuelt tage en snak med Kjær fra boardet. Han lider også af OCD og har haft positive oplevelser med psilocybin. Desværre også dårlige erfaringer med andre stoffer, især downers.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sådan helt aprospros, så led jeg af OCD da jeg var mindre og gik i folkeskolen, men tankerne fortog sig og forsvandt næsten helt da jeg begyndte at ryge tjald og tage svampe som 15-årig.

Junior medlem
Brugeravatar

Spiffeh; Tak skal du have for tipsne. Jeg tror du har ret i at det er en god idé at starte med et kvart mærke og så vente en uge eller mere og så prøve et halvt.
Så kan jeg jo se hvordan det går. Når jeg engang får prøvet det skal jeg nok vende tilbage herinde og berette om det :)

Til jer andre der spørger ind til det med OCD og hvorfor jeg får SSRI medicin, så ved jeg det faktisk ikke. Men ifølge indlægssedlen hjælper det mod tvangstankerne og tvangshandlingerne.

Medlem

Dextrose skrev:
Sådan helt aprospros, så led jeg af OCD da jeg var mindre og gik i folkeskolen, men tankerne fortog sig og forsvandt næsten helt da jeg begyndte at ryge tjald og tage svampe som 15-årig.

Er dette seriøst? Kan du uddybe hvorfor disse stoffer fik dig til at komme af med tvangstankerne?

Junior medlem

Homo Superior skrev:
Hvorfor får man et SSRI mod OCD? Hvordan gavner dét?

Jeg har selv OCD og OCD skyldes en kombination af psykologiske og neurobiologiske årsager. Hvis man har OCD har man nedsat aktivitet af signalstoffet serotonin i hjernen. Serotonin er med til at give lykke, og hvis man indtager stoffer som f.eks. MDMA vil der blive sluppet meget mere serotonin ud end normalt. SSRI (lykkepiller) er med til at øge serotonin i hjernen, og kan derfor hjælpe folk med OCD med få bedre kontrol over deres tvangstanker eller tvangshandlinger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Leary skrev:
Ud over det vil jeg også høre om der er nogen af jer der kan fortælle hvad en god startdosis vil være for mig?

Venlig hilsen

Leary :)

Det er rimelig svært at svare på, da det er meget forskelligt hvordan folk reagere på psykedeliske stoffer. Så start ud stille og roligt med fx. 1/4-1/2 mærke. Du kan evt. skyde det lidt igang med en joint, hvis du ikke mærker den store effekt.

For mig er et ½ mærke er nok til at sende mig ud i de sygeste trips i diverse parallele dimensioner og 5 grads universer, men en del jeg kender, skal have en 4-5 mærker før det kilder en smule i maven. Men som sagt, start ud stille og roligt.

Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg haft en hel del tid til at tænke over det, og jeg har besluttet mig for at kaste mig ud i det snarest.

Med hensyn til settings osv. så har jeg sørget for at have 2 watchere som vil være upåvirkede denne aften, mangler jeg noget for at det bliver en success? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Blot en masse dejlig musik, som bringer dig i et godt humør.

Til at begynde med vil jeg anbefale dig noget, der ikke er alt for krævende eller utilgængeligt at lytte til - jeg er f.eks. meget betaget af The Beatles, Jimi Hendrix, The Who og andre classic rock/pop kunstnere der var store i 60/70'erne - det giver mig sådan en "woodstock"-følelse der nærmest sætter mig i samme mindset, som dem der har lavet sangene, ofte var i. Samtidig får jeg en flyvende let og lykkelig hippiefølelse af frihed indeni :)

Junior medlem
Brugeravatar

Rush, det er præcis det musik jeg også hører normalt når jeg bare puffer pinde et par gange om ugen. Anyways, jeg skriver lige i emnet her igen efter "turen" og så må vi se om det også bliver til en triprapport :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]