Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 69 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Trainsurfing
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Findes der brugere her på boardet der har erfaringer med trainsurfing?

Skriv gerne en PM til mig hvis du føler dig truffet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg har ikke selv erfaring med det, men jeg havde (læg mærke til datid) en bekendt der yndede at udøve denne direkte stupide hobby, min bekendt var fra Ribe - du har muligvis hørt om hans dødsfald for et par år siden.
Det er åndssvagt, dumt og idiotisk, jeg håber ikke det er fordi du har lyst til at prøve det!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Kender også en der er død af det! første dødsfald i Danmark af trainsurfing... Ville anbefale at lade være min ven!

Medlem

Jeg har surfet på S-togene. Stået på bufferne og holdt i vinduesviskeren.
En af mine venner faldt af, inden toget fik fart på.

Med de nye s-toge ved jeg ikke om man stadig kan surfe. Det var fedt at mærke trykken i ørene når man kørte i tunnelen mellem Svanemøllen og Ryparken.

Desuden malede jeg nogle pieces på den måde, at jeg kørte bag på toget, hoppede af på en station malede, når toget startede hoppede jeg på igen. På næste station malede jeg lidt mere og efter et par holdt mere var piecet færdigt og grimt.

Hvad var spørgsmålet?

Medlem

I mine kredse er dødsresultatet mellem narko og surfing 1-0.
En er død af narko, en fik hudafskrabning af surfing.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Hvor stor en procentdel af dine venner tager narko, hvor stor en procentdel trainsurfer?

Medlem

Dagny skrev:
Hvor stor en procentdel af dine venner tager narko, hvor stor en procentdel trainsurfer?

Der er 10 gange flere der tager narko end surfer. Derfor skal dødstallet for trainsurfing ganges med 10 før end det kan holdes op mod narkodødstallet.

Altså, 0 døde af trainsurfing ganget med 10= 0

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
radon9 skrev:
Dagny skrev:

Der er 10 gange flere der tager narko end surfer. Derfor skal dødstallet for trainsurfing ganges med 10 før end det kan holdes op mod narkodødstallet.

Altså, 0 døde af trainsurfing ganget med 10= 0

Jeg kan slet ikke følge din logik der.
Men trainsurfer du stadig? Jeg må ærlig indrømme at det er den mest latterlige "Sport" jeg har hørt om. Et dsb tog er sku ikke legetøj på den måde! Tænk jer lidt om ...

Insane psychedelia user!

Trainsurfing er dødsensfarligt og man risikerer at betale med livet.

Slå dig endelig løs, AA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Som i kan se i min første post spørger jeg ikke efter en moralprædike, men om erfaringer. Jeg har ikke brug for flere indlæg om hvor dumt eller farligt det er.

Jeg tror jeg har mulighed for at surfe på de nye toge og for den sags skyld næsten alle andre toge, fordi jeg har købt den her:

Billede

Den skulle kunne holde til 120 kg.

Site Webmaster
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg tror jeg har mulighed for at surfe på de nye toge og for den sags skyld næsten alle andre toge, fordi jeg har købt den her:

Billede

Den skulle kunne holde til 120 kg.

LOL! Held og lykke, Spiderman.

Har du bare tænkt dig at klæbe den der på et tog og så bare holde fast? Hvad kunne der dog gå galt?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

120kg er da ikke nok til at holde dig når toget accelere? Der du giver da i den der gummibabs i noget mere end 120kg.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Har du overvejet planesurfing? Jeg mener, hvorfor stoppe ved toge?

Nu skal jeg desuden ikke flashe min mere end mangelfulde viden om fysik, men vil et legeme ikke have en højere vægt, hvis det er udsat for acceleration?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Så når den dims ryger af, hvad har du så at holde fast i? :x

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Er det en sugekop? Hvad koster sådan noget, og har du et link til hvor man kan købe den slags?
Jeg skal da vist til at klatre rundt på vægge og loft. :-D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Sugekopperne er nu meget normale, de bruges som regelt til at løfte glasplader. Har som lille tit drømt om at kunne kravle op af vægge osv. med dem. Hvis man finder de rette til formålet, tror jeg sagtens det kan lade sig gøre :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du nu, trods alle de advarsler som man ikke kan undgå herinde når noget direkte er for farligt til at det er klogt at udføre (ja undskyld, vi er en smule miljøskadede herinde ;)), alligevel begiver dig ud på din trainsurfer mission så synes jeg du skal tjekke op på togets ruter, vær sikker på at der ikke kommer lave tuneller så du bliver kvast som ham fyren for noget tid siden man hørte om var blevet klippet af sådan en lav bro.. ydrk :s
Var det en du kendte? Sugekoppen er i hvert fald bedre end ingenting men hav noget andet du ellers kan holde i.

Og til de andre herinde, al ekstremsport er jo med livet som indsats. Selv nogle af de undergrene vi ynder at praktisere herinde.

Moderator
Brugeravatar

Men manden bag rorret, eller folk der kører i tog, har ikke valgt at de skal opleve en person dø/se end død person, fordi en eller anden skal have et adrenalin kick.

@radon9
Efter den logik er det 0,1 til 0, narko, trainsurfing, hvor brugbart et argument er det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
BisMann skrev:
Men manden bag rorret, eller folk der kører i tog, har ikke valgt at de skal opleve en person dø/se end død person, fordi en eller anden skal have et adrenalin kick.

Lige præcis! Kunne ikke selv sige det bedre. Man er herre over sit eget liv, men at lade andre se en dø kan give dem følelsesmæssige problemer i længere perioder, hvilket de ikke fortjener.

Tænk på familie, venner og andre der vil savne dig, i tilfælde af det skulle gå galt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Her omkring hvor jeg bor, var der for nogle år siden en ung knægt som blev kørt frontalt ned af toget og døde af det. Det var ikke noget kønt synt! Tog føren kom aldrig på arbejde igen, og har psykiske problemer af det .. (Læst i avisen) ..

Så man skal måske lige tænke lidt længere end sit eget lille hoved. Der er jo andre end dig det går ud over, hvis det går galt!

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 69 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]