Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: på landet !
Hey folkens ! :)

jeg står med et lille SN projekt og kan ikke finde en tråd hvor nogen har haft held med fruiting af disse små vidundere..

Kan det passe ? mon man bare skal passe bedre på sneglene eller hva ?:)

og gider nogen være så venlig at fortælle mig hvordan jeg får billeder herind.. er åbenbart ik så god til computere :)

Medlem
Brugeravatar

Mht. SN myceliet kan jeg desværre ikke hjælpe.

Billed"guide" findes her: post billeder?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til man ikke hører om SN-grows er fordi de er forbandet svære at få til at fungere.

Hvordan har du tænkt dig at køre det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
hvis du ikke har prøvet at dyrke svampe før eller så mange gange, vil jeg helt klart råde dig til at dyrke cubensis i steden for, fordi det er meget nemmere.

Junior medlem

tak for responsen indtil videre..:) jeg har dyrket en del forskelligt efterhånden og satser da også meget på at dette skal lykkes..
har klonet de små over i rug og havde så tænkt mig at lave noget kolort/halm substrat og lidt jord på toppen.. stiller den først varmt og så senere prøve at chokke den med noget kulde og fugt ikke mindst..

til foråret vil jeg også prøve at sprede koloniserede kerner på en spot i naturen.;)

Junior medlem

Billede

nu fandt jeg næsten ud af det med billederne.. ska bare lige finde ud af hvordan jeg får dem vist med det samme.. myceliet godt igang på 4 dagen..:)

Senest rettet af Greenspliff 03 nov 2009 20:43, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Danm, det lyder spændene. Har du lavet myceliet fra sporer eller taget et ind udefra?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

jeg tog nogle af de største eksemplarer jeg havde fundet og klonede dem.. med masser af held faktisk..
3 glas med rug
3 forskellige af de spidse, brintoverilte og lidt håndsnilde og vupti 3 glas der gror mere aggresivt en så meget andet mycelie synes jeg! :)..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det er en af de allersværeste psykoaktive psilocyber at gro - der er ikke mange der har haft held med det, i hvert fald ikke nogen, der har følt noget behov for at prale om det på internettet. :) Men ideen med at lave et bed udendørs hvor man genskaber nogle af de naturlige betingelser er da god. Flimmer har også skrevet noget om det herinde tror jeg, omkring mulig symbiotisk forhold med græsser og den slags.

Så det er meget spændende! Held og lykke og hold os opdateret.

Her er lidt forskelligt fra shroomery:
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/10980442
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... er/4248496
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... er/4384321

Junior medlem

ja jeg må jo nok prøve mig lidt frem.. tror jeg prøver i et hjemmelavet mini drivhus med konstant luftflow via en luftpumpe.. tror luft og fugt er meget vigtigt. blir en udfordring med de lave temp men virker da mere lovende efter at have set det billede med kolben i det ene link..
jeg holder jer opdateret :)

Junior medlem

her på dag 5 er glasset næsten koloniseret over det hele med tynd og fint mycelie der er også betydeligt tættere struktur end i går..
en uges tid mere så tror jeg det er massivt nok til at lege med ;)
Billede

Dedikeret medlem

Indendørs fra "CaptainFuture"
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/11419690

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Semi OT: Jeg tænkte lidt på om det ville være muligt bare at finde en tue på en mark hvor der gror semilanceata, stikke en spade i jorden rundt om tuen og grave den op og transplantere den hjem i egen have. Ville mycelienetværket forstå at sprede sig hvis man nu gøder med lidt kokasser sommeren over?

og god vind med dit grow!

Dedikeret medlem

InnerNetExplorer skrev:
Semi OT: Jeg tænkte lidt på om det ville være muligt bare at finde en tue på en mark hvor der gror semilanceata, stikke en spade i jorden rundt om tuen og grave den op og transplantere den hjem i egen have. Ville mycelienetværket forstå at sprede sig hvis man nu gøder med lidt kokasser sommeren over?

Det er da et forsøg værd ville jeg mene. :-)

Om ikke andet er det da en mere interessant og muligvis profitabel måde at motionere på: at løbe hjem fra marken med skovl og et par kilo jordtotter i føtexposer, end det er at betale penge til FitnessWorld for at sidde og trampe på en eller anden bænkpres maskine.

Og så anskaf eventuelt en araberhest eller lille ko til at tøffe rundt på græsset. :-)
Billede

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Schhhvamp skrev:
InnerNetExplorer skrev:

Det er da et forsøg værd ville jeg mene. :-)

Om ikke andet er det da en mere interessant og muligvis profitabel måde at motionere på: at løbe hjem fra marken med skovl og et par kilo jordtotter i føtexposer, end det er at betale penge til FitnessWorld for at sidde og trampe på en eller anden bænkpres maskine.

Og så anskaf eventuelt en araberhest eller lille ko til at tøffe rundt på græsset. :-)
Billede

Undskyld hvis for meget offtopic. Det billed er da af en shetlandspony..? De er en del billigere at holde ind arabere.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det der? Det er sgu da bare en grim kamphund.

Bortset fra det, Greenspliff, nu vil vi snart se nye billeder.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Brown skrev:

Undskyld hvis for meget offtopic. Det billed er da af en shetlandspony..? De er en del billigere at holde ind arabere.

Det er ikke en Shetlandspony, det er en Falabella med dværgvækst. Bemærk at den er væsentligt spinklere bygget. Det kan blive ligeså dyrt at holde den lille Falabella som en Araber, da den nok vil kræve flere dyrelægetjek, eftersom den sågar har dværgvækst.
Falabella
Shetlandspony
Araber
:rocking:

When that is said.. Din idé burde virke, men du bør nok vande området grundigt før du tager en luns af jorden med hjem. Og det skal være en betydelig luns. I Japan har man en særlig måde at flytte træer på, hvor man graver træet op med de inderste rødder i en solid jordklump, og sirligt skærer rødderne der stikker udenfor af. Det sikrer at der ikke går råd i rødderne, samt at de holder sig fugtige. Det koncept burde man kunne overføre, så myceliet bliver udsat for så få fremmede sporer som muligt.

Mvh
Nørdeanden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg tror ikke det er nok at bedet er gødet med noget kolort kunne forestille mig det også ville være en god ide med noget halm eller lignene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
rasmus fuckhoved skrev:
jeg tror ikke det er nok at bedet er gødet med noget kolort kunne forestille mig det også ville være en god ide med noget halm eller lignene.

Hvorfor? Det spreder man jo ikke på marken, især ikke for at dyrke svampe :lol:

Junior medlem

Hey folkens.;)
jeg har lige været udenbys et par dage.. men..
da mine 3 glas var koloniseret forholdsvis jævnt, rystede jeg dem lige lidt hvilket har resulteret i at de nærmest er gået i stå..
er rimelig sikker på det er en anelse for meget fugt og for lidt luft så kloner myceliet videre i nogle bedre glas.. det var jo nærmest det hurtigst voksende mycelie jeg har set... er stadig meget optimistisk.. prøvede at sprede de allerførste glas jeg klonede ud på min græsplæne for en uges tid siden.(havde mistanke om bakterier men masser af frisk mycelie) grasplænen er gammel tyk og sådan lidt mosset nogle steder med masser af andre hatte.. jeg er kommet frem til at myceliet har bidt sig fast i grasset hist og her helt nede i bunden... tror desværre bare frosten når at snuppe det på et tidspunkt..

det hele skal nok lykkes! bare vent og se ;) og fed gris forresten !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]