Tak for hjælpen ind til videre, Atna og Spiffeh. Svampesporerne er også det eneste jeg selv kunne komme på, så mit ærinde var egentlig også om de var unikke på listen i den henseende. Men det er de så ikke!
Jeg prøvede lige at søge på 1-phenylethylamin og det skulle være "mildt stimulerende". Andetsteds stod der at det vist var udbredt til at blande amfetamin op med indtil midten af 1990erne. Men det er først blevet ulovligt i sommers, muligvis i forbindelse med retssagen mod en polak som troede han smuglede amfetamin men reelt kun havde 1-peai lasten (og blev dømt på hans intention om at smugle amfetamin!), og begrundelsen fra Jacob Axel er blot psykiske problemer og forgiftninger og noget i den dur. Men jeg er ikke 100% sikker på at det ikke er aktivt.
3,4,5-Trimethoxybenzaldehyd er vist blevet forbudt da mor var dreng og inden internettet fik fut på, og jeg kan ikke rigtig finde noget om det, udover i Tyskland. Jeg går ud fra at det hedder noget andet på engelsk. Men det optæder i hvert fald på nogle lister over stoffer tyske farmaceuter skal være opmærksomme på kan anvendes til fremstilling af ulovlige stoffer.
Med hensyn til 1-pea, er det selvfølgelig også meget muligt at en række af de forbudte stoffer er psykoaktive, men at de ikke primært eller overhovedet har været anvendt på egen hånd, men kun til at cutte andre godter op med, eller til viderefremstilling?
Hvis der er nogle, der har andre eksempler på forbudte stoffer, der ikke er psykoaktive, vil jeg stadigt gerne høre dem.

Burde det her indlæg måske have stået i "syntetiske stoffer" eller "alkymisten" i stedet for her?