Hejsa,
Først: Ved ikke om denne skulle være postet under spørgsmål til growbox/growkit.
Nåh, men jeg har altså sat mig for at lave mig et pf tek som jeg vil gro en i bed roller eller anden plastkasse.
Planen var at følge Piercers/Innernet's guides i
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=27789&p=363378&hilit=perlite#p362197 (Innernet's fordi jeg er for nærrig til at erhverve mig en trykkoger

)
Jeg har nogle sporer på vej til min dør, samt andre materialer såsom Perlite og Vermiculite.
Men jeg har et spørgsmål til selve boksen.
Når jeg ser diverse guides på jewtube lægger de et gedigent lag af Perlite i bunden af terrarierne, som blot er skyllet i vand fra hanen. Når jeg læser guidesne herinde, foreslåes det at hælde kogt vand over det. Er der nogen decideret grund til dette, hvis man fx. stiller kagerne på et låg eller sølvpapir oveni Perliten?
Derudover kunne jeg godt tænke mig, om nogen af jer har erfaring mht. hvor meget spore substrat man bør bruge i forhold til kagens størrelse? Jeg går ud fra det må være lidt på gefühl, da man ikke rigtig kan vide hvor stor koncentration der er af sporer i en sprøjte købt fra en vilkårlig smart shop (sporer fra 1 stk hat pr. sprøjte eller?)
Sidste spørgsmål:
Såfremt mit første grow lykkes, eller ikke lykkes (uden kontaminering), og jeg ønsker endnu et forsøg på samme mycelie(r), skal jeg så bare dunke kagerne igen, og chokke dem?
Sorry for noob spørgsmål, og beklager min dårlige formulering

Derudover, tak for et enormt godt forum, med masser af god saglig viden at hente!