Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
FromCirclesAllRise skrev:
Jeg rister aldrig mit tobak når jeg laver joints. Alle mine kammerater rister dog tobakken til deres joint - gider ikke ryge mine - Klynker på samme måde som jer, hvis det er dårligt ristet :mrgreen:

Klynker - pfft - vi er bare nogen der har høje standarder.

Moderator
Brugeravatar

@FromCirclesAllRise
I de fleste lande, er der slet ikke så stor tradition for at mixe med tobak, som her hjemme. Derudover kunne man godt forestille sig, at store dele af dem der mixer med tobak, sammentidig ryger tobak til hverdag. Imo. er det kun god HR at sørge for at tobakken er ristet, så man undgår den eventuelt ubehagelig situation, at man skulle få nikotinshock under cannabisrygning.

Junior medlem

Tak for alle jeres svar ;)
Tror vi prøver en bette joint uden tobak iaften heh :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det behøver vel ikke kun være nikotinen, der giver ubehag ved rygning af joints med tobak i. Kunne det ikke også tænkes at skyldes kulilten, der bliver dannet under rygningen eller nogle af alle de andre skadelige stoffer cigaretterne indeholder? Kulilte i blodet medfører mindre ilt, hvilket vel godt kan give svimmelhed?

Jeg må skrive mig på holdet, der hader dårlig ristet tobak, fordi det ødelægger rusen. Dog er jeg ikke så glad for at ryge mit cannabis rent, da jeg elsker den større mængde røg i blandingsjoints. Vandristning er derfor svaret på problemet, selvom det giver en lettere forringelse af smagen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm. Der er adskillige ting jeg ikke lige kan følge i din post.
Men den mest bemærkelsesværdige er dog "Dog er jeg ikke så glad for at ryge mit cannabis rent, da jeg elsker den større mængde røg i blandingsjoints". Den forstår jeg ikke helt?
Mener du at du elsker de varer i længere tid, eller at du får tykkere røg ud af blandingsjoints?
For jeg synes da godt nok jeg får de tykkeste skyer ud af at ryge rent, i forhold til at mikse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg undskylder, at jeg ikke har udtrykt mig klart. Jeg er syg og kan derfor ikke rigtig koncentrere mig eller tænke ordentligt. Jeg mener, at jeg godt kan lide selve det at indtage røgen. Ryger man rent er røgen godt nok tykkere, men selve den herlige akt varer ikke så lang tid, da man skal ryge mindre af en ren joint for at opnå samme effekt. Da jeg ikke ryger så tit, bliver det ikke til mange sug på piben, før jeg har fået nok. Det synes jeg er trist, og jeg blander derfor min cannabis op med tobak.

Hvad er der ikke at forstå ved mit spørgsmål om, hvorvidt ubehaget ved rygning af blandingsjoints kan skyldes andre ting end nikotinen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]