Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey rygere!
i sidste uge røg mig og nogle af mine venner noget skunk, efter vi havde røget fik en af mine veninder krampe i benene, havde det skidt og var svimmel.
Nogle der ved hvorfor det skete? ;s Kan det være fordi tobakken ik' var ristet nok?

Mvh Pothead ;)
:joint: God rygere folkens

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det kan det godt.
Nikotinchok er en forholdsvis normal "fejl" der kan opstå hvis man ikke forarbejder tobakken godt nok. Generelt plejer ubehag ikke at være et problem, når man ryger grønt, så jeg vil skyde på det er tobakken der er problemet.

Junior medlem

Okay ;) jeg har allerede rullet 2 joints af det samme tobak. Kan man ik' bar ryge dem langsomt og roligt så? Eller skal jeg til at rulle om igen? ;s

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er du ryger normalt?
For ellers vil nikotinen nok være et problem om du så ryger dem hurtigt eller langsomt.

Hvis du er lidt fiks så kan du også bare riste jointen inden du ryger den. Lav temperatur og giv dig god tid. Ligesom når man rister en cigaret.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Nogen tåler nikotin i joints bedre end andre. Jeg kan meget let få kvalme og blive svimmel, selv hvis tobakken er ristet relativt godt. Din veninde har måske samme problem. Den bedste løsning er (for mig at se) helt at droppe at blande tobak i. Jeg mener - hvorfor spæde guds egen urt op med en ond nazi-fasci-kapitalistisk, yderst vanedannende og særdeles kræftfremkaldende substans? (overdrivelse fremmer forståelsen). Det er som at købe en fin, dyr rødvin, og så blande den op med coca-cola.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præcis.

Selv ryger jeg uden tobak. Mine joints bliver så bare dét mindre og tyndere.

Junior medlem

Ja, jeg ryger en del heh. Prøver bar at riste dem igen, for er ved at løbe tør for joint papir hehe ;).
Ja man kunne selvf oss bare rulle dem uden tobak. men er de ikk svære at få ild i så?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommer an på kvaliteten af det grønne.
Mit brænder i hvert fald fint.

Junior medlem

Okay hehe. Go ryger her fra folkens;) tror jeg smutter i seng;)

Wiki Admin
Brugeravatar

Hvis du ryger med din veninde en anden gang, så lav i hvert fald en lille én med ren skunk til hende, så hun ikke behøver at få sin thc-rus spoleret af nikotin. For det meste brænder det helt fint rent, jointen kan dog godt gå lidt nemmere ud end hvis der er tobak i, men det er jo ikke et større problem end at man bare kan tænde den igen.

Junior medlem

Okay super ;) det skal da prøves næste gang ;) tak for hjælpen ppls

go ryger til folket :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Jeg synes du skal passe på med en ren skunk joint, i tilfælde af at skunken er synderen. En ren skunk joint er meget nem at ryge for meget på. Jeg får det selv dårligt af at ryge cannabis engang imellem med hjertebanken, kvalme, svimmelhed og lette kramper. Ja af cannabis, ryger cigaretter til hverdag. Skal dog ikke kunne sige om det er samme tilfælde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har mange kammerater der ryger cigaretter til dagligt, men stadig får ubehag hvis tobakken i jointen ikke er ristet godt nok.
Jeg har aldrig nogensinde oplevet nogen få det skidt efter de har røget en joint med ren cannabis.

Men man skal selvfølgelig passe på ved nybegyndere. Hvis ikke man kender rusen så godt, kan den godt virke overvældende. Især når man ryger ren cannabis af god kvalitet.

Anyway, hvis man vælger at ryge det rent, så var det også derfor jeg foreslog at lave jointen mindre. Så sker der ikke det store.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Tobakken i mine joints skal være perfekt ristede. Jeg hader nikotin, og jeg ryger aldrig cigaretter. Hvis jeg får et sug af en dårlig ristet joint, får jeg et hurtigt nikotin rush i kroppen også falder kvalmen på. Rist godt, eller ryg rent :rocking:

Wiki Admin
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Jeg har mange kammerater der ryger cigaretter til dagligt, men stadig får ubehag hvis tobakken i jointen ikke er ristet godt nok.
Jeg har aldrig nogensinde oplevet nogen få det skidt efter de har røget en joint med ren cannabis.

Jeg har nøjagtigt samme oplevelse. Er stoppet nu, men dengang jeg røg smøger blev jeg stadig ret let dårlig af tobak+cannabis blandingen. Jeg har aldrig nogensinde oplevet eller set nogen få kvalme/svimmelhed/fysisk ubehag af for meget ren pot/skunk. Det kan dog godt medføre psykisk ubehag ved en alt for kraftig rus, som især hos nybegyndere kan give nogle virkelig weird effekter som at tiden går i hak, desorientering, svæert ved at kommunikere, ekstreme lydpåvirkninger og synsforstyrrelser.

Kristian12 skrev:
Tobakken i mine joints skal være perfekt ristede. Jeg hader nikotin, og jeg ryger aldrig cigaretter.

Godt at høre at der er nogen der har høje standarder :)

Insane psychedelia user!

Drupe skrev:
Ariaji skrev:

Jeg har nøjagtigt samme oplevelse. Er stoppet nu, men dengang jeg røg smøger blev jeg stadig ret let dårlig af tobak+cannabis blandingen. Jeg har aldrig nogensinde oplevet eller set nogen få kvalme/svimmelhed/fysisk ubehag af for meget ren pot/skunk. Det kan dog godt medføre psykisk ubehag ved en alt for kraftig rus, som især hos nybegyndere kan give nogle virkelig weird effekter som at tiden går i hak, desorientering, svæert ved at kommunikere, ekstreme lydpåvirkninger og synsforstyrrelser.

Psykisk ubehag kan nemt slå over i fysiske symptomer - Hjernen er stærk.

Jeg tror simpelthen ikke på at tobakken er synderen her, men derimod for mange sug på jointen, til en ikke særlig erfaren cannabis bruger.
Det er vel også begrænset hvor meget nikotin hun kan ha indtaget, hvis smøgen var lidt ristet, og hun ikke har røget hele jointen selv.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Drupe: Hehe ja altid.. :P

Arhh.. Der må jeg lige pointere at jeg er uenig FromCirclesAllRise. Bare jeg får enkelt sug af en uristet/dårlig ristet joint føler jeg med det samme ubehag og kvalme.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Ja folk gør cannabis hellig, men man må indse at det kan udløse sådanne tilstande. Det bestemt ikke et ukendt fenomen at man kan få det dårligt af at ryge cannabis.
Det er tildels en psykisk ting, men jeg vil dog kalde mig erfaren med cannabis og jeg kan stadig få det dårligt. Man må leve med at man reagerer sådan og engang imellem så være "for skæv" de første 15 min. Har dog tidligere prøvet det varede hele cannabisrusen. Det bare om at tage den med ro, lede tankerne over på noget andet og ellers vente den ud. Cannabis er tildeles et psychedelisk stof og påvirker vores sind, det er en meget personlig ting.
Skal ikke kunne sige om det var cannabisen eller nikotinen i din venindes tiilfælde, men ryg bare varsomt og hvis ubehaget opstår igen, så tag den med ro.

:peace:

Wiki Admin
Brugeravatar

Ja jeg kan jo kun tale for mig selv, men jeg bliver aldrig dårlig af ren hash/pot/skunk uanset hvor hjernedødt meget jeg ryger af det.

I en joint med (dårligt) ristet tobak kan 1-3 sug til gengæld være nok til at give mig kvalme og svimmelhed. Og det gjaldt også dengang jeg røg smøger fast. Jeg er overbevist om at det er nikotinen der langt oftest er synderen, men kan da ikke udelukke at andre kan have andre erfaringer (selvom jeg ikke har mødt nogen der fik det fysisk dårligt af ren cannabis, men ret mange der har prøvet at få det dårligt af nikotin+cannabis blandingen).

Jeg mener generelt at folk undervurderer hvor væsentlig en faktor tobakken kan være, når man får det dårligt af at ryge den fede. Selv om næsten alle gør det i Danmark, synes jeg at det er en uvane at blande tobak i joints, pga. den dårlige indvirkning på rusen. Men igen, det er selvfølgelig blot min egen præference.

@Lorten: Det med at være "for skæv" ide første 15 min tyder rigtig meget på at det er nikotinen der er synderen - nikotinen virker instant, mens en cannabisrus faktisk først topper en 15 minutter efter det er røget.

Symptomer på nikotinubehag: Kvalme, svimmelhed, hvid i hovedet, kolde hænder, rysten, opkast.

Insane psychedelia user!

Jeg rister aldrig mit tobak når jeg laver joints. Alle mine kammerater rister dog tobakken til deres joint - gider ikke ryge mine - Klynker på samme måde som jer, hvis det er dårligt ristet :mrgreen:
Jeg har så ved flere lejligheder haft pre-rullede joints med, til fester, i byen, what ever, der kan mine joints lige pludselig godt bruges, og har aldrig hørt noget brok over kvalme eller ubehag der.?
...I øvrigt er det også kun i danmark tobakken ristes til joints, det er ihvertfald min erfaring - er danskere specielt sarte?

Nå det er måske lidt afsporet....

Uanset om det er nikotin eller thc der er skyld i ubehaget, bør din veninde ta' den med ro, næste gang der skal fyres fed. Ryge lidt, vente til der er virkning, så ryge lidt mere om nødvendigt - bygge skæverten lige så stille op..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]