Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Istedet for at mikse hashen op i alt muligt mad og drikke, kan man så ikke bare sluge en klump i den størrelse, man plejer at opløse? Altså, lidt vand og så ned med den lille satan.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jo, det kan man sagtens..!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener at have fået at vide at ved indtagelse af ren hash, får man kun 1/5 af virkningen. Så det skulle vidst være spild. Men få det lige bekræftet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Jeg kan ikke lige tilbyde den nøjagtige biokemiske forklaring, men hvis ingen af kemihovederne herinde tilbyder dig den nøjagtige forklaring, så UTFSE.

I store træk drejer set sig vist om, at thc ved varmen ved rygning nedbrydes til en form for thc, som kroppen lettere kan optage. Sammen nedbrydelse finder sted, når thc'en opløses i alkohol eller fedtstof. Som Spooner påpeger, får du altså slet ikke udnyttet klumpens potentiale, når du bare tygger den. Desuden er det jo sjældent en fornøjelse at tygge ren hash, man bliver i hvert fald tør i munden, så det skal efter min mening være noget rimeligt dårligt hash, man har fat i, før man kan være bekendt at bruge det som tyggegummi.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hashen skal "aktiveres" for at du kan få en effekt af den. Det er fordi bl.a. THC'en er bundet med en karboxylgruppe når den ikke har været opvarmet, når du varmer den op omdannes karboxylgruppen til vand og CO2 som så fordamper og efterlader THC'en som nu er tilgængeligt for kroppen.
Så at varme den op til 100grader+ i en 10minutters tid burde gøre tricket :)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeps, smuldr og varm det godt igennem i fedtstof inden indtagelse. Eller spilder du frygteligt meget. Desuden, hvis du bare sluger en hård klump, tager det formentlig også meget længere tid før maven får den opløst.

Hvis du har opløst og varmet det i fx. smør er der til gengæld intet til hinder for at du bare skyller det ned med et glas vand, selv om det næppe er noget større kulinarisk oplevelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Btw: Hvis du kan få pot/skunk så lav chokoladekage af det (shake'n'bake med en ekstra plade mørk chokolade i :wink: ). Det er god fråde, hvorimod det meste hash smager direkte af helvede til i mad.

Moderator
Brugeravatar

... Men det virker ikke lige så godt som hvis det først opvarmes og opløses. :)

Edit: Skulle have været tilføjelse til Dagny's svar, men jeg var åbenbart for langsom.

Medlem

Tak for de informative indlæg.

Junior medlem
Brugeravatar

Hvad hvis man smider en klump i mikroen og æder den? :?: :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
medmindre der er godt med væske i klumpen, så vil en mikro ikke klare det. En mikrobølgeovn fungere ved at sætte vandatomerne i maden i bevægelse, hvilket er grunden til at maden bliver varm og ikke tallerknen.

hvilket fik mig til at undre mig om at koge hash i vand, om det er nok til at aktivere THC osv., for så kunne man evt. smide små klumper i et glas vand og smide DET i mikroen. :|

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Foxx skrev:
medmindre der er godt med væske i klumpen, så vil en mikro ikke klare det. En mikrobølgeovn fungere ved at sætte vandatomerne i maden i bevægelse, hvilket er grunden til at maden bliver varm og ikke tallerknen.

hvilket fik mig til at undre mig om at koge hash i vand, om det er nok til at aktivere THC osv., for så kunne man evt. smide små klumper i et glas vand og smide DET i mikroen. :|

Der skal fedtstof til...

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Blandt den i noget olie/fedtstøf, hæld mælk/kakao i koppen, drik det. Det er en nem process med en mikroovn.

Medlem

Foxx skrev:

Så det du siger at nolden ikke ville blive varm?
Jeg bruger min mikro ovn til at rist og mixes med, når der skal laves store bong mix...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brown skrev:
Jeg bruger min mikro ovn til at rist og mixes med, når der skal laves store bong mix...

Hvilket også virker fint, i og med der er en del vand i tobakken.
Foxx har beskrevet hvordan det virker, så der er ikke så meget hokus pokus i det :)

En klump hash vil i øvrigt nok sagtens blive varmet lidt op da den aldrig vil være 100% tør, medmindre man køber knastør rockerhash, men selv der er der noget fugt til stede =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]