Både ja og nej..
Ja fordi du kan gøde jorden op igen. (det gør landmænd på markerne hvert år) Nej fordi næringen er til dels brugt, så det kan være svært at "ramme rigtigt" med hensyn til hvor meget gødning der skal i igen..
Landmænd sender gerne jordprøver ind til analyse ved miljøstyrelsen, for at få at vide med hvad og med hvor meget de skal gøde den enkle mark med. Det kan du naturligvis ikke gøre, så skal hippoerne nok kigge forbi, og det ikke til en kop potchai eller gevalia, selv om de kommer uanmeldt..
Du kan gøre 2 ting: Køb en jordanylesmåler til 1500 dask plus div gødnings produkter og doseringsenhed. Køb 2 friske poser pottemuld til tomatplanter for en 50,-.. Det indeholder næsten præcis de næringsstoffer en hampplante har brug for....
(er planten lille af størrrelse ved høst ,kan jeg godt selv finde på at smide den gamle jord op i en ny blanding, men jeg har altså også en cementblander til at mixe jorden rundt for mig, fordi jeg gerne laver 250 - 500 kg blandinger ad gangen, også bliver næringsbalancen ikke skubbet så meget..)
|