Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heey fellow smokers :)
Har længe gået og smugkigget på dette forum og endelig taget mig sammen til at oprette en bruger herinde navnet (Jytte kommer af en intern joke dvs. jeg er ikke en dame :P)

Nå!
Er lige startet på mit eget grow (indendørs) og er ved den vegetative fase, har 4 babyer på cirka 3-4 cm som står i nogle ikke så store lerpotter (Lige puttet dem i) som står og mangler noget mere lys snart.
Jeg kører med en MEGAMAN C-2000 30W E27 RØR energi sparepære fra harald nyborg, men spørgsmålet er om jeg overhovedet kan bruge denne her pære? og om 4 af den slags pærere vil holde mine planter i live? min setting lige nu er bag ved min computer skærm under 1 af disse pærere, men kan jeg fuldføre dette projekt, med 4 pærere og noget reflekter mathvid maling???

Kan poste lidt billeder senere :)
planterne er af ukendt art da det er nogle frø jeg har fået af min pusher som er taget fra en hanplante ifølge ham skulle de være gode men han ved ikke en skid om noget så jeg håber i kan hjælpe mig med at identificere arten på et senere tidspunkt hvis planterne kommer i blomst eller før :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du kan godt holde dem i live - nok noget der vil ligne en dvale-tilstand.. Men hvis du vil ha' dem til, at vokse og blomstre, hvilket jeg da formoder du vil, så skal du ha' gang i nogle ordentlig vækstlamper - tjek CFL eller HPS ud - der findes div udgaver...

Junior medlem

Ok super ville en 200w CFL spare pære blå gro 6400k uden ballast så være en løsning? og så købe en 200w CFL spare pære (rød) bloom 2700k uden ballast til blomstringsfasen? de koster jo kun 360 kr stk og jeg har et rigtig godt sted til når planterne bliver store hvor både alt lys kan lukkes ude og holde temp noglelunde.

eller er én 200w også for lidt?, regner ikke med planterne bliver så store. bor hjemme og har intet job da jeg ikke har tid, går i gym, derfor skal det være så økonomisk så muligt

Junior medlem

smil frø fra en han,ahh det må være fra en hermafrodit? hvilket så vil sige der ingen han planter kommer af frøene.. pirat dyrkning offentlige områder osv. start planterne indenfor og plant ud.. jeg bruger stiklinger,så bliver de mere tætte og buskede,vælg en god udendørs skunk.den smule lys en CFL,kan på ingen måde hamle op med solen

Medlem

Jytte skrev:
Ok super ville en 200w CFL spare pære blå gro 6400k uden ballast så være en løsning? og så købe en 200w CFL spare pære (rød) bloom 2700k uden ballast til blomstringsfasen? de koster jo kun 360 kr stk og jeg har et rigtig godt sted til når planterne bliver store hvor både alt lys kan lukkes ude og holde temp noglelunde.

eller er én 200w også for lidt?, regner ikke med planterne bliver så store. bor hjemme og har intet job da jeg ikke har tid, går i gym, derfor skal det være så økonomisk så muligt

Ja og nej, ja fordi, der er større forskel på de to pærer du nævner end man umiddelbart tror.
Altså din C-2000 30 W vs. en 200W CFL blå gro
En enkelt 200 W af hver som du nævner tror jeg mange vil sige go for, idet det er et førstegangsgrow.

Og nej fordi du får dælme besvær med at rive ballasten af dem, de kommer nemlig indbygget i 200Watts sparepærer. :lol:
(se billedet)
Billede

Junior medlem

hehe langeland ja, jeg ved sgu ikke så meget om planterne :) men gætter ud fra din kommentar, at det ville svare til at sige min far har født mig at en hanplante smider frø :D?
og kan jeg overhovedet smide dem udenfor på denne tid af året? :) gætter da på at vinteren snart er i hus, hvilket betyder frosten også banker på for ikke at nævne sne'en og meget blæst som vil smide krystallerne af ikke? og som sagt er det ukendt hvad art planterne er, det kunne være sådan en typisk dansk pot eller en normal skunk eller for den sags skyld, men hvis udendørs dyrkningen er mulig nu så findes der mange fine steder her i det nordjyske :)

Junior medlem

ellers så tror jeg at jeg må udskyde til efter vinteren og så lave et mere seriøst guerilla grow i den danske natur :) fortryder bare at jeg ikke startede i år da jeg har haft mulighed for en udmærket setting (har en ven der ejer en gård med et meget stort grønt areal incl. en del skov og nogle marker, hvor der også er heste (gødning)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Udendørs dyrkning er ikke mulig pt. pga. mange forskellige faktorer. Bl.a. lystimerne samt frosten :)

Men ja, start op med et ude-grow engang i foråret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]