Faldt over lidt khat for et par dage siden, her er nogle billeder at et af bundterne, det sidste, det mindste, som jeg kom i inderlommen så jeg kunne tage nogle billeder af det og dele det med jer!

Det de er pakket ind i er bananblad og et stykke køkkenrulle for at holde dem friske under transport.

Og så bundet sammen i mindre portioner.

Det er højst sandsynligt fra Kenya og så fløjet direkte til Europa (Amsterdam) eller taget turen over Muqdisho / Mogadishu, men jeg tror nu mest på Nairobi ruten.
Anyway det bliver gjort i en fart så det er frisk når man køber det her er EU. Khat er ikke noget vær hvis det ikke er frisk, Alt efter hvordan det bliver opbevaret så går potensen drastisk ned af efter 48 timer
De mest entreprenante plukker om natten så det kan komme om bord på et fly så tidlige som muligt og scorer den bedste pris.
Den bedste kilde jeg kunne finde siger 2 ton 5 gange om ugen til Amsterdam og mellem 4 og 6 ton til London - om de mener om ugen ved jeg så ikke - plus jeg ved UK også importere fra Yemen.
http://somalilandpress.com/1162/kenya-khat-traders-eye-chinese-market/Jeg syntes et eller andet sted at have læst at dansk politi regner med at der kommer 2 ton til DK om ugen, men en del af det ryger vel længere nord på.