Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Khat
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Faldt over lidt khat for et par dage siden, her er nogle billeder at et af bundterne, det sidste, det mindste, som jeg kom i inderlommen så jeg kunne tage nogle billeder af det og dele det med jer!
Billede Billede

Det de er pakket ind i er bananblad og et stykke køkkenrulle for at holde dem friske under transport.
Billede Billede
Og så bundet sammen i mindre portioner.
Billede Billede
Det er højst sandsynligt fra Kenya og så fløjet direkte til Europa (Amsterdam) eller taget turen over Muqdisho / Mogadishu, men jeg tror nu mest på Nairobi ruten.
Anyway det bliver gjort i en fart så det er frisk når man køber det her er EU. Khat er ikke noget vær hvis det ikke er frisk, Alt efter hvordan det bliver opbevaret så går potensen drastisk ned af efter 48 timer
De mest entreprenante plukker om natten så det kan komme om bord på et fly så tidlige som muligt og scorer den bedste pris.
Den bedste kilde jeg kunne finde siger 2 ton 5 gange om ugen til Amsterdam og mellem 4 og 6 ton til London - om de mener om ugen ved jeg så ikke - plus jeg ved UK også importere fra Yemen. http://somalilandpress.com/1162/kenya-khat-traders-eye-chinese-market/
Jeg syntes et eller andet sted at have læst at dansk politi regner med at der kommer 2 ton til DK om ugen, men en del af det ryger vel længere nord på.

Titel: Re: Khat
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Fine billeder, til folk, der ikke ved hvordan det ser ud. Måske noget Psychedelia kunne få lov til at bruge på Wikien, hvis der ellers er en khat afdeling?

Er jeg den eneste, der synes at det ser ud til at være pakket som en reje? :D

Medlem
Brugeravatar

Khaten på billedet er ikke frisk. Dog er den ikke mere visen end at du kan få virkning, hvis du tygger meget og grundigt.
tirsdag, fredag og søndag er der frisk khat (så frisk som man kan få i nordeuropa) på khat square i 2400. Spørg en somalier du er tryg ved om frisk khat. De er meget hjælpsomme.

Medlem
Brugeravatar

nu spørger jeg nok lidt dumt, men hvorfor er det lige at man ikke bare udvinder det aktive stof på en måde. er det så ustabilt at det ikke lader sig gøre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt det ikke var helt frisk, men for at være høflig tog jeg det mest usle bundt med hjem. Godt khat har længer stilke med flere mørkegrønne blade med et rødlig strejf , og bundet er noget større og tykkere end her på billede, og bananblades friskhed siger også en hel del og hvor frisk det er. Efter at ha' set et par bundter er man ikke længer i tvivl om hvad der er prima og hvad der bare kan tygges. Men efter hvad man havde budt mig, ville jeg ikke spørge om andet end det lille bundt i ser her, ikke fordi der var så meget mere tilbage i posen på det tidspunkt :-)
Vi har nok forskellige steder vi får vores Khat men torsdag plejer at være den dag det kommer ind her så er der frisk khat efter fredags bønnen!
Jep, spørg din lokale somalier om khat, og han er gerne hjælpsom + de fleste somaliere yderst gæstfrie og godt selskab!
Jeg var faktisk bare på jagt efter et bundt eller to- Havde kun en hund på lommen- men det endte med jeg sad i et somalisk kaffe selskab til ud på natten i mens vi ordnede hele verdens situationen og fandt løsningen på div. globale problemer :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Hvad kan man egentlig sammenligne virkningen med?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Khat inderholder nogen stoffer som har en virkning ala coke og amfetamin. Dog omkring 1000 gange mildere. Det føles som et lille rus, afslappende, men overhovedet ikke søvnig rus. Euforisk og glad. Jeg plejer at tygge 4 bundter af dem som på billedet på en hel aften, helt frisk khat. Rusen falder af ca. 3 timer efter de sidste blade er tygget. Og så ryger man en pind og falder i søvn. Øl + khat og cannabis kan anbefales. Brug ikke khat særlig tit, det er meget vanedane, og det ødelægger spiserør ved længere brug. God ryg ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Marcusdee skrev:
Hvad kan man egentlig sammenligne virkningen med?

Det aktive stof i khat er cathinone... http://en.wikipedia.org/wiki/Cathinone

Junior medlem

Da jeg købte min khat var bladene syregrønne, jeg ser nu at den er blevet brun. Er den stadig brugbar?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der skal helst ikke mere end et par dage fra khat bliver plukket til det bliver spist, det skal spises når det er frisk. Hvis du lader det tørre ud eller lader det ligge for lang tid i køleskabet forsvinder det meste af virkningen.

Medlem
Brugeravatar

Uhm khat.
Hvad er tricket med toiletpapiret? Der er der altid. Er det "snyd med vægten"? For at holde det fugtigt? For at holde det tørt?

Medlem

Uhm khat.
Hvad er tricket med toiletpapiret? Der er der altid. Er det "snyd med vægten"? For at holde det fugtigt? For at holde det tørt?

For at holde det fugtigt at mit umiddelbare gæt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Ser interessant ud, nogen der har forsøgt at dyrke den her i landet? friland eller lamper?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Du kan købe Khat frø på nettet. Der står lidt om hvordan man sår dem her:
http://www.plot55.com/growing/c.edulis.html

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogle der har erfaring med om man evt. kan bruge khat kviste til at lave stiklinger med? Så vidt jeg har forstået så er der forskel på den khat man dyrker i Afrika og Yemen. Den afrikanske Khat som vi får ind er fra Kenya og Etiopien nærmest træer, imens det der dyrkes i Yemen er buske. Jeg har set og prøvet begge og der er en klar forskel på udseende og konsistens på de to typer. Så hvis der er nogen der tænker på at prøve at starte fra frø så burde de nok undersøge det nærmere, men mit umiddelbare valg ville være af få frø fra den arabiske slags. Der var på et tidspunkt en syd afrikaner der solgte frø på nettet og han var et væld af viden da han havde dyrket det i mange år til nogle fjolser forbød khat i SA. Og da han er hvid og ikke havde fået bestukket de rette embedsmænd fik han polisen på nakken. De afrikanske typer tager 5-10 år fra frø til man kan høste og da planten er sub- tropisk? skal man nok have et opvarmet drivhus hvis man vil dyrke den her i DK som andet end en pryd plante. Men den ville jo være fed nok at have den i vindueskarmen så det var derfor jeg tænkte om man kunne stikle de grene der er i bundterne. Så er der nogle der har erfaringer eller gode ideer til at stikle den slags så vil jeg være glad for indput. Det er noget med at man bruger forskellige rodhormoner til blød ved og hård ved?
Lige til inspiration og for at vise at det er rimelig friske stilke man har at arbejde med - man kan være heldig at få khat der plukket omkring et døgn får det er her i KBH- et lille billede 8)
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]