Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 12:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder
Junior medlem

Hey alle.

Jeg er for det første ny på forummet.
Men det er også en ny verden, da jeg udelukkende har røget lidt hash med nogle venner. Jeg kunne godt tænke mig nogle råd til, hvad der kan anbefales som min første oplevelse. Jeg har lavet tråden under "visionære planter", da jeg istedet for bare at skaffe noget LSD (jeg er så ny, at jeg heller ingen kender i miljøet) godt kunne tænke mig at prøve nogle planter eller noget naturligt. Det skal for det første være rimeligt mildt, bare for lige at snuse til det først. Og derudover må det gerne være noget, der er let at få fat i. Jeg overvejede at prøve muskatnødder, men da jeg - modsat nogle andre, lagde jeg mærke til - godt kan bruge en søgefunktion, kunne jeg læse mig frem til, at det var nederen og slet ikke noget for en begynder. Så ja, bare skyd løs.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg ville forslå en let/middel dosis svampe, alt efter hvorgodt du kender din egen psyke, og ved hvor dine egne grænser går. Jeg startede selv med LSD, men det var den gang det bare handlede om at skyde af for at være blæst. Men LSD var en lidt for overvældende som førstegangs-oplevelse af psykedeliske stoffer, en omgang milde svampe ville klart have været bedre. Og så kan man jo finde dem i naturen pt. ;) - men det kræver lige at man gider sætte sig ind i hvor de vokser og hvordan de ser ud selvfølgelig. :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

weeerneeer skrev:
Jeg ville forslå en let/middel dosis svampe, alt efter hvorgodt du kender din egen psyke, og ved hvor dine egne grænser går. Jeg startede selv med LSD, men det var den gang det bare handlede om at skyde af for at være blæst. Men LSD var en lidt for overvældende som førstegangs-oplevelse af psykedeliske stoffer, en omgang milde svampe ville klart have været bedre. Og så kan man jo finde dem i naturen pt. ;) - men det kræver lige at man gider sætte sig ind i hvor de vokser og hvordan de ser ud selvfølgelig. :D

Er det spids nøgenhat du vil anbefale? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Velkommen til :)

Spids nøgenhat er en del stærkere end f.eks. Psilocybe cubensis som de fleste betegner som en god begynder-svamp. Trippet er IMO mere blødt og venligt modsat SN som virker mere kantet, syret like LSD. Selvom der ikke burde være forskel i virkningen udover set&setting-variation.

Jeg ville klart anbefale svampe (cubensis) idet eneste alternativer rigtigt er LSA og meskalin hvilket må betegnes som psykedelika for erfarne der ved hvad de gør.

Men hvis du har mod på SN er der stadigvæk nogle i naturen endnu, selvom de kan være svære at finde hvis man ikke kender et sted.

God tripper

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Ville også anbefale dig at tage et svampetrip. Som før nævnt "Cubensis" . Start ud med en lav dosis, og se om det er noget for dig . Husk på at der kommer en ny dag, hvor du så kan tage en større dosis, hvis det første trip ellers var noget for dig.

Hvis du har nogle kammerater der har prøvet det før, kunne du jo spørge dem om de ville trippe med dig, det gav i hvert fald mig en form for tryghed at første gang jeg tog en psykedelisk substans var der flere kammerater til stede som havde prøvet det før, og som jeg stolte 100% på.

Held og lykke med det, og pas på dig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
gangofgin: yes sir, det er Spids Nøgenhat jeg tænker på. Men må give de andre ret i at Psilocybe cubensis (mexicanske) er en bedere begynder svamp, og den er lettere at dosere, da den ikke er så potent.
Jeg havde selv et voldsomt trip på SN igår, i forhold til hvad jeg ellers har prøvet af svampetrips,
som kom meget bag på mig. Mit 1,5 g sn trip igår, var markant kraftigere end mine mexicanske trips på 5+ g.

Btw. velkommen til boardet, håber du får ligeså meget ud af det som jeg har fået :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Er spids nøgenhat den eneste der er at finde i den danske natur? (minus rød fluesvamp)

Junior medlem

Og jeg kender btw ingen der har prøvet det, de har kun røget hash :) Hvor vil i anbefale en at gøre det? Jeg ved godt at man selv skal overveje sine set and settings, men nogle råd ville da være dejlige.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Et trygt sted, derhjemme eller i en vens hjem.
Gør det med venner du føler dig tryg med, hvis du har et irritationspunkt overfor en af dem du skal tage dem sammen med, så lad vær.
Spids nøgenhat er vidst nok ikke den eneste der er i Danmark, jeg mener, tag mig ikke på ordet, at psilocybe cyanescens og/eller psilocybe azurescens også kan findes, men at de er yderst sjældne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]