Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 10:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Goddag, jeg har nu bestemt at joints gider jeg ikke. Det er simpelthen for krads for stakkels mig. Det efterlader to muligheder, og måske en tredje: vaporation, oralt indtag og måske den kommende idé.
Kan man ikke lave en smart vaporationsløsning med en slags pibe hvor vi har et stykke kul øverst, et hullet stykke staniol og til sidst opsmuldret/grindet cannabis(primært hash)? Eller er der noget helt kodylt smartere?

Kom også gerne med det ultimative tip til at undgå kradset ved cannabisindtag.

Rap-rap
And

Moderator
Brugeravatar

Ren hash på bong, er ret mildt, hvis man er til den slags. Ellers kan man lave tricket med at sætte ild til en klump hash på en nål, slukke det, og så et glas over, så kan man suge røgen ud med et sugerør under glassets top.
Ellers kan man få en vaporizer, der er udformet som en slags crack-pibe, hvor man bare varmer op under kammeret. En model hedder 'Eagle Bill Vaporizer'. En Spritbrænder under, så har man sig en glimrende fattigmands vaporizer.

Vil man have en mild joint, så kan det anbefales at købe bedre hash og putte mindre i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved nu ikke... Mindre hash = mere tobak. Og mere tobak = krads krads!
I hvert fald for mit eget vedkommende.

Jeg har stort set droppet hash helt, medmindre jeg ikke har andet eller jeg ryger det hjemmelavede stuff.
Umiddelbart ryger jeg kun joints med ren marijuana i, da jeg føler det kradser langt mindre. Plus jeg slipper for tobakken. Og så kommer der da nogle gange lidt hash i :)

Det er min foretrukne måde at ryge på. Og så ryger jeg aldrig den sidste centimeter, ca., da det smager elendigt plus har fungeret som et filter for en god del af tjæren o.l.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Er den ide du nævner ikke samme princip som en arabisk vandpibe? Jeg ved ikke hvor effektivt det lige vil være... Jeg vil nok anbefale en vaporizer, har set dem til salg for ned til 900 kr.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo, det er præcis ligesom en vandpibe, bare uden tobak. De tråde jeg kunne finde relaterede til mit spørgsmål handlede også om vandpibe, hvor der kom tobak sammen med hashen.
Men hvorfor skulle en vaporizer være bedre, det er jo samme princip; varme + cannabis + sug?

Bissman; tak for råddet med Bill, det virker bestemt som noget der kunne bruges, teoretisk. Er der nogen herinde der har praktisk erfaring med den?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Har prøvet sådan en "crack pibe" der, synes ligeså godt den kunne omdøbes til crap pibe, virkelig klamt smagende røg som kradser en hel del mere end cigaretter IMO.

Mit råd ville være at investere i en vandpibe, en ordentlig en og ikke det der brugsen habibi shit af en blikspand. Det er rigtig behageligt at ryge på og man kan købe nikotinfri tobak på nettet.

Men du burde gå ned og købe 60 grønne cecil og så lige høvle din hals til så du kan nyde en rigtig jay :joint:

Moderator
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Jeg ved nu ikke... Mindre hash = mere tobak. Og mere tobak = krads krads!
I hvert fald for mit eget vedkommende.

Næh, samme mængde tobak. Rister man tobakken ordentligt, synes jeg ikke den kradser særligt, og slet ikke så meget som hvis der kommer +0,7 g hash til en smøg, hvor det ofte bliver for krads til min smag.

And skrev:
Bissman; tak for råddet med Bill, det virker bestemt som noget der kunne bruges, teoretisk. Er der nogen herinde der har praktisk erfaring med den?

Jep har jeg. Synes næsten ikke man kan mærke at man suger dampen ind, hvilket imo. går lidt ud over rygeoplevelsen, men det er nok smag og behag, sådan er det generelt med vaporizers. Det kan dog godt føles lidt som om, der er et olielag i mundhulen og i svælget efter man har brugt den, men det er ikke noget et glas vand eller sodavand kan tage sig af.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Forrest på de dyre rækker...
en vaporizer er okay, den går bar hurtigt i stykket syntes jeg.. når man ser på prisen på de ordentlige af dem.. og ja... ellers kan du få dig en bong hvor du løfter hovedet, der kan du godt ryge rent skunk eller hash.. og det er også ret godt hvis du kommer nyt vand i tit.. eller juice med isterninger.. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Rister man tobakken ordentligt, synes jeg ikke den kradser særligt, og slet ikke så meget som hvis der kommer +0,7 g hash til en smøg, hvor det ofte bliver for krads til min smag.

Du skal da ikke bestemme om jeg skal putte samme mængde tobak i, til mindre hash ^^
Spøg til side, så er det er jo meget subjektivt...
Jeg taler også kun for mit eget vedkommende, fordi jeg ved der er mange der har det ligesom dig.

Men ligemeget hvordan jeg rister smøger, så kan jeg simpelthen ikke fordrage smagen, plus det kradser en del mere end hvis jeg bare ryger grønt.
Og det er altså ikke fordi jeg rister cigaretten forkert, jeg kan bare ikke fordrage dem ^^

Hvad angår mængden af hash, så synes jeg det stik modsatte af dig. Desto mere hash der er i, desto mindre kradser den (hvis man bruger tobak). Men fuck nu det.
Det viser bare hvor individuelle joints er.

Junior medlem

And skrev:
Jo, det er præcis ligesom en vandpibe, bare uden tobak. De tråde jeg kunne finde relaterede til mit spørgsmål handlede også om vandpibe, hvor der kom tobak sammen med hashen.
Men hvorfor skulle en vaporizer være bedre, det er jo samme princip; varme + cannabis + sug?

Efter min erfaring kradser hash på vandpibe så meget at det ikke er til at ryge... Synes ellers selv det var en pissefed ide, indtil jeg prøvede :p

Moderator
Brugeravatar

@Ariaji
Det var skam heller ikke for at bestemme hvad du fylder i papiret, min pointe var bare at en mindre mængde hash ikke nødvendigvis medfører mere tobak. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej jeg ved det godt. Jeg driller dig bare =)
Jeg skrev også kun hvordan mindre hash medfører mere tobak, i min verden :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dobbelt post.

Senest rettet af Ariaji 23 okt 2009 01:02, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alright bissman, det lyder jo som noget godt noget, med den pibe. Men kan du og Xpert blive enige om hvorvidt den er krads eller ej? Og får man cannabis-smagen med, som når man ryger det på nål? Det har jeg prøvet, men det er lidt noget bøvlværk.

Medlem

Bag en kage hvis i er så lyserøde ned gennem svælget :)

Moderator
Brugeravatar

@And
Du mener Xtreme? Det ved jeg ikke om vi kan :P Dampen er lidt tør i dét, men jeg synes ikke det er krads som sådan. Det smager ikke af så meget ift. at ryge det. Jeg synes generelt vaporizer er lidt en tam fornemmelse, har både prøvet Eagle Bill og Volcano'en. Men der er mange der er ret begejstret for det. Men jeg mener bestemt det er en af de mest skånsomme metode at "ryge" på, for halsen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Volcano'en er helt klart det du skal gå efter hvis du vil undgå kradsen i halsen, men stadig føle at du "ryger". Det smager skide godt, den skal få selv en semi til IKKE at smage af semi. Det eneste problem med den er at den er lidt halvdyr. Mener den koster ~ 3000 i min headshop uden at du må hænge mig op på det, kan ihvertfald huske at den var pænt dyr!
Har også prøvet at ryge det på en vandpibe med vandpibetobak i og det var svjh også en meget behagelig rygeoplevelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Alright bissman, det lyder jo som noget godt noget, med den pibe. Men kan du og Xpert blive enige om hvorvidt den er krads eller ej? Og får man cannabis-smagen med, som når man ryger det på nål? Det har jeg prøvet, men det er lidt noget bøvlværk.

Jeg er fucking XTREME :rocking: lol

Jeg kommer bare altid til at hoste af det og har en rigtig vammel smag af hash i svælget derefter. Har prøvet flere forskellige slags prima hash deri med samme resultat, men kan også være det bare er mig der er en tard til at bruge sådan en, don't know? Det skal så også lige siges at det ikke var en original ørne bill jeg havde, men en tilsvarende.

Mine penge er stadig på vandpiben, så kan den også pryde dit hjem :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme, Xpert, Spiffeh, Spaffeh... Så ka' I lære at hedde noget selvstændigt!
Men det lader til, at jeg vil købe mig en ørn, for det er trodsalt også billigere end en vandpibe jeg ikke ville bruge ellers. Jeg ryger heller ikke, så jeg tror at jeg ville få mig en nikotin-skævert oveni cannabissen hvis jeg brugte en vandpibe - og det tror jeg ikke er særlig rart.
Ydermere har jeg læst at det er lidt subjektivt om en vandpibe med tobak gør hashen svagere, så det taler lidt imod.
Volcano er simpelthen for dyrt lige pt., især når jeg ikke har prøvet den :D

Men spritbrænder, det skal vel bare være ligesom en alm. olie-lampe med sprit i, i stedet for olie ikke? Altså en beholder, indhold og en væge der suger det op, eller skal det være mere noget mere fancy udstyrspak?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Xtreme, Xpert, Spiffeh, Spaffeh... Så ka' I lære at hedde noget selvstændigt!
Men det lader til, at jeg vil købe mig en ørn, for det er trodsalt også billigere end en vandpibe jeg ikke ville bruge ellers. Jeg ryger heller ikke, så jeg tror at jeg ville få mig en nikotin-skævert oveni cannabissen hvis jeg brugte en vandpibe - og det tror jeg ikke er særlig rart.
Ydermere har jeg læst at det er lidt subjektivt om en vandpibe med tobak gør hashen svagere, så det taler lidt imod.
Volcano er simpelthen for dyrt lige pt., især når jeg ikke har prøvet den :D

Men spritbrænder, det skal vel bare være ligesom en alm. olie-lampe med sprit i, i stedet for olie ikke? Altså en beholder, indhold og en væge der suger det op, eller skal det være mere noget mere fancy udstyrspak?

Nævnte nikotinfri vandpibe tobak længere oppe :wink:

Sagtens, bare køb sådan en lille olielampe og smæk noget sprit i den som du siger :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]