Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Dextrose skrev:
Bl0dpump skrev:
Dextrose skrev:
Ret interessant.

Jeg har selv haft et krampeanfald imens jeg var påvirket af GHB for 2 år siden.
For nogle måneder siden kørte jeg et rimeligt heftigt GBL-binge, og en dag hvor jeg ikke var startet fra morgenstunden med at lamme mig, fik jeg senere et krampeanfald (hvor jeg var ædru).
Det samme er også sket for mig tidligere på året, men her var der bare tale om et alkohol-binge.

Undskyld - Men det lyder godt nok som nogle heftige doser?

Hvor i mit post nævner jeg nogen doseringer ??
De doser jeg indtog har ikke været højere end andre gange - bare mere hyppige!

Du nævner ingen doser, måske derfor jeg spørg? For jeg syntes efter det du skriver, må de ligge på nogle vilde doser/Eller hyppige doser ja. Thats all.

GHB/GBL er en strid kælling IMO.

Junior medlem

Både amfetamin og alkohol senker terskelen for krampeanfall, så inntak av disse stoffene er høyst sannsynlig relatert.
Det er også en del forskningsrapporter som konkluderer med at GHB/GBL nedsetter krampe-terskelen.

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Hvis kramperne kommer i ædru tilstand i en periode med stort forbrug er det vel sandsynligt at der er tale om abstinenssymptomer. Abstinenser forårsaget af både alkohol og benzodiazepiner er kendt for at kunne give krampeanfald, så mon ikke også gbl/ghb kunne gøre det samme.

Insane psychedelia user!

hemp student skrev:
Hvis kramperne kommer i ædru tilstand i en periode med stort forbrug er det vel sandsynligt at der er tale om abstinenssymptomer. Abstinenser forårsaget af både alkohol og benzodiazepiner er kendt for at kunne give krampeanfald, så mon ikke også gbl/ghb kunne gøre det samme.

Hvis det er abstinenser,hvilket jeg ikke tror det er,følger der også andre ubehagelige symptomer med, koldsved, rysteri på hænder ect(ved alkohol kommer disse før evt. kramper indtræder). og så tror jeg ærligt talt ikke man er i tvivl om at det er abstinenser..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OrangeLenny skrev:
Mit spørgsmål går så på om der er noget hold i det? Har i oplevet det samme eller kender nogen der har fået krampeamfald fordi de tar stoffer ? (igen, ikke mens i er påvirkert.)?

P.S det skal nok siges at jeg dagligt tager blodtrykssænkende medicin, Losapres 75 mg.

Menneskekroppen er et kompliceret system af alle mulige systemer, der holder hinanden i ligevægt. På den måde kan voldsomt udsving pga. stimulanter lede til kramper, men også sløvende stoffer som benzodiazepiner kan give kramper. For meget "op" og for meget "ned" er lige skidt.

Jeg ved ikke hvad du tidligere blev ramt af, som nu gør at du skal tage medicin, men medicinen og din medicinske fortid gør nok, at det, der for andre næppe ville give kramper, måske netop i dit tilfælde øger risikoen. Eftersom de stadig kan finde proteinstoffer (velsagtens af den type, der IKKE formodes at være der) i urinen, tyder på at din krop stadig ikke er helt i balance.

Du har helt sikkert gjort det rigtige ved at blive lidt mere kedelig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]