Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,
Jeg var til fest med en kemiker i weekenden, der (uden selv at være hashryger) anbefalede acetone til nol eftersom det fås rent i den alm. handel og skulle være ret ufarligt og nemt at arbejde med. Har dog ikke set det nævnt som nol-middel. Nogen, der har prøvet?

Junior medlem
Brugeravatar

yo der:) acetone er et fremragende opløsningsmidddel.. det er det samme som neglelak-fjerner.. du kan sagtens bruge det til nol:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
men du skal bruge den rene acetone.
den anden fetrlader tungmetaller og det e både dårligt for hjernen og giver en frygtelig hovedpine

Junior medlem

Jep, det skal ikke være det der lyserøde stads, tøserne bruger... Tror nok, Borup Kemi laver noget rent.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis han virkelig var kemiker ville han vide at acetone opløser rigtig mange forskellige ting (derfor bliver det for det meste kun brugt til at gøre rent i) og derfor vil hive en masse andet snask over i dit nol... Brug IPA, ether eller i værste tilfælde ethanol.

Junior medlem

HUN var kemiker, men indenfor en gren der vist ikke har så meget med den her slags at gøre... Fordelen ved acetone skulle være, at det modsat de andre ting fås rent i den almindelige handel. Kan dog være, at det er for krads?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Isopropylalkohol er også rigtig godt, men stadigvæk lidt for stærkt så der er ingen grund til at bruge noget stærkere. Jeg vil anbefale max 10 sek træk med IPA, endnu mindre med acetone.

Uden at vide det ville jeg tro at de 1% der ikke er IPA måske er vand? Anyway så fordamper det helt fint.

Du kan også købe ekstra renset gas som er særdeles rent, det bedste koster 150kr for 300ml. Ultra Refined plejer IMO at være fint nok og så til 1/15 del af prisen. Det er renset ret godt og er rent nok til fx. stormlightere, som kan være ret kræsne. Gas giver det reneste olie, men er en smule sværere at arbejde med pga. trykket og kulden.

Ether er en smule sværere at få fat på og når man har det er det en del mere ustabilt, brand- og sprængfarligt. Resultatet er dog rigtig godt

Alene lugten af acetone gør at jeg holder mig fra det, men virker det gør det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]