Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 10:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg og en kammerat har besluttet os at prøve at dyrke vores egen hamp, trods vi har rigtig dårlige muligheder:
- Vi bor begge hjemme
- Hos anti-cannabis forældre
- Som er lærere og musikere (de ved hvordan det lugter)

Derfor har vi besluttet os at give os i kast med noget Guerilla grow. Vi er tidligt ude med at indsamle information, da vi ikke gider kaste os ud i et halvt projekt der bare bliver en gang lort.
Jeg har læst en masse tråde og guids her på siden, og som jeg har forstået det vil projektet forløbe således:

1. Spiring af frøet, som når man sår karse
2. Udplantning på vores top secret grow sted.
3. Pasning af planten samt en masse udlidelig ventetid
4. Når planten er gået i blomst og trichometrene (stav.dk) er blevet hvide skal der høstes.
5. Tøring. Her har vi et problem. Vi vil jo gerne have vores høst til at smage godt, altså komme af med al klorofylen. Det er min opfattelse at det kræver en form for "tørrerum" hvis man vil have et ordentligt resultat. Er der virkelig ikke andre og mere "ninja" måder at tørre sin urt på?

Be/afkræftning samt udbydning af mine punkter vil blive taget imod med kyshånd (særligt #5).

Junior medlem
Brugeravatar

du kan tøre det i fryseren i papirs poser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For lige at ordne nr. 5:
Næh. Du vil helst bruge et mørkt og køligt rum for at tørre tingene optimalt. Og for at komme af med det meste klorofyl, så skal det cures. Opbevares i en lufttæt emballage der skal luftes ud i, en gang daglig.
Det lugter kraftigt fra blomst og frem, så medmindre I har et sted I kan tørre tingene, så får I uden tvivl problemer med lugten. Det er virkelig ikke noget man lige kan skjule.

Med det sagt, så kan I altså godt tørre det på mere ghetto metoder og stadig få noget rygbart ud af det.
Det vil dog aldrig blive helt lige så godt som hvis I havde optimale omstændigheder. Lys og varme er eksempelvis begge faktorer der langsomt nedbryder THC.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Planten skal hænge et sted og tørre de første uger. Det lugter! I må finde ud af et eller andet.
Derefter kan det puttes i beholdere, hvor luften skiftes ud én gang om dagen for at forhindre mug. Denne langsomme tørring i nedbryder klorofylen og forbedrer smagen. Hvis i putter det i glasbeholdere vil de kunne afskærme lugten 100%, men det er klart at der breder sig en liflig duft hver gang i åbner glassene for at skifte luften ud.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
I mangler:
Lokalisering af spot. Kom afsted nu, hvis i ikke har fundet det. Der er stor forskel på vegetationen når i planter ud og senere på sæsonen, når alting har fået fat.
Klargøring af jord. Der skal graves igennem, og hvis i har muligheden, tilsættes organisk gødning (lort) og kalk.

Har i styr på et sted i kan have planterne som små?

Omkring tørring, så kan i garanteret finde et sted til den tid. Men hvis "myndighederne" kan genkende lugten, så er jeres bedste bud et sted uden for huset. Når først tørringen er overstået kan i sagtens cure i syltetøjsglas hjemme uden lugtproblemer.

krede pot: Har du dokumentation på det udsagn?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bubber skrev:
krede pot: Har du dokumentation på det udsagn?

Haha, nu ikke for at gøre grin med dig, men frysetørring kender de fleste mennesker da til :)
Ellers prøv at læse lidt om sublimation. Der er nok en del kemikere der har slået de processer godt og grundigt fast, så Krede pot burde ikke have nogen grund til at dokumentere det :)
Dog er det lidt mere kompliceret end bare at putte det i fryseren...

At det så er en super dårlig måde at tørre cannabis på, det er så en anden ting.

Senest rettet af Ariaji 13 okt 2009 21:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Til tørring kan i jo evt bygge en nogenlunde lufttæt kasse som i kan have stående der hvor jeres grow er.

Moderator
Brugeravatar

Ariaji: Jeg kender skam godt til frysetørring. Men vi ved jo begge at det ikke er det der er tale om her. At putte sine dyrebare blod-sved-og-tårer i en papirspose og putte den i fryseren virker i mine øjne ikke som en god idé. Tørt og pakket i lufttætte poser er det derimod fint nok til opbevaring.

Junior medlem
Brugeravatar

Vi har en idé om at det nok kommer til at foregå i den lokale skov. Hvad skal vi kigge efter når vi leder efter et konkret spot? Der skal selvf. være adgang til massere af lys, men hvad ellers?
Og når vi så har fundet det, skal vi så bruge det som spejder toilet op til sæsonen, eller vil vi være bedre tjent med at købe noget gødning?

Lad os sige vi gør som Morten foreslår og bygger en kasse. Hvilke dimensioner skal sådan en have?

Til sidst. Kan i anbefale nogen bestemte sorter til begyndere? Vi vil hellere være høje end stenede.

Moderator
Brugeravatar

Lys. God, frodig jordbund og den rigtige fugtighed. Hvis i vælger nåleskov skal i være opmærksomme på at jordbunden nok er sur, og så er det vigtigt at give jorden kalk. I kan godt selv skide der, men jeg må nu sige at jeg foretrækker hønsemøg. Men næsten alt hvad i kan skaffe af den slags er godt. Men gør det med måde. For meget kommer til at brænde rødderne. Kunstgødning kan også bruges, men så ved jeg ikke hvilken slags der kan anbefales.

Kassen skal vel bare være så planterne kan hænge der. 1 meter på hver led. Og så godt kamoufleret. Og hævet lidt over jorden så den ikke bliver for fugtig.

Lad være med at købe dyre frø som begyndere. I kan få nogle ganske hæderlige i den danske puplic service frøbank jeg ikke ved om jeg må nævne navnet på. Og når i så har fået nogle erfaringer om et par år kan i få noget ud af den marginale edge der er ved de dyrere frø.

Junior medlem
Brugeravatar

Du behøver ikke at nævne navne, jeg kender til stedet du tænker på :)

Skal osse lige høre.. Hvor store/gamle skal planterne være før vi kan sætte dem ud?

Moderator
Brugeravatar

Det er helt op til jer. Jeg starter op midt i marts under kunstlys og planter ud når det ser ud til at være frostfrit. Gemmer altid nogen planter inde, hvis jeg skulle tage fejl. Men som guerilla grow er det en god idé at jeres planter har et forspring i forhold til ukrudtet. Også fordi de går i stå en uge eller to når de bliver plantet ud. Og alting går meget stærkt i maj.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg ved ikke hvor smart det er at plante i en skov. Jeg kan godt se i er klar over det skal være et sted hvor der er lys, jeg tvivler bare på at der er lys nok nogen steder i en skov. Men hvis i finder et egnet sted, så burde gødning ikke være jeres største problem, da skovjord er noget af det jord der er allermest næring i.

Medlem

Ud og kigge allerede i morgen, mens der stadig er nogenlunde vegatation ude i skoven, til december eller febuar har i ikke en anelse om hvordan det ser ud om foråret, og jeg kender rigtig mange der har mistet en guerillaspot eller 4, og som oftest er det til fordel af de "gode" pladser som oftest bliver vundet af brændenælderne. Den kamp kan kun vindes på 2 måder. 1. forspiring. 2. luge ukrudt.
Med hensyn til tørring, (har aldrig selv prøvet det??) En kasse gravet ned i jorden vinteren over, (kolde omgivelser) i kassen lægges en fugtsuger (byggemarked) som er viklet ind i noget stof, så kan der vel ikke gå mug i det??
Bare en tanke, aner rent faktisk ikke om det vil virke efter hensigten, måske er der nogen med erfaring i det????

Medlem

Chas skrev:
Ud og kigge allerede i morgen, mens der stadig er nogenlunde vegatation ude i skoven, til december eller febuar har i ikke en anelse om hvordan det ser ud om foråret, og jeg kender rigtig mange der har mistet en guerillaspot eller 4, og som oftest er det til fordel af de "gode" pladser som oftest bliver vundet af brændenælderne. Den kamp kan kun vindes på 2 måder. 1. forspiring. 2. luge ukrudt.
Med hensyn til tørring, (har aldrig selv prøvet det??) En kasse gravet ned i jorden vinteren over, (kolde omgivelser) i kassen lægges en fugtsuger (byggemarked) som er viklet ind i noget stof, så kan der vel ikke gå mug i det??
Bare en tanke, aner rent faktisk ikke om det vil virke efter hensigten, måske er der nogen med erfaring i det????

burde da være muligt, jeg ved de fugt sugere man kan få i byggehus bl.a. kun suger fugt over de 50%, og 50% er jo optimalt til at tørre i, vil dog mene det ville være smart med noget luft cirkulation, så måske et bil batteri + computer blæser ? :D - faktisk et fun projekt...

men så skal kassen godt nok laves godt, den skal være 100% vandtæt, i tilfælde af regn f.eks.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan en billig presenning da ordne. De koster jo under 10,- for flere kvadratmeter.
Og så en masse udluftningshuller dækket med myggenet eller nylonstrømper burde holde evt. pesticider ude.

Medlem

Ariaji skrev:
Det kan en billig presenning da ordne. De koster jo under 10,- for flere kvadratmeter.
Og så en masse udluftningshuller dækket med myggenet eller nylonstrømper burde holde evt. pesticider ude.

du siger noget, sådan nogle kasser ville da være nice at have rundt omkring, nok bare vigtigt lige at gemme positionen på en gps enhed, eller bedre, bruge sin a-gps tlf og lige skrive gps kordinaterne ned. just in case ^^

men vil nu mene at his du vil grave ting ned og alt muligt skulle du måske gøre det som nogle andre gjorde det, grave 10 tog vogne ned og installere en generator til hele systemet. - så burde du kunne producere nok under kontrollerede forhold, og dette året rundt :D

Junior medlem

Er i kommet i gang med jeres grow?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Til jeres tørringsproblem, så kan det eventuelt afhjælpes ved at købe en flyttekasse, og derpå spænde snore hængende fra ende til anden, hvorpå i med nogle clips kan hænge jeres pot fra.. så det både mørkt, og der kommer luft ind der hvor man ellers ville holde i kassen.. gir det mening? :)

Og så det jo bare med at finde et godt sted ude, de kan stå.. og så eventuelt sørge for at regnen ikk kan nå ind til kassen.. ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu ved jeg godt, at det er en gammel tråd... Men hvorfor er der ingen, der nævner avisfermententering som en stealth måde at modne sin røg på? Kort fortalt, så ruller I et godt bundt af de helt friske og trimmede kviste stramt ind i et godt lag avispapir. Der skal i starten luftes ud mindst to gange om dagen, men efter 14 dage skulle det være nogenlunde tørret og godt brunt (dvs klorofyl = nedbrudt) og klar til at komme på glas. Disse skal så luftes ud en gang om dagen til høsten er tør.
Metoden hverken lugter eller fylder så meget som almindelig tørring, og det giver en ret nice smag til det færdige produkt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]