Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey folkens.

Forældre overhørte en samtale med en kammeret. Vi havde aftalt og tage ud og samle og og trippe senere. dette hørte de gamle så. fik en snak med daddy om det.

Han påstår så at vikingerne brugte svampe inden de drog i krig i det såkaldte " Berserker " stance. Dette lød simpelhent for sjovt i mine ører. har søgt lidt men synes ikke jeg finder noget.

Så nu spørger jeg nogle svampe eksperter, om det virkelig er rigtigt ?

Vi kan vel godt blive enige om at være påvirket af svampe ikke rigtig gavner en i krig. Jeg mener både fysisk og psykisk ?

///out.
Bonus spørgsmål. hvor længe skal de ca tører sådan nogle friske SN?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ingen beviser, men Rød Fluesvamp (Amanita muscaria), har vaeret under mistanke.

Medlem
Brugeravatar

der har været nogle rygter om at vikingerne efter sigende skulle have indtage Amanita Muscaria (rød fluesvamp), inden de gik berserk på deres plyndringstogter. det bunder i ibotensyrens excitatoriske virkning på CNS, der giver en følelse af overmenneskelig styrke og vitalitet i begyndelsen af svampetrippet. det er ofte rapporteret at folk har præsteret imponerende fysiske bedrifter under denne tilstand. i dag når folk experimenterer med Amanita M. har de fleste tørret dem i ovnen for at omdanne ibotensyre til muscimol, som er det psykedelisk aktive stof i svampen. Ibotensyre er ret neurotoksisk og ret ubehageligt i for store doser.

men der er ikke nogen beviser for den påstand, og det har ikke noget med psilocybinsvampe at gøre. plyndringstogter er ikke det første der falder mig ind, når psilocybinen overtager min hjerne. :lol:

Senest rettet af Booty-Lone 14 okt 2009 18:55, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Jeg skrev en opgave om det engang, og det jeg fandt frem til var, at det blot var én teori om, hvordan de kom i deres 'bersærker' tilstand. En anden er, at de bare 'kørte sig selv op' uden nogen svampe e.l. og benyttede div. stoffri teknikker.
Men hvis din pappa antyder, at man går bersærk i et orgie af blod pga. svampe, er det selvfølgelig ikke rigtigt.

http://www.idiomordbogen.dk/idiom.php?s ... A6rkergang - der står nogenlunde det samme.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Jeg mener at have læst/hørt i skolen at jomsborg vikingerne var de såkaldte "berserker" vikinger og at de fik deres trælle til at indtage rød fluesvamp(amanitia muscaria) for så derefter at indtage trællenes pis :) Lyder ret yummy :D

Medlem

okay det lyder jo meget spændende :)

Tak for svarene det må jeg lige konfrontere ham med hehe.

God weekend gutter.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
sulek skrev:
Jeg mener at have læst/hørt i skolen at jomsborg vikingerne var de såkaldte "berserker" vikinger og at de fik deres trælle til at indtage rød fluesvamp(amanitia muscaria) for så derefter at indtage trællenes pis :) Lyder ret yummy :D

Den har jeg hørt flere gange fra forskellige steder...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Brown skrev:
sulek skrev:

Den har jeg hørt flere gange fra forskellige steder...

Hehe sjovt topic, og åbenbart findes der mange myter om dette emne. Sådan som jeg har hørt historien (så det i en dansk dokumentar engang) var det, at det var høvdingene og de øverste i stammerne eller hvad det nu hedder, der indtog svampe afkoget fra rød fluesvamp. Når de så hyggede sig og skulle pisse, sad trællene udenfor hytten eller teltet med en skål, og hvis de var heldige pissede høvdingene i skålen, som trællene derefter kunne drikke for at få et trip.
Så vidt jeg husker handlede det ikke om at drage i krig, men om at komme i en anden sindstilstand - jeg kan ikke huske grundene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]