Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Min kæreste og jeg har lige høstet første gang fra vores første svampedyrkning nogensinde, har købt et growkit på nettet. Men da vi plukkede svampene havde de en underlig grøn farve,mest for neden men nogle også op af stænglen. Der var ikke noget grønt i selve boxen. 33g blev det til :) Håber selvfølgelig der kommer flere.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Medlem

Geografisk sted: slagelse
hahah. du skal ikke være bekymret. den, ikke grønne, men blå farve er psilpcybinen, det tyder kun på et godt og højt indhold. jeg kalder det "blå mærker" lidt ligesom når du slår dig. svampen for det også der hvor "den slår sig", eller hvad man siger.. dvs der hvor du fx trykker på den, og der hvor du brækker den af. ellers ser de sku gode ud!. mums, sidder og bliver helt sulten........

anyways. plukker du dem "forsigtigt" ved næste flush, skulle du gerne kunne undgå det.
men gode ser de ud! efter du har udpint det for hvad det kan, ville jeg anbefale dig at læse "and's" indlæg om hvad du kan gøre med growkittet efter det er done.. helt uden muligheder er det nemlig ikke. det kan give meget mere endnu(ud over de 3 - 4 flush) hvis bare det for en kærlig hånd, og noget nyt substrat at gro i , hø ex..

Samlet viden/guldkorn

ved du det ikke, kan du også læse i "samlet viden skråstreg guldkorn" ( årh froder, guldkorn, offtopic sorry) hvordan du igangsætter næste flush med en gang dunk'

hahaha. kan se på avisen, at du har høstet D.30 sep (ellers er den et par dage gammel... griner detalje... anyways. -
god tur!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Flotte svampe, god tur :wink:

Junior medlem

Det lyder super :P Vi glæder os meget til at spise hjemmedyrk..

Junior medlem

Hmm så er næste hold begyndt at kigge frem, men desværre ser jeg også 3-4 grønne pletter der ligner mug :( Er der noget at gøre, andet end at vente og håbe på det bedste??
Billede

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror ik du behøver tag det ilde op. *muggen* har en jelly-artig konsistens, ik? Jeg mener, det stammer fra for meget vandt. Det burde forsvinde når du dunker kittet i vand næste gang. Måske ved en af de andre her inde helt specifikt hvad det er, men jeg tror ikke det er farligt på nogen måde.

Hvor lang tid var du om at vokse dine mexicaner egentlig?

Medlem

Geografisk sted: slagelse
det kan være "beskadieget mycelie".. som sagt, det bliver blåt efter berøring..
kender ikke til den der "jelly-agtige" konsistens der skulle komme. har jeg i hvert fald ikke selv oplevet :D

myceliet burde være for stærkt til at andre organismer skulle kunne få fat, og i verm (som casing ligner) er der ingen nærringsstoffer :P

Junior medlem

Jeg takker for svarene, andet flush er blevet høstet og kittet er dunket igen :)
Jeg ved ikke præcis hvor lang tid det har taget, de var lang tid om at komme igang til at starte med (for lidt varme), men da de først kom igang ska jeg love for det gik stærkt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]