Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

har ikke trykket det voldsomt på den, og omkring 2-3 cm ned i jorden vil jeg mene det var, hvis ikke 4.
tror nok det var det der var det mest anbefalede hvis jeg ikke tager meget fejl.

selvom CF guiden er super fed, er den bare overdrevet lang og måske lidt uoverskuelig imo ?
ville være rart med en guide som er indelt efter perioderne og hvor der er listet op hvad man konkret har brug for i de forskellige perioder og hvor længe de varer.
f.eks.

#1 spiring og plantning.
#2 første kim blade og første omplantning.
osv osv. men ja, skal bare tage mig sammen og læse den CF guide igennem ordenligt, og så læse den igennem igen, sådan indtil jeg virkelig har et reelt billede... men en bi-effekt af at det går så langsomt er at jeg har fået lyst til at game WoW igen ! haha...

har i min kedsomhed her på skolen fundet "Philips LuxGear Vorschaltgerät 600W NDL/MH." elektronisk og det hele og så kun 90 tyske flade smæk. den skulle enda være brugbar til både hps og mh pærer ^^

har ikke så meget interesse i at vide hvor jeg kan købe den billigst, alle butikker på nettet er ekstremt gode til at have fuldstændigt samme pris ! så det er uinteressant, ville dog gerne vide om nogle havde nogen erfaringer med den. da det nærmest virker som om den er for billig til at kunne være "god" - hvis den er super så er den jo perfekt ^^

hehe... - må indrømme, at bruge tid på det her er faktisk ret sjovt, den her "mission" med at skulle finde det bedste til en ordenlig pris, hvor og hvordan og alt det der er faktisk også ret sjovt...

har ledt efter et suitable skab, men har sku ikke kunne finde en skid, så det er kommet til det stykke hvor man er blevet "tvunget" til at bygge det selv, det er i sig selv ikke så slemt igen, men at skulle transportere de plader skabet skal bygges af, at skære dem ud i de rigtige mål osv er da en hel del ^^ og når man ikke har en bil med træk er det svært at få det hele transporteret også...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1cm ned i jorden er rigeligt. Og så med et løst lag jord henover.
3-4 cm kommer til at ta' et par dage :)

CF-guiden er lige netop inddelt på den måde du skriver!
Hvis du kigger på overskriften "Gro-Guide" i venstre side, så er den inddelt i:

Forord
Indhold
Baggrund
Udstyr
Grow fra A-Z
Udendørs
Problemer

Synes det er ret godt inddelt =)
Først starter du med at læse baggrunden. Det giver god forståelse om Cannabis og sorter.
Dernæste læser du om udstyr. Der står alt du skal vide om det.
Når du så endelig skal i gang, så klikker du på Grow fra A-Z. Der står lige netop alt fra frøene skal spires, til de bliver plantet, til de første kimblade kigger op, osv.

De små Mini-Guides er bare ekstra hjælp og bonusinfo.

Ang. den ballast så er den fin. No worries.
De almene grow-shops sælger ikke udstyr der ikke virker. Bare rolig.

I stedet for at bygge et skab, så vil jeg anbefale dig at købe et telt... De kan fås ret billige.
Selv gav jeg lige over 900,- leveret for mit 1x1x1,8m telt beklædt med mylar.

Medlem

tja, men jeg kan gøre det billigere hvis jeg bygger det selv, 900 flade er ikk så slemt måske, men når man kan gøre det for 300 efter ens egen helt specifikke mål, må jeg indrømme at jeg hellere vil det, den smule besvær med transport må være til at overkomme, må bare låne min mors vogn, eller bede hende om at hjælpe mig med transporten hvis hun ikke vil låne mig hendes vogn.

ok, jamen er glad for at du siger ballasten er fin, har læst mig til at det kort fortalt er direkte dumt ikke at gå efter en elektronisk. og denne er jo netop elektronisk og så til en favorabel pris og fra en "kendt" producent af el-udstyr. så det er jo fint :) - men der går nok 2-4 ugers tid før der bliver investeret i lys og ventilation.
både pengene og den rastlige baggrunds viden skal på plads synes jeg :)

ok, så det bare mig der er lidt pirrelig over størrelsen af guiden xD haha...

og well, nu er de sået, og når du siger det VIL tage nogle dage før de kommer op så er jeg mere rolig :)
nu kan jeg jo kun vente og glæde mig til at se de første par blade :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ra2Fa skrev:
tja, men jeg kan gøre det billigere hvis jeg bygger det selv, 900 flade er ikk så slemt måske, men når man kan gøre det for 300 efter ens egen helt specifikke mål, må jeg indrømme at jeg hellere vil det, den smule besvær med transport må være til at overkomme, må bare låne min mors vogn, eller bede hende om at hjælpe mig med transporten hvis hun ikke vil låne mig hendes vogn.

Ja helt sikkert. Det sted jeg købte fra har også kun telte i en max højde af 180cm. Så hvis du vil have over 2 meter (med plads til moderplanter, hvilket jeg synes er en DRØN god idé!) så skal der bygges selv. Det er heller ikke så slemt og kan gøres for et par hundrede kroner, som du siger =)

Ra2Fa skrev:
ok, jamen er glad for at du siger ballasten er fin, har læst mig til at det kort fortalt er direkte dumt ikke at gå efter en elektronisk. og denne er jo netop elektronisk og så til en favorabel pris og fra en "kendt" producent af el-udstyr. så det er jo fint :) - men der går nok 2-4 ugers tid før der bliver investeret i lys og ventilation.
både pengene og den rastlige baggrunds viden skal på plads synes jeg :)

Arh, det er ikke direkte dumt at gå efter de andre.
Jeg kører med normal ballast og det virker glimrende for mig.
Er man bekymret over at sin ballast afgiver meget varme, så er en digital ballast vejen frem.

Medlem

ja måske ikke dumt, men de fleste siger det er penge tjent hurtigt tilbage, da strøm forbruget er mindre end en semi-elektronisk.
udover det forlænger de ikke blot pærens leve tid men også udbyttet fra pæren. den skulle "blinke" mindre og lyse mere "flydende"

men nu hvor jeg har fundet denne, og den koster det samme som en semi, så er der vel ikke rigtig nogle argumenter for ikke at gå efter denne :D

tak for din tid Ariaji ^^, burde måske bare have dig på min msn så vi kunne få "diskuteret" dette igennem lidt "hurtigere" :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]