Hej allesammen.
I forbindelse med en aften jeg og en kammerat har gået og planlagt i lang tid, skal vi prøve de (forhåbningsfulde) fantastiske SN imorgen aften.
Problemet er bare at vi først skal ud at finde dem i morgen ved 16 tiden på fyn's marker:-)
Trippet skulle være planlagt til at starte ved ca 18 tiden.
Men så tænker jeg på hvordan fanden vi skal indtage dem 2 timer efter at de er blevet plukket? (Tænker på om man ikk' kan hurtig tørre dem i en ovn eller lign.? Evt. hvor mange grader og hvor lang tid?) - Eller om vi bare skal skylle dem under vandhanen og så bare æde dem friske? - Smager de ikke af Bræk sådan nogle?
Hvor mange/meget vi skal tage?
Hvor lang tid vare trippet ?
Om vi kan æde svampene før spisetid, spise noget aftensmad lige efter vi har gnasket dem og stadig få en god effekt?

Eller om vi skal faste flere timer før trippet - spise dem - og faste under trippet?
Hvad er en god dosis svampe i gram for os? (Muligvis nyplukkede og ikke tørre?)
Vi har tænkt os at tage sådan ca 20 stykker hver. Er dette alt for meget til to uerfarne begyndere som os - sådan at vi kommer ud på en lang rumrejse som ikke vil virke rar?
Glemte at sige at jeg vil gøre alt for ikke at skulle spise de friske svampe da jeg slet ikke kan lide selve konsistnsen og smagen af nogle som helst andre svampe i denne verden, så vil helst bare kunne tørre dem hurtigt hvis det kan lade sig gøre og så bare æde dem meget hurtigt uden så meget klam "svampe smag":-)
Hvad ville i foreslå os?
Skal helst bruge nogen svar inden i morgen aften:-)
På forhånd tusind tak for svarene:-)
Fortsat god dag/aften, Og tak for hjælpen