Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Ahh nice tak Chas.

Min plan er nu blevet at sprayer dem med en 4-5 liter vand pr plante igen i dag og så bare lade jorden blive lidt tør en 2-3 dage, cutte dem og hænge dem til tørre i et net jeg har købt til formålet og så ellers bare bruge det som det er, eftersom jeg har fucket max med at klippe blade af er der kun meget få blade på mine planter så der vil ikke rigtig være noget andet til overs end de småblade der sidder på skuddene og så 10-15 normale blade, vi snakker kun 4 planter så det er meget begrænset hvad der vil blive til overs, under 20g våde planter vil jeg tro :D lige til skraldespanden.

Jeg har for øvrigt for nogle dage siden klippet toppen af en Skunk #1 liger over 3 sæt blade et par dage efter at 3 sæt var kommet, ser ud til at virke super godt, de 4 øverste blade er ved at blive til grene ser det ud til, dog står den i 12/12 og ikke 18/6 da jeg ikke har fået min nye pære endnu så den skal vel nok blive en fucked plante.

Hyg jer.

Mvh
GooFY0nE

Medlem

Hvilken pære har du da??
Det med at planten skal i blomst? Det er antallet af mørke timer der vigtigt, så du kan sagtens starte med at køre 12/12 med en veg pære.
Du vil få et bedre resultat bruger du en blommpære, men du kan sagtens også køre helt igennem på veg pæren, og for den sags skyld kan hvilken som helst pære gøre tricket.
Man kan sige at planten har 6 trin i sin et-årige livscyklus - frø, spire, vegetativ vækst, blomstring, frøsætning og død.
Man kan gå ind i hvert trin og finjustere så forholdene bliver optimale, dog nok med undtagelse af det sidste?
Og det er dét vi gør med vækst og blomster pærer + diverse næringssalte.
Men i sidste ende skal der kun noget havejord, lys, vand og en mørkeperiode til at fuldende alle 6 trin.

:hm:
I min filosofi siges der at:

Jo mere stressede forhold planten udsættes for jeg stærkere vil den resterende THC i planten blive!

Den sætning er bygget på at cannabisplanten ikke har har f.eks torne, men har udviklet et kemsik forsvar i form af det vi kalder THC til at beskytte sine blomster(derfor er der flest på og omkring blomsterstanden), og da det er plantens forsvar vil den prøve at gøre hvad den har tilbage stærkere, altså at gøre den resterende THC stærkere for netop at beskytte blomsterne.
Det min filosofi, men jeg aner ikke om det er sandt eller ej, jeg synes bare det virker naturligt??
Så måske får du ikke meget høstet, men min filosofi siger at det du får bliver lidt stærkere end normalt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]