Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey.

Jeg har efterhånden læst nogen post om DMT. Og bliver ved med at så at folk skriver at det er virkelig vilde hallucinationer.

Ville lige høre om der er nogen der vil forklare hvordan det er vildere end f.eks. LSD.

Er visualsne Anderledes? Hvordan kraftiger?

Og hvor farligt er det?

Tak ;)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hey
Ja, i høje doser kan visuals være kraftigere end det vildeste syretrip. Der er grænser for, hvor vidt sanseudvidelsen på LSD kan komme, er i hvert fald for mig. Jeg kan overfortolke alting til til sidst kun at være enten universet eller mig selv, og der kan være forsinkelser på sekunder af sanseindtryk, kan se alle de ting, som jeg tænker på under mit trip, men på DMT og lignende simple tryptaminer kan hele universet være et helt andet. Der er INGEN grænser for, hvad jeg kan se, høre, opleve og føle, og hvordan det hele hænger sammen og skaber et univers af kaos. Jeg kan rende rundt i en verden, som står knivskarpt og tydeligt, som ikke har så meget som en pixel af rigtighed over sig, og alt kan forefindes i det.

Kan være helt udelukket fra at sanse noget, som er virkeligt, og sanserne kan kludres sammen på måder, der er så fantasifuldt forskruede, at det er umuligt at tro på, at det kan lade sig gøre. Det kan også blive så vildt, at sanserne lukker ned, og jeg ikke kan gemme de ting, jeg oplever, i bevidstheden, så jeg sådan set er black out bevidstløs i perioder og oplever ting, der er så vilde, at jeg bliver nødt til at glemme dem samtidig med, at jeg oplever dem, for at kunne leve videre bagefter. De bliver sorteret fra af et indbygget instinktivt forsvar for oplevelse, og det føles, som om det er noget af det kraftigste menneskelige system, der bliver sat i gang for overlevelse, og jeg kommer ind bag den menneskelige krops og hjernes begrænsninger og oplever, hvordan det hele fungerer helt inde under huden, dine "indstillinger", forsvarsmekanismer, instinkter, overlevelsesmetoder, indbildskheder, fysiske processer, tanker fra hjerne til krop og helt nede i DNA-sprog, og det er SÅ ulækkert og er simpelthen at komme for langt ned i kaninhullet til, at det er brugbart på nogen måde, det er bare klamt. Det føles, som om stoffet kan tage din sjæl fra dig bare ved at trykke på en knap, det har al magt over de mest basale funktioner i dit system, der er så basale, at du ikke engang var klar over, at de eksisterede. Jeg mister også totalt min krops tilstedeværelse til andre tider og svæver ud i rummet som noget luft, der bare eksisterer. Lever ikke mere på det tidspunkt og har intet fysisk at være en del af.

Jeg kan også blive helt blind, fordi synssansen slår fra, så jeg kan rende rundt i enten sort mørke eller i et gammelt fulddimensionelt billede af verden, som den så ud tidligere og så bare sidde fast i et gammelt billede af verden i uendelig lang tid, mens min krop bevæger sig rundt, og alt i hele mit synsfelt står stille og tydeligt, men slet ikke har snerten af den rigtige verden i sig, den er umuligt at bryde ind til. Men når jeg godt kan se noget, så er det fx lige så sandsynligt at se en person være 100 meter væk som at være 10 cm væk, klart og tydeligt, 100% overbevisende som at sidde og kigge helt normalt, men din hjerne kan lige så godt se en person 10 cm fra dig være 100 meter væk og flyve imod dig eller sidde stille og ændre sig til kun at være et bogstav i en bog eller en node, der kommer fra en højttaler. Det er ikke til at stole på noget som helst, man normalt kan stole på. Menneskelige mekanismer brydes totalt ned, og der er intet trygt nogen steder og intet at forholde sig til. Alting kan flyde ud i hinanden, lyd og billede kan være hinanden på samme tid, stemmer og dine egne ord lyder som aliensnak, ingen lyde kan genkendes. DU kan råbe "HVAD SKER DER", og det lyder måske klart og tydeligt som "GUUUBIIIUUH KLÆGU", så der er ingen måde at kommunikere på heller.

Ufatteligt sindssygt voldsomt og på ingen måder behageligt, når først man er helt ude at synke.

Ja, jeg har overdoseret helt enormt sammen med et par venner pga. vi aldrig havde kunnet få for meget af noget psykedelisk før inklusive dette i mindre doser, men mange folk snakker om at opleve ting, der minder utrolig meget om mine egne oplevelser uden at have været respektløse med doseringen, og man skal eddermaneme ikke være respektløs oven i hatten på et stof som det her.

Mine trippartnere har bl.a. været indtrådt i en verden, hvor man blev stukket ihjel af små børn hele tiden med pinde og smattet ud som indvolde... derefter brændt ihjel og blæst ihjel med gas, om og om igen i et uendeligt evighedsloop, mens der stod "KUN TABEREN TILBAGE" med store bogstaver. At blive begravet levende i en kiste med jord på hænderne og kirkeklokker ringende skrigende prøvende at grave sig ud gennem kisteloftet i et uendeligt loop igen. At styre universet, vælte regeringer og at hele jorden kollapsede fysisk osv. Og så skal man lige huske, at det er lige så virkeligt at se, opleve og føle som en hvilken som helst normal dag.

Mentalt vil jeg sige, at det er temmelig farligt at lege med, og man kan ikke være sikker på ikke at få sit livs ondeste oplevelse, selvom man har trippet syre 100 gange før. Men det afhænger heldigvis også en hel del af dosen.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Minimal> Wow, interessant og godt beskrevet. Jeg har aldrig selv oplevet et decideret bad trip på DMT, men kunne sagtens forestille mig at det kan tage en rædselsvækkende drejning.
Det er meget voldsomme sager, men faktisk kender jeg ikke mange som har haft en modbydelig oplevelse som beskrevet ovenfor. Man BLIVER sandsynligvis bange når hele verdensfundamentet bliver revet væk under en på sekunder, men de fleste andre jeg kender ud over mig selv som har haft gennembrudsoplevelser på stoffet opnår en ekstatisk oplevelse, som dog kan være svær at bringe med tilbage.

In our memories
Brugeravatar

Tak. Det var ikke et decideret badtrip, som jeg tror, et badtrip er. Alting skete bare som en strøm og uden at være udløst af panik, selvom det føltes utrolig ondt. Har slet ikke været i stand til at udleve frygt, gå i panik, skrige eller forholde sig til, at det var gået galt, om jeg så havde haft behov for det. Det var først et godt stykke inde i trippet, at jeg overhovedet fik en bevidst tanke. Har bare siddet og taget imod som det eneste at gøre og blevet FLÅET, og det sidste, jeg husker, er at vi sidder tre i en sofa og indtager noget. Nu skriver jeg godt nok "rende rundt" meget, men for det meste har det foregået siddene, for det er svært at rejse sig og gå nogen steder, når øjnene ikke opdaterer sanseindtryk. Vi har dog rendt rundt til tider og prøvet at bryde igennem verden og også rendt ind i hinanden og kludret sammen. Det var dog meget sådan accepterende... der var ikke andet end at gøre end at affinde sig med sin nye passive tilstand af kaos, selvom man hellere ville dø "rigtigt".

Jeg vil godt lige tilføje, at på den omtalte lede tur tog vi ikke DMT, men fætteren DPT... de er tæt på hinanden strukturmæssigt, og mange hævder, at de er meget ens, blot at DMT er en smule mindre tilgivende i sin adfærd... Det tror jeg personligt ikke på passer, men når folk siger sådan, og at DMT er i samme liga, så vil jeg i hvert fald godt komme med den lille redegørelse. Jeg er overbevist om, at der er mere ondskab i DPT end i DMT, som jeg dog kun har taget i almindelige doser, men hvis intensiteten kan nærme sig hinanden, er det eddermaneme stadig psykopatvoldsomt, og begge to er bestemt vildere i sin generelle adfærd end LSD.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Minimal skrev:
Jeg vil godt lige tilføje, at på den omtalte lede tur tog vi ikke DMT, men fætteren DPT... de er tæt på hinanden strukturmæssigt, og mange hævder, at de er meget ens, blot at DMT er en smule mindre tilgivende i sin adfærd... Det tror jeg personligt ikke på passer, men når folk siger sådan, og at DMT er i samme liga, så vil jeg i hvert fald godt komme med den lille redegørelse. Jeg er overbevist om, at der er mere ondskab i DPT end i DMT, som jeg dog kun har taget i almindelige doser, men hvis intensiteten kan nærme sig hinanden, er det eddermaneme stadig psykopatvoldsomt, og begge to er bestemt vildere i sin generelle adfærd end LSD.

Hvordan indtog I DPT? Jeg har selv lidt erfaring med den, men kender mere til DMT. Afhængigt af administrationsvejen synes jeg ikke de minder voldsomt meget om hinanden. Men jeg har en solid respekt for dem begge to.

In our memories
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Hvordan indtog I DPT? Jeg har selv lidt erfaring med den, men kender mere til DMT. Afhængigt af administrationsvejen synes jeg ikke de minder voldsomt meget om hinanden. Men jeg har en solid respekt for dem begge to.

At sniffe det har været den foretrukne og klart mere effektivt end at spise det, selvom det også har givet et par succesture. Har også freebaset saltet og røget det en gang, men foretrak at sniffe det, da det var vildt klamt og faktisk ikke virkede til at give så intens virkning i forhold til nasalt (måske dårlig metode vi brugte).

På den mest voldsomme tur spiste vi hver 400 mg i en kapsel og tog tilsammen et gram nasalt, da kapslen begyndte at slå ind. Har aldrig taget noget lignende af DMT og har kun haft behagelige trips på DMT, så jeg kan heller ikke rigtig sammenligne dem, men efter at have læst en masse rapporter synes jeg, at der lyder til at være mange ligheder mellem de trips, som folk har, der er meget vilde, på de forskellige to. Har nok læst de ondeste ting om DPT, hvilket ikke kan overraske mig.

Dedikeret medlem

Minimal: eksisterer der en triprapport over det trip? For 1400mg lyder som noget der kunne give lidt af en tur :wink:

In our memories
Brugeravatar

Culpepers skrev:
Minimal: eksisterer der en triprapport over det trip? For 1400mg lyder som noget der kunne give lidt af en tur :wink:

Dog ikke 1400 mg. Altså vi spiste 400 mg hver og sniffede en streg hver på 3-400 mg (delte et gram til tre personer). Der var ingen redoseringer, vi tog hele molevitten i anstændig tilstand og opdagede ikke engang, at noget ramte os.

Den mest uddybende "rapport" fra det er vist i det her emne. Jeg tror desværre ikke, at jeg kan beskrive mere med ord, end jeg allerede har gjort. Det er for råddent til den her verden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]