Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 08:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Er det ikke bare at sørge for at ens forskellige balancer(salt, væske, vitaminer etc.) er så tæt på top som muligt, inden man drikker sig i gulvet? Så skal der ikke meget mere til end havregryn, juice og en cykeltur. Frisk luft er perfekt, især havvind.

Eller bare i det hele taget lade være at indtage for meget organisk opløsningsmiddel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Vinkelsliber skrev:
Skou skrev:
1 liter mælk inden sengetid efter en bytur er guld værd :) .

Men dagen efter er det absolut ikke! (eller før sengetid hvis du har tendenser til at brække dig). Det kommer op som uhumske klumper, og det er virkeligt ubehageligt at kaste det op :lol:.

Bare en lille advarsel :D

Jeg syntes lidt det er noget fis :P
Mælk er godt for maven. Hvis jeg har ondt i maven, dagen efter en bytur, kan mælk hjælpe mig meget ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er da super det virker for dig!
Det er dog ikke at anbefale alle mennesker da mælkeprodukter sætter kroppen på overarbejde i stedet for at få renset ud, som vand ville gøre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
weeerneeer skrev:
Lorten: Tak for linksne, synes dog stadig det er svært at blive klog på de piller :D men hvis folk siger de virker så kunne det da godt være man skulle prøve at give dem et forsøg alligevel :)

Snoezel: Det bruger jeg faktisk hehe :D

Jeg brugte ihvertfald joints på Roskilde :D Jeg var tit den første der vågnede. Jeg må have set virkelig bumset ud for de andre når de vågner og ser mig stoppe min lille pibe med pot. Før de overhovedet har fået tøj på. Men det var nu en dejlig måde at bruge sin festival på. Være skæv 1-2 gange om dagen også drikke sig pisse fuld om aftnen. Jeg kan faktisk ret godt lide at være skæv om dagen.

Insane psychedelia user!

Ariaji skrev:
Det er da super det virker for dig!
Det er dog ikke at anbefale alle mennesker da mælkeprodukter sætter kroppen på overarbejde i stedet for at få renset ud, som vand ville gøre.

Huh? Den må du lige uddybe :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja ok, overarbejde var et forkert valg af ord.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men komælk er så vidt jeg ved svært for kroppen at fordøje grundet det høje proteinindhold og voksnes mangel på laktase.
Så i stedet for at drikke et glas mælk der tager lang tid om at blive fordøjet, er det vel at foretrække at tage et glas vand.

Dedikeret medlem

Ariaji: Og så er langt størstedelen af verdens befolkning jo laktoseintolerante (det er selvf. genetisk betinget - her i nordeuropa kan de fleste godt nedbryde laktosen), så det "virker" nok kun som en god tømmermandskur for nogen :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præcis...
Så vand vil for de fleste være at foretrække^^

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Præcis...
Så vand vil for de fleste være at foretrække^^

Junkfood vil også være for de fleste at foretrække. - Selvom sund mad, som rugbrød, grøntsager, frugter osv får en hurtigere på farten igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad?

Det du siger giver ingen mening... Jovist er junkfood usundt, men det er vand jo ikke?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det jeg skrev, har intet med den skide mælk at gøre.
Jeg siger bare at de fleste vælger junk, når de har tømmermænd. Selvom sundt mad får en hurtigere på toppen.
End of discussion !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor citerer du mig så for derefter at komme med en udtalelse der angiveligt ikke har noget med mit citat at gøre?
Jeg fejler bare i at se din logik, that's all.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er da muligt, at jeg fejlede da jeg postet det. Men så er det vel heller ikke værere? :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg havde bare ingen chance for at vide om du fejlede eller du rent faktisk prøvede at komme med en pointe. Derfor jeg spurgte ind til det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
De virker de piller der. 3 før druk turen og 3 inden sengetid. Virkningen på mig er man ikke har den der klamme følelse under huden.

Altså man kan jo ikke undgå at koge og være smadret. Men den der tømmermands følelse, det er den cactussen på en eller anden crazy KAK TUSSE måde fjerner.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Culpepers skrev:
Ariaji: Og så er langt størstedelen af verdens befolkning jo laktoseintolerante (det er selvf. genetisk betinget - her i nordeuropa kan de fleste godt nedbryde laktosen), så det "virker" nok kun som en god tømmermandskur for nogen :-)

Langt størstedelen af verdens befolkning? Sikker på det?
Har du en kilde på det?

Dedikeret medlem

Hm, nu er det jo over en måned siden jeg skrev det, men jeg kan da forsøge at (gen)finde en kilde... :-)

Edit:
Wikipedia har en lille tabel over laktoseintolerance fordelt på befolkningsgrupper (dog er nogle af tallene baseret på undersøgelser med et ret begrænset antal forsøgspersoner).
Her er en lille bid fra Foodreactions.org:
Citat:
The prevalence of primary lactose deficiency varies according to race. In a review by Gudmand-Hoyer E in published on The American Journal of Clinical Nutrition (1994), it is lowest in Scandinavia and Northwest Europe (3-8%) and close to 100% in most of Southeast Asia. In Europe the frequency increases in the southern and eastern directions, reaching 70% in southern Italy and Turkey. There is also a high prevalence of lactose maldigestion in the people of Africa with the exception of cattle-raising nomads. Moreover, studies conducted by Scrimshaw and Murray and Sahi review the prevalence of lactose maldigestion globally. The prevalence is above 50% in South America, Africa, and Asia, reaching almost 100% in some Asian countries. In the United States, the prevalence is 15% among whites, 53% among Mexican-Americans and 80% in the Black population. In Europe it varies from around 2% in Scandinavia to about 70% in Sicily (see map below). Australia and New Zealand have prevalence of 6% and 9% respectively. In general, it can be stated that about two thirds of the world adult population is lactase non-persistent.
Wikipedia om "lactase-persistence"-begrebet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Tak for linket :) Det var da flere end jeg lige troede!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]