Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hvornår?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Hej alle

Nu har jeg i årets sæson for shrooms allerede været ude og lede 3 gange.
Den sidste gang var i søndags og ellers 1. gang i slutningen af august, og 2. gang ugen efter.

Stederne jeg har været matcher 100% de kriterier som SN'erne skal ha for at gro.
Altså; græs-mark/eng/hede WHATEVER, hvor der i de sidste snart 15 år har gået både får og køer i massevis. Jorden består jo nærmest af 90% afføring, og så ligger det endda i et skov område.

Jeg vil umiddelbart skyde på at området breder sig over en 2-3 kvadrat kilometer, så plads er der nok af.
Problemet er så bare at jeg ikke EN eneste svamp har fundet, og har i alt tilbragt omkring 6-7 timer derude. Jeg forstår det simpelthen ikke.
Og hvornår skal man lede hvis det nærmest ikke har regnet i 2 uger?

Er der nogen der har nogen tips? Er det slet ikke de kriterier jeg skal gå efter? Skal jeg finde et andet sted?
Jeg vil jo som så mange andre også gerne have del i årets svampe-høst :)

-På forhånd tak

Titel: Re: Hvornår?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja, du kan jo også bare være så uheldig at de ikke gror i det område... Fair nok hvis kriterierne er i orden, men det er ikke lig med at de gror der. De har bare potentiale for at gro der.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: skive
Altså jeg har været på mange hvor man ellers tænker det er 110% optimalt for dem og gro der, men nej det er ikke = at der er nogen du må lede vidre og bare rolig der er masser af marker :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the pot, with friends.
Ja det er jo egentlig markerne der er Danmarks mursten- Sådan ser det ihvertfald ud oppefra :) Men okay så vil jeg prøve et andet sted.

Medlem

Geografisk sted: slagelse
[quote="balleh"]Hej alle

Nu har jeg i årets sæson for shrooms allerede været ude og lede 3 gange.
Den sidste gang var i søndags og ellers 1. gang i slutningen af august, og 2. gang ugen efter.

Stederne jeg har været matcher 100% de kriterier som SN'erne skal ha for at gro.
Altså; græs-mark/eng/hede WHATEVER, hvor der i de sidste snart 15 år har gået både får og køer i massevis. Jorden består jo nærmest af 90% afføring, og så ligger det endda i et skov område.

Jeg vil umiddelbart skyde på at området breder sig over en 2-3 kvadrat kilometer, så plads er der nok af.
Problemet er så bare at jeg ikke EN eneste svamp har fundet, og har i alt tilbragt omkring 6-7 timer derude. Jeg forstår det simpelthen ikke.
Og hvornår skal man lede hvis det nærmest ikke har regnet i 2 uger?

måske de ikke er kommet op endnu?? en god fugtig morgen tager du nogle støvler på og prøver igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]