Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hej psy.

Jeg er nu ret bange for at have påført mig selv skade ved overforbrug af poppers - da jeg i lørdags var i byen med nogle venner, vi havde drukket og sniffet ret meget poppers over aftenen og i løbet af søndagen også.

Sent hen på lørdagen begyndte jeg at opleve små synsforstyrrelser - altså ikke visuals, tracers osv.
De er blevet ved, og har irriteret mig lige siden lørdag nat.
Det viser sig som en slags blind plet på alt hvad jeg fokuserer på - precis som når man har stirret ind i noget skarpt lys i lang tid, så er der den der grønne slørede prik på fokuseringspunktet.

Altså jeg har i forvejen haft lette symptomer på HPPD, inden jeg skal sove begynder det tit at flimre med farver. - Dét kan man jo kalde en synsforstyrrelse, og de går jo ofte over og generer aligevel ikke.

Men dette her er konstant og ligner ikke en ''synsforstyrrelse'' - jeg er derimod bange for at have ødelagt noget i mine øjne - måske skyldes det at poppers sænker blodtrykket ret voldsomt?

Har i nogensinde oplevet noget lignene? Jeg har søgt rundt på google, men kan ikke finde noget hvor der står om øjenskade som følge af overforbrug af poppers.

Håber i kan give mig et svar på hvad det kan være. Tak på forhånd :)

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg har taget meget poppers og aldrig oplevet den bivirkning.

Jeg har dog oplevet at min næse er blevet ætset i stykker og det kan jo tænkes at du under din fuldskab har smidt noget af poppersen i øjet og der ved skadet det.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Noget i mig siger at blodtrykket i dit øje måske har været påvirket, men svjh sænker poppers faktisk blodtrykket?

Medlem
Brugeravatar

det var for ca. en måned siden at Booty-Lone skrev:
@Euforiseret:
jeg synes du poster alt for tit i denne tråd. og den blanding du senest har indtaget er helt gak. du går på efterskole, altså er du kun 15-16 år. ja, nu er det jo igen den forhadte løftede pegefinger fra en ældre bruger, men dit forbrug(misbrug) er altså lidt alarmerende. du burde tage dit indtag op til revision.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
@Booty-lone = ???

Junior medlem

Bl0dpump skrev:
@Booty-lone = ???

Han citerer skam bare et fornuftigt råd du gav Euforiseret for en måned siden :P

Et råd som han måske skulle overveje igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Som jeg gav?
Sorry. Er rimelig skæv, forstår det ikke helt .. tra lalala

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Du fik synsforstyrrelser på dit øje og sniffede videre af poppers dagen efter?

Måske du skulle holde dig fra rusmidler et stykke tid og se om det hjælper - Ellers så søg lægehjælp.

Er bange for at AAA har ret. Poppers er ætsende og du kan måske have fået noget i øjet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Gå til lægen og hør hvad han har at sige. De plejer at være forstående overfor sådan noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu ved jeg godt i tror han har fået det i øjnene .. Men .. Hvis han ikke havde! Skal der ikke et grotesk stort poppers forbrug til, ved normal snifning, for at risikere synsforstyrrelser?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Morten på 14 skrev:
Gå til lægen og hør hvad han har at sige. De plejer at være forstående overfor sådan noget.

Hmm. Jeg har oplevet det modsatte. Jeg tror også man kan risikere at lægen bare siger: "Ja, du har nok taget skade af poppers. Lad være med at tage stoffer fremover."
Jeg har i hvert fald oplevet at lægen slet ikke vidste hvad han snakkede om. Han gav mig et direkte forkert råd.

Tag til lægen med det samme, men overvej muligheden, at han kan tage fejl eller bare siger et eller andet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Syntes sku ofte lægerne tager fejl, mht. stoffer ..

Medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Nu ved jeg godt i tror han har fået det i øjnene .. Men .. Hvis han ikke havde! Skal der ikke et grotesk stort poppers forbrug til, ved normal snifning, for at risikere synsforstyrrelser?

(Vi sniffede ca. 6 ml hver over 5 timer)

Precis, jeg var fuld ja - men jeg kan aligevel godt huske hvad jeg lavede - og nej, jeg har ikke fået noget i øjnene.

Det skal dog lige siges at mig og hende jeg sniffede med, til sidst lørdag nat, begyndte at blive ret blege og få helt blå læber - inkl enorm hovedpine.

Men hun har ikke oplevet nogle synsforstyrrelser.

Jeg ved at marzine (cyclizin) - et antihistamin og deleriant ala. natskygger kan give øjenskade pga. at blodtrykket falder så meget under påvirkning.
Så jeg kunne også forstille mig at poppers også kunne give det.

Nå men nu tror jeg lige at jeg venter en uges tid og ser om det bliver bedre.
Ellers må jeg aligevel gå til lægen.

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
poppers kan være årsag til det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Glaucoma

Så vidt jeg kan forstå kan det give skader hvis du ikke gør noget så tag nu for pokker til lægen! BETTER SAFE THAN SORRY... Poppers er jo ikke engang et ulovligt stof og desuden er lægen ligeglad og har tavshedspligt!

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Soma Juice skrev:
Poppers er jo ikke engang et ulovligt stof

Jo poppers har været forbudt siden 2004, se fx. http://www.gentofte.dk/Skole_og_uddanne ... ppers.aspx

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Soma Juice skrev:
poppers kan være årsag til det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Glaucoma

Så vidt jeg kan forstå kan det give skader hvis du ikke gør noget så tag nu for pokker til lægen! BETTER SAFE THAN SORRY... Poppers er jo ikke engang et ulovligt stof og desuden er lægen ligeglad og har tavshedspligt!

Og hvis det var ulovligt (som det er...) Skulle han så ikke tage til lægen?

SE AT KOM AFSTED :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvordan går det med dine øjne?

Medlem
Brugeravatar

Øjenlægen sagde jo heldigvis at det ikke var glaukom/grøn stær (så min frygt for at blive blind er i det mindste væk)

Det aftager langsomt, det er der stadig - men giver ikke rigtigt problemer mere. De første par dage kunne jeg ikke engang se hvad klokken var nede i hjørnet af min computer.

Undrer mig stadig over at der ikke skulle mere til.. På roskilde sniffede jeg 2 flasker (18 ml) over 3 ca 3-4 dage, der fik jeg ingen problemer

- Abraham Lincoln

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Undrer mig stadig over at der ikke skulle mere til.. På roskilde sniffede jeg 2 flasker (18 ml) over 3 ca 3-4 dage, der fik jeg ingen problemer

Skal du ikke... Har fundet ud af at tingene engang imellem bare sker når man leger med illegale rusmidler - også selvom man har taget en meget højere dosis før op til flere gange. Måske lidt overdrevent at sige i forbindelse med poppers - i know :D

Junior medlem

Euforiseret skrev:
Øjenlægen sagde jo heldigvis at det ikke var glaukom/grøn stær (så min frygt for at blive blind er i det mindste væk)

Det aftager langsomt, det er der stadig - men giver ikke rigtigt problemer mere. De første par dage kunne jeg ikke engang se hvad klokken var nede i hjørnet af min computer.

Hej. Jeg har oplevet det samme som dig og hvor længe har du gået med synsforstyrrelserne..? Er det gået væk nu? Sagde øjenlægen noget om du skulle gøre noget bestemt eller tage noget?

håber på et svar selv om det er længe siden du skrev indlægget...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]