Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 07:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Når jeg inhaler kan jeg ikke få vejret pga. astma. kun hvis jeg indhalere meget lidt af gangen. nogen der ved om ens lunger vænder sig til det? så med tiden kan jeg indhalere mere og mere røg?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Kiiaan skrev:
Når jeg inhaler kan jeg ikke få vejret pga. astma. kun hvis jeg indhalere meget lidt af gangen. nogen der ved om ens lunger vænder sig til det? så med tiden kan jeg indhalere mere og mere røg?

Det kan godt være at dine lunger vænder sig til, men det er bestemt ikke sundt. Det bedste ville være at stoppe med at ryge, nu hvor du har astma. Altså det ville det jo nok for os alle, men specielt når du har astma :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Bl0dpump skrev:
Kiiaan skrev:

Det kan godt være at dine lunger vænder sig til, men det er bestemt ikke sundt. Det bedste ville være at stoppe med at ryge, nu hvor du har astma. Altså det ville det jo nok for os alle, men specielt når du har astma :)

Enig. Hvis det er smøger ville jeg overveje at stoppe eller skære ned. Er det cannabis. så spis det eller prøv en vaporiser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kiiaan skrev:
Når jeg inhaler kan jeg ikke få vejret pga. astma.

Ikke for at køre i det, men det du har skrevet ovenover burde få dig til at overveje dit ryge forbrug.

Medlem
Brugeravatar

gider sgu ikke spise det. det jo fordi at det er hyggeligt at ryge det, at jeg ryger det. og jeg spurgte ikke om det var smart at ryge når jeg har astma. ved jeg godt det ikke er... spurgte om lungerne vænder sig til det. regner også med at ryge skunk eller stærk pot uden tobak. for det er nikotinen og tjæren der ødelæger mine lunger. det gør almindeligt røg fra blade sgu ikke... eller topskud. så kan ikke så nemt ryge hash fordi det skal blandes med tobak. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, men selvom du ikke spurgte om det skal du jo regne med at få en frarådning her inde fra. Vi er her jo trods alt for at hjælpe hinanden! :)
Men nok om det ..

Ja, du kunne jo som du selv siger, ryge noget som ikke behøves at blandes med tobak, hvis det er nikotinen og tjæren som irretere dine lunger..

Go'Ryger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er ren pot eller skunk jo heller ikke uskadeligt for lungerne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Korrekt. Men nu var du jo lige tjære og nikotin, som var problemet.

MEGATRON

En Vaporizer er løsningen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Dopamin skrev:
En Vaporizer er løsningen.

Så ryger hyggen jo bare? Den vil han jo netop gerne bevare = han vil have røg i lungerne.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Kiiaan skrev:
så kan ikke så nemt ryge hash fordi det skal blandes med tobak. ;)

Nej det SKAL det altså ikke, selv om vi har en tradition for det herhjemme. Jeg er fx. personligt ikke særligt vildt med blandningen fordi den giver mig kvalme. Jeg tror ikke dine lunger nogensinde vænner sig til det, så jeg vil virkelig anbefale dig at droppe tobakken. Det råd har du iøvrigt allerede fået én gang i astma og skunk. (kush?)... Ka' du så lytte!!! BASTA! :wink:

Ren pot/skunk i jointen er løsningen, eller at blande hashen med andre urter end tobak, fx. damiana, der har en mild smag. Du/i kan også ryge hashen rent (lidt af gangen) på pibe, bong eller bang. Eller hotknife hashen.

Verden er fuld af muligheder! :joint:

Endelig skal du ikke helt afvise at bage en god hashkage, mere lækker hashrus fås ikke (synes jeg). Godt nok er der ikke hyggen ved rygningen, men hyggen ved rusen der kommer snigende og stille og roligt tager røven på folk, mens i sidder og chiller, DET er fandme iorden! En helt anden behagelighed og stemning end hidsig hashrygning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu når vi lige snakker om det ..
Hvordan kan det være at jeg altid får den gode griner på når jeg spiser hash?
Når jeg ryger det, får jeg højst den onde stener på ..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry fields
Ja det har jeg også tænkt på.
Jeg kender også flere der siger at de har fået de sygeste grinere på af at spise hash, men ikke når de ryger det normalt?

Jeg er i øvrigt også astmatiker (i mild grad) og ryger ikke til daglig, så det er nogle gange en noget kradsende fornemmelse at ryge joints. Men for mig er det forholdsvist sjældent, og derfor ikke det store problem…
Men vil enormt gerne prøve alternativer, og en vaporizer virker da oplagt for mig at prøve også.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Little Wing skrev:
Ja det har jeg også tænkt på.
Jeg kender også flere der siger at de har fået de sygeste grinere på af at spise hash, men ikke når de ryger det normalt?

Jeg er i øvrigt også astmatiker (i mild grad) og ryger ikke til daglig, så det er nogle gange en noget kradsende fornemmelse at ryge joints. Men for mig er det forholdsvist sjældent, og derfor ikke det store problem…
Men vil enormt gerne prøve alternativer, og en vaporizer virker da oplagt for mig at prøve også.

Jeg kender også en del som siger det. Jeg ryger cigaretter til hver dag, så jeg har ikke noget problem i at ryge en joint. Men det er da bare underligt at der er så meget forskel. Nogen der ved af videnskabelige grunde, hvorfor dette er tilfældet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kiiaan skrev:
Hvis du ikke er vant til at ryge, så ja, dine lunger vil helt sikkert vænne sig lidt mere til det over tid.

Astma er selvfølgelig lidt noget juks, og du siger ikke noget om hvor alvorlig din astma er. Der er milevid forskel, om du er (undskyld) "hyggeastmatiker" eller om du fra tid til anden er i noget nær livsfare.

Paradoksalt nok kan hashens THC have en gavnlig effekt på lungerne, da det udvider de små blodkar i lungerne, men omkostningen er naturligvis irritanterne fra forbrændingen. Det er dog efter min mening at godt bytte for nikotinen, der decideret trækker blodkarrene sammen og forværrer astma

Min erfaring er at ristet tobak rykker mine lunger rundt på den dårlige måde. Fra tid til anden kan jeg ikke styre mig, og så laver jeg en tobak+hash blanding, men jeg er lykkelig hver gang jeg vender tilbage til den rene pot eller hash.

Hvis du har adgang til det, så kan det også anbefales at gå efter noget 1-2 år gammelt pot, da det bliver mildere og mildere med tiden. Lyntørret pot er en del mere kras! Hash kan nu også være lidt hyggeligt at ryge rent i en pibe :)

Et andet trick er at rulle slims eller alm. cylindriske cigaretstørrelse joint. Det giver mindre røg pr. hiv. Den "marijuana cigarette" du ruller kan du også gøre så stærk som muligt: altså rulle pot med lidt hash for at øge potensen: jo stærkere jo mindre røg har du brug for at suge ned i lungerne. (Altså sådan en heks eller troldmand, som det kaldes)

(PS: Bl0dpump og andre: det ville være høftligt, om I startede jeres eget topic om røget vs. spist hash i stedet for at kapre denne tråd. Det er god forum-skik :peace: )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det har du ret i .. Hvad går der dog af os! :mrgreen: Vi snakker videre et andet sted på boardet :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
Jeg tror dine lunger vender sig til det, med tid. Det har jeg ivertfald selv oplevede, hvor i starten jeg kun kunne tage lidt, kan jeg nu tage meget røg ind.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyllers-inside skrev:
Jeg tror dine lunger vender sig til det, med tid. Det har jeg ivertfald selv oplevede, hvor i starten jeg kun kunne tage lidt, kan jeg nu tage meget røg ind.

Gør det på en måde ikke det ved alle?
Da jeg startede med at ryge, kunne jeg ikke ryge et bonghoved. Det er helt sikkert!
Det kan jeg sagtens nu. Så på en måde vænder lunger jo til det. Men det gør det ikke bedre ..

Medlem
Brugeravatar

Da jeg skrev det der kunne jeg ikke engang tage et ordentligt sug af en joint, hvor jeg nu sidder med bong og tager normale hoveder... :D så jo lungerne vender sig til det. har fået større lunge kapacitet...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I'm a highway child
Tror ikke du har fået decideret større lungekapacitet af at ryge,
men tror bare dine lunger har vænnet sig til røgen,
så hosterefleksen ikke kommer til udtryk.
At man hoster gør jo tit at man ikke kan suge et stort hoved/hiv. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]