Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Såå er der ved at være gotter til mig :P
Lidt billeder fra hist og pist.

Hollands Hope (3 - 4 uger i blomst) :
Billede
Planten bagerst er en TP, som blomstre lidt sent i år.
Billede
Billede
Her er en HH forrest, og en høj Candy Cain bagved, som jeg ikk er så vild med.
Billede

Min "egen sort" , noget god dansk pot. Kalder dem TP.
TP sorten modner oftes her i midten af sebtember, og nogle tidligere.
Billede
Billede
Her er hun efter høst (den høje TP i mørke farver oven over)
(Har været heldig at finde dette skønne sted i et skab under nogens trappe.. ) :)
Billede

Synes det ser ud af meget fra en enkelt plante, men det er faktisk "kun" lige præcis 50 g.
Billede

Billede
Billede

Håber i syns om dem. Der kommer flere billeder til næste høst tid :)

Senest rettet af Theis-0n 30 sep 2009 16:42, rettet i alt 6 gange.

Medlem
Brugeravatar

Ser nice ud! Hvilke sorter består TP af?

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved det desværre ikke. Ved bare at det er noget sativa noget, og noget der kan blomstre ret tidligt, og noget der dufter ret citronagtigt :) Jeg krydser TP med HH i år.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også nogle BBQ stående. De er lige begyndt at gå i blomst, for en uges tid siden. Er der nogen der kan give et bud på om de når at blomstre færdigt inden det bliver alt for koldt?

Medlem
Brugeravatar

Det håber jeg så bare på, ellers går jeg nok lidt amok.

Kunne godt tænke mig at høre nogen hvor længe i tørre jeres høst? Jeg har mulighedder for at få de her planter over i en ven's øvelokale til høsttid, men de kan måske kun være der en uge. Er det nok til at man kan forbyde dem at kaste med fugt? Så de ikk mugner når jeg lukker dem tæt samlet inde i skuffen derhjemme? Det er ca. 14 - 22 grader og normal luftfugtighed, sikkert ca. de 50 % som det jo skal være.

Så har jeg en anden ting at spørge om. Når der ca. er 14 dage til høst begynder jeg at drille mine planter b.la. ved at rive spidserne af mange af bladene. Det er noget jeg er begyndt på i år fordi jeg tænkte det ville være effektivt, men det kunne være der var nogen der tænkte at det havde omvendt effekt?
Jeg har gjordt det på den her: (også en TP)
Billede
Billede[
(den er slet ikke så kraftig som den ser ud på billedet. Det er bare blitzen der snyder :mrgreen:
Eller snyd ved jeg nu ikk, men den er nærmest helt grøn i virkeligheden. Det må være noget med at tricomes reflekterer noget af blitzen.. :roll:

Nogen der kender godt til balancen mellem fotosyntese, stress og energiudnyttelse?
Jeg står altid og overvejer om jeg skal fjerne bærebladene eller om jeg skal lade dem sidde og lave fotosyntese? Nogen gange er jeg skånsom kun at tage de helt store og nederste, men det kan godt være det er spild af arbejde, når vi også snakker udendørs?

Og til sidst. Jeg synes ikke jeg kan se der er nogen frø på vej, på de grene jeg har bestøvet. Det er ca. en 14 dage siden? er der et tidspunk i blomstringen det er bedst at befrugte?

Moderator
Brugeravatar

Heey prøv at tjekke den her tråd mht. tørring, det kunne måske være svaret, efterfulgt af den uge du kan tørre dem i øvelokalet. http://community.dcfonline.dk/modules.p ... 043#197043

Hvorfor tror du det vil være effektivt at rive spidserne af bladene? Så vidt jeg kan se vil det da kun stresse dem negativt, med sværere vandtransport til bladene, og visning i spidserne?

Mht. at fjerne blade, så gør jeg det personligt kun hvis de er lige til at hive af, hvis man kører stilken mellem sine fingre op mod bladet. I visse tilfælde fjerner jeg dog også store gule bæreblade, eftersom der ikke er meget nærring tilbage i dem, og da der ikke er mere aktiv grønkorn, laves der heller ikke fotosyntese. Er de store, så de skygger for andre blade, fjerner jeg dem, men ellers bidrager de bare med energi til planten, og hvis ikke skal planten nok selv skaffe sig af med dem.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder meget fornuftigt det med avispapiret efter en uges "normal" tørring. Det var lækkert. Tak for det.

Det med at rive lidt i bladende, var bare noget jeg tænkte ville øge TCH productionen fordi planten ville tro jeg var et farligt insekt eller anden fjende. Den lej er hermed stoppet. :) nu lader jeg hende være, godt det kun var den ene jeg nåede at straffe. Men hun er også min forsøgsplante :)

Det med bærebladene var noget jeg havde hørt af en mand jeg underligt nok mødte ved mit guerilla grow sidste år, og så er der ellers os mange der tror det virker. Men nu er jeg så lidt mere afklaret på det. Jeg går også ind for at gøre det så naturligt som muligt og 100 % økologisk, og så nytter det ikke jeg går rundt og river bladene af... :)
Men den ser trods alt stadig 100 % sund ud, den har ikke visnet i enderne eller noget.
Hvad mener du med "stresse den negativt" - vil det sige at den nedsætter THC produktion og stopper vækst eller hvordan?

Moderator
Brugeravatar

Normalt er stresning af planterne negativt, det sætter typisk væksten i stå i noget tid ja, og det kan endda forsage herma-tendenser. Om det nedsætter THC-productionen må jeg være dig et svar skyldigt på, men kunne jeg sagtens forestille mig.
Personligt mener jeg planterne får mere end nok vind, overvanding og insektangreb udendørs, så vil helst undgå at stresse dem yderligere.
Der er dog folk der siger at de får en positiv effekt, ved at stresse deres planter, i nogle tilfælde gør de det nok også, men tror beskadelse af deres energikilde (bladene), skader mere end det gavner.

Medlem
Brugeravatar

Okay, tak. Det tager jeg klart til eftertanke, når jeg er ude og dufte til dem næste gang :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]