Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 21:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har netop fået udskrevet en del Oxycontin a 10mg stykket.

Jeg har før taget Oxynorm som smertestillende præperat og kunne godt tænke mig denne hurtigere, og stærkere, effekt ved sengetid (jeg forstår at længden af effekten ville være kortere).

Kan jeg opnå samme effekt som 2*5mg Oxynorm ved at tygge en 10mg Oxycontin pille?

Selv gætter jeg på nej, fordi det for mig virket ulogisk at skallen alene skulle sinke optagelsen. Men jeg har dog læst at man netop kunne opnå en Oxynorm effekt ved at opløse pillerne i vand, og derefter indtage den resulterende opløsning oralt.

Jeg er ikke, lige nu, intereseret i det vilde trip, blot en stærkere smertelindring ved sengetid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Du åbner kapslen, hælder det i et glas vand og tilsætter citron saft. Bland det godt rundt, og ned med det. Dette trick virkede rigtig godt for mig.

Junior medlem

Er det en kapsel?

For mig ligner det en fast tablet. Men jeg har ikke forsøgt at knuse en af dem endnu (der er jo ingen grund til at spilde en tablet hvis det er en dårlig idé at knuse dem).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Du skal bare knuse dem godt og grundigt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Troede det Oxynorm - My bad.
Oxynorm er kapsler. Og Oxycontin er alm pille vidst. Men som Atna siger, knus dem godt og grundigt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Tag din medicin som din læge har fortalt dig du skal gøre det.

Hvis du stadig har smerter så bed ham om noget mere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det skal da ikke drikkes ;) det skal op i numsen du! virker langt bedre da biotilgængeligheden er højere..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
Det skal da ikke drikkes ;) det skal op i numsen du! virker langt bedre da biotilgængeligheden er højere..

Prop du det bare der op arma ;) .. Jeg holder nu mere på at drikke det!

Junior medlem

Armaghetto skrev:

Så skal man nødigt have for meget diarré så man undgår den scene fra den der, øh, engelske film.

Og bagdelen (thank you, I'll here all night) er vel også at jeg så ikke kan ramme effekten af netop de 10mg med de "forkerte" piller.

Medlem

Man kan pille overfladen af med neglen og opløse den i citrusvand, tykke den eller knuse den og pakke den i jointpapir eller i en kapsel.
Forudindtager at analindtagelse ikke er noget du kunne seriøst overveje.
Pas dog på for det er det samme som at skrue op for dosen. 10 mg depot er self ikke det samme som 10 mg nu og her. Dette vænner dig til større doser for samme virkning, ud over almindelig tolerance.

Mvh
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

2 * 5 Mg Oxynorm - Inden time inden senge tid .. Det satme nice!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spawn73 skrev:
Jeg er ikke, lige nu, intereseret i det vilde trip, blot en stærkere smertelindring ved sengetid.
OxyContiner er bare langsomt udløsende, og du kan opnå en hurtigere optagelse ved at knuse pillerne meget fint, evt. opløse dem som nogen anbefaler. Husk bare på, at den kontinuerte virkning har den fordel, at det holder natten igennem og dermed holder dig mere smertefri.

Som andre har sagt, så prøv at tage pillerne som lægen siger - og bed om flere, hvis doserne er for ynkelige og ikke holder dig smertefri.

Generelt er et godt trick til smertelindring at holde smerterne medicineret konstant. Når de først bryder igennem og plager dig, er de meget sværere at slå ned. Derfor kan der være en smule fornuft i at tygge pillen og få hurtigere indgift, hvis du opdager at du er "bagefter".

Det er især et "issue", fordi smerte-induceret panik + langsomt udløste depotpiller er opskriften på en Heath Ledger: i panikken er det fristende at skovle oxycontiner indtil du mærker en effekt, men så risikerer du en "stacking" effekt, som måske giver ubehag eller decideret OD senere på tidslinjen.

Vi mennesker er dybest set ikke bygget til langsomt medicin (hvilket jo bl.a. gav det sjove resultat i 2006 at flere var døde af metadon end heroin).

Medlem

Geografisk sted: kbh
hej jeg har bare knust den med en kindtand og skyllet efter med noget drikke,så virker de som oxynorm, de er ikke slemme i smagen overhoved, så det er det nemmeste bare at tykke hul på den et par gange.

Medlem

men igen vil da også sige, at hvis du får dem fra lægen kunne du jo be ham om oxynorm til sengetid?? og ellers er der den mulighed at få øget din dosis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Armaghetto skrev:

Der er intet at vinde ved at proppe dem op i røveren.Biotilgængeligheden er sky høj selv om man spiser dem.Så det er et af de Opioider hvor det ligeså godt kan betale sig at spise dem som noget andet,modsat Morfin F.eks..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

chazzi skrev:
hej jeg har bare knust den med en kindtand og skyllet efter med noget drikke,så virker de som oxynorm, de er ikke slemme i smagen overhoved, så det er det nemmeste bare at tykke hul på den et par gange.

Har du gnasket dem først? Og skyllet ned bagefter .. Puuh, lyder ubehageligt :?

Medlem

gnasket og knasket, lige knust dem og så skyllet efter, de er som sagt ikke så slemme i smagen. Altså ikke fordi du skal smelte dem under tungen eller noget *G*

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Du kan også knuse pillen og lave en "bombe". (Du tager et stykke toiletpapir, puster på siden af det, så det deler sig i 2. tager et lille stykke af det halve toiletpapir og pakker din knuste pille ind i det. Synk bomben med et glas vand.)

:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: DK - Kolding
Oxynorm er kapsler. Og Oxycontin er alm pille. oxynormer klart bedst hvis d tager dem ud a kapslen i et glas vand og en tske med citronsaft. så skulle de gøre tricket

100% så får du en mellow skævert..

husk HR

World of junkies // Kolding

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: DK - Kolding
Oxynorm er kapsler. Og Oxycontin er alm pille. oxynormer klart bedst hvis d tager dem ud a kapslen i et glas vand og en tske med citronsaft. så skulle de gøre tricket

100% så får du en mellow skævert..

husk HR

World of junkies // Kolding

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]