hej med jer. Jeg har et enkelt spørgsmål om de to overnævnte planter. - kort sagt, er der nogle sideffekter ved brugen af disse to? Kan man blive "skør". Med blå lotus, kan det give nogle bageffekter, da de eftersigende skulle virke lidt som opium. Afhængighed?
Jeg har prøvet at ryge salvia en hel del gange i forskellige ekstrakter, men jeg har så holdt en lang pause fra det, da jeg til sidst ikke syntes der var mere i det andet end svedeture, mærkelige fornemmelser i kroppen og så selvfølgelig de besynderlige visioner. Men jeg er så småt begyndt at tænkte lidt tilbage på måske at prøve det lidt igen, fordi det gik op for mig hvor rart jeg har haft det efter nogle af trippene. Altså den sinds-rensende sideeffekt det har givet mig.
Jeg prøvede også her i sommerferien at lave en meget mild Lotus the med en af mine venner ca. 6 gram pr. person., (anbefalet "trip-dosis" 12,5 gram). Så satte vi noget harpemusik på anlægget, og slappede lige så stille af med noget UV-lys, rød lampe i loftet, bar overkrop og Zebra på gulvet. Meget sjovt

Det var rart og hyggeligt. Og jeg ville egentlig gerne prøve det igen. Men jeg er blevet så fornuftig efterhånden at jeg gerne vil passe lidt på min krop og min hjerne, så jeg vil gerne helst undgå at brænde min lever af eller udsætte mit sind for unødige psykoser osv.
Jeg har været på nogle svampe-trip, LSA-trip, et meget meget mildt ayahuasca trip (det virkede muligvis ikke - placebo, "heldigvis") og lidt urte-rygning og så ryger jeg lidt tjald indimellem. Så jeg har jo allerede været lidt igang med at lave gennemtræk oppe i hjernen på mig selv. Men nu synes jeg det må fint. Derfor spørger om der er "konsekvenser" af at indtage salvia og/eller Blå Lotus?