Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 13:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej med jer. Jeg har et enkelt spørgsmål om de to overnævnte planter. - kort sagt, er der nogle sideffekter ved brugen af disse to? Kan man blive "skør". Med blå lotus, kan det give nogle bageffekter, da de eftersigende skulle virke lidt som opium. Afhængighed?

Jeg har prøvet at ryge salvia en hel del gange i forskellige ekstrakter, men jeg har så holdt en lang pause fra det, da jeg til sidst ikke syntes der var mere i det andet end svedeture, mærkelige fornemmelser i kroppen og så selvfølgelig de besynderlige visioner. Men jeg er så småt begyndt at tænkte lidt tilbage på måske at prøve det lidt igen, fordi det gik op for mig hvor rart jeg har haft det efter nogle af trippene. Altså den sinds-rensende sideeffekt det har givet mig.

Jeg prøvede også her i sommerferien at lave en meget mild Lotus the med en af mine venner ca. 6 gram pr. person., (anbefalet "trip-dosis" 12,5 gram). Så satte vi noget harpemusik på anlægget, og slappede lige så stille af med noget UV-lys, rød lampe i loftet, bar overkrop og Zebra på gulvet. Meget sjovt :D

Det var rart og hyggeligt. Og jeg ville egentlig gerne prøve det igen. Men jeg er blevet så fornuftig efterhånden at jeg gerne vil passe lidt på min krop og min hjerne, så jeg vil gerne helst undgå at brænde min lever af eller udsætte mit sind for unødige psykoser osv.

Jeg har været på nogle svampe-trip, LSA-trip, et meget meget mildt ayahuasca trip (det virkede muligvis ikke - placebo, "heldigvis") og lidt urte-rygning og så ryger jeg lidt tjald indimellem. Så jeg har jo allerede været lidt igang med at lave gennemtræk oppe i hjernen på mig selv. Men nu synes jeg det må fint. Derfor spørger om der er "konsekvenser" af at indtage salvia og/eller Blå Lotus?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Blå lotus = sammen med vin (virker synergistisk med vin alkaloider vil jeg tro) giver det god effekt lidt som et mildt opiat/mild joint plus alkohol self.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Normal burde du nok stille spørgsmålet i et andet forum som visionære planter :)

Salvia er ikke som sådan farlig i fysisk forstand, men hallucinationerne kan være ekstremt livagtige og skræmmende. Vigtigst er nok, at mange brugere oplever at de - ca. 1 sekund efter gennembruddet rammes - har glemt at de tripper. Jeg har selv udbrudt "hvad sker der" ud i rummet, fordi jeg ikke længere var klar over at jeg havde indtaget et stof. Dermed skaber Salvia D. også hallucinationer i ordets reneste forstand, da du har svært ved at skelne hvad der er virkelighed eller ikke. Modsat ved svampe, hvor man jo ikke rigtig kommer i tvivl om, hvad der er virkeligt og hvorvidt man tripper eller ej (nogle doser fraregnet ;) ).

De fleste bliver immobile af salvia, men der er eksempler på at folk tåger rundt, og ja ... ens motorik er temmelig idiotisk, lidt a la ketamim.

I meget store doser synes salvia næsten er blive lidt beskyttende igen, da brugeren ofte ikke kan huske sit trip.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har før lavet Lotus the under et ganske almindeligt opkog på komfuret i 20 minutter, med ganske almindeligt vand fra hanen. Det virkede helt fint. Derimod hvis man skal lave lotus af vin, så skal blomsterne trække i vinen i op til 3 uger før indtagelsen. Og dernæst skal vinen koges. Så jeg går ud fra at efter man har kogt sin "glöck" er der ikke mere alkohol tilbage i drikken, da alkhol har en meget lavere fordampnings-temperatur end vand f.eks. Så den der alkohol rus, skulle man da ikke kunne opleve under Lotus-trip?

Og til det med salviaen. Jeg kender godt til at man fuldsrændig har glemt at man tripper. Jeg kan huske første gang jeg trippede på Salvia, glemte jeg helt hvad mit navn var, hvor jeg befandt mig henne, at jeg trippede og endda hvem jeg selv var.. Det var først da jeg så mig selv sidde på en stol overfor at det gik op for mig at "ham der, der ovre, det var mig, og han trippede salvia, og det er altså mig, mig som sidder her. Syyygt og så flækkede jeg af grin i noget der svarede til 5 timer og alligevel ikke :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
nu spør jeg nok dumt men hva er blå lotus? opium?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Blå lotus er en blomst.. Prøv evt selv at søge lidt inden sådan et spørgsmål, der er masser af informationer om historien bag brugen af den her blomst, men også en masse myter om hvilken virkning blomsten har.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror du gør lidt for meget ud af lotus forberedningen hehe. Jeg har fået fin effekt ved at lade den trække blot 2 døgn og uden at koge vinen bagefter? det har jeg godt nok aldrig hørt om..

Medlem
Brugeravatar

jeg har aldrig lavet lotus med vin Armaghetto - kun et the opkog, og det virkede også fint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay sweet. Så dropper jeg vinen næste gang, den kommer alligevel til at smage af urin efter at lotus blomsterne har trukket i den.

Medlem
Brugeravatar

føj !!.. min the smagte nu heller ikke vidunderligt, men jeg tog lidt lakridsrod i opkoget, bare for selve the'en stank af jorbund,.. Så hvis du kan lidr lakridsrod i the, så kunne du jo komme lidt af det i :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]