Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kava dosis
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Hej, jeg har lige fået noget kava kava i pulverform hjem, jeg er bare lidt i tvivl om dosis osv. Jeg har hørt noget om at man skal drikke det over et par uger før man bliver i stand til at nyde rusen, er det rigtigt? Og er der noget med at man skal tilberede stoffet på en bestemt måde før det virker?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilberedningen er vildt besvaerlig!. Har selv indtaget 50 gram uden at maerke det helt store, så den er sikkert go nok, den med at man skal drikke det et par uger (som det også er med mange andre stoffer)

Dedikeret medlem

Jeg har også undret mig over det... Jeg har ligesom Luftkaptajnen indtaget næsten en hel pose (50g) uden nogen virkning. Jeg blandede det i varm mælk.
[EDIT: Efter nærmere inspektion af den tilbageværende mængde kava tror jeg nærmere det har været 25g jeg indtog :P ]

Fulgte også denne opskrift på et tidspunkt, men det gav heller ingen virkning.

Senest rettet af Culpepers 12 okt 2009 18:34, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det virker vist slet ikke på alle, i hvert fald ikke på mig. Jeg har prøvet nærmest alle slags kava og intet virkede selv om jeg drak det hver dag i flere uger (som mange skal før de mærker effekt, folk kalder det reverse-tolerance). Jeg mener jeg plejede at bruge 15-25 gram til hver skål med kava saft.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Armaghetto skrev:
Det virker vist slet ikke på alle, i hvert fald ikke på mig. Jeg har prøvet nærmest alle slags kava og intet virkede selv om jeg drak det hver dag i flere uger (som mange skal før de mærker effekt, folk kalder det reverse-tolerance). Jeg mener jeg plejede at bruge 15-25 gram til hver skål med kava saft.

Så er det vel også reverse tolerance der i starten med hash?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det må det vaere. Jeg skulle også ryge en del gange før jeg fik effekten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nemlig...

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Det er noget oftere fordi man ikke er specielt god til at inhalere og/eller ryger noget upotent halløj hvis man ikke får fuld effekt af hash de første gange. Så vidt jeg ved er der ikke bevist reverse tolerance med THC, men jeg skal ikke sige det den endelige sandhed. Men held og lykke med Kava'en :b

Medlem

Hey,

Eksperimenterer for øjeblikket med kava kava og har samtidig læst en del om emnet...

Mit mål er ikke at opnå en rus, men er sygemeldt med stress, og har læst at kava kava skulle være beroligende, og have samme effekt på hjernen som benzodiazipiner (uha, ja det er det med stavning....), uden at være afhængighedsskabende og uden at kroppen udvikler tolerans... Nogle anbefaler dog at man højst tager stoffet 3-4 gange om ugen og holder en uges pause hver måned. Anbefalet dosis er 2-4 gram, 3 gange om dagen....

Jeg gør det, at jeg putter 1-2 tsk kava kava pulver i kogende vand, tilsætter lidt fløde (det aktive stof udledes tilsyneladende bedst i fedtstoffer) samt lidt honning for smagen, og lader det stå og trække i 10-15 min.... Det aktive stof (som jeg ikke lige kan huske navnet på) aktivers af spyt, og jeg plejer derfor at drikke små slurke af gangen mens jeg gurgler og laver tyggebevægelser... Det pulver jeg har nu, er der nogle store bidder i, som jeg ligeledes tygger på.....

Min erfaring er, at det er mildt afslappende, både på kroppen og på sindet.... ikke den vilde effekt, men lidt har også ret... En bivirkning er, at kava kava er lokalbedøvende, og derfor får man en underlig fornemmelse i munden og på tungen.....

cheers, Gryphon

Dedikeret medlem

Gryphon: Og du mener ikke at det kunne være placebo, vel? Ikke at jeg ikke tror på dig. Jeg har også oplevet en mild, lidt udefinerbar afslappende virkning, men har bare afskrevet det som placebo.

Medlem

Culpepers: Ja, det kan jo altid være lidt svært, at afgøre, hvad der er hvad, men nej, jeg er ret overbevist om at det ikke er placebo.... specielt med det pulver jeg har nu, hvor der også er nogle trevler i, kan jeg mere tydelig mærke det, når jeg tygger på dem.....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gryphon skrev:
Hey,

Eksperimenterer for øjeblikket med kava kava og har samtidig læst en del om emnet...

Mit mål er ikke at opnå en rus, men er sygemeldt med stress, og har læst at kava kava skulle være beroligende, og have samme effekt på hjernen som benzodiazipiner (uha, ja det er det med stavning....), uden at være afhængighedsskabende og uden at kroppen udvikler tolerans... Nogle anbefaler dog at man højst tager stoffet 3-4 gange om ugen og holder en uges pause hver måned. Anbefalet dosis er 2-4 gram, 3 gange om dagen....

Jeg gør det, at jeg putter 1-2 tsk kava kava pulver i kogende vand, tilsætter lidt fløde (det aktive stof udledes tilsyneladende bedst i fedtstoffer) samt lidt honning for smagen, og lader det stå og trække i 10-15 min.... Det aktive stof (som jeg ikke lige kan huske navnet på) aktivers af spyt, og jeg plejer derfor at drikke små slurke af gangen mens jeg gurgler og laver tyggebevægelser... Det pulver jeg har nu, er der nogle store bidder i, som jeg ligeledes tygger på.....

Min erfaring er, at det er mildt afslappende, både på kroppen og på sindet.... ikke den vilde effekt, men lidt har også ret... En bivirkning er, at kava kava er lokalbedøvende, og derfor får man en underlig fornemmelse i munden og på tungen.....

cheers, Gryphon

Aldrig put kava kava i vand der er kogende eller tæt på! Det kan de aktive alkaloider slet ikke holde til...

Dedikeret medlem

Har du en kilde på det? Jeg synes ofte at jeg ser kava-opskrifter med kogende eller næsten kogende vand/mælk (men det er selvf. ikke ensbetydende med at de virker...)

Medlem

okay!!??!!
Jamen så vil jeg da eksperimentere lidt med koldt vand istedet..... tak for tippet....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gryphon? Hvor i verden er dit Kava fra?... Her står også lidt om kava http://www.kavaforum.org/

Medlem

@Luftkaptajnen
Det er købt i Danmark, men de skriver at det kommer fra Polynesien.... Tak for linket ;-)

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Det med de aktive stoffer... Mener du at man kun får en effekt hvis man opløser pulveret i fedtstof? For jeg har bare blandet det op med vand, håber det er derfor jeg ingen effekt får...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... va#p179901

Medlem

Ja, fedstofferne skulle hjælpe med at kavalacatonerne bliver optaget i maven....
På det link som luftkaptajnen gav, fandt jeg en tilsyneladende god opskrift som jeg eksperimenter lidt med:
http://www.kavaforum.org/topic.asp?TOPIC_ID=54
Jeg kan dog ikke så godt tåle mælk, så bruger kokosmælk istedet og tilføjer også noget honning for at hjælpe på smagen.... bruger ikk så høj dose, som der står i tråden, men indtil videre syntes jeg det virker til at være en ret god måde at tilberede det på..... :P
Med en blender går hyggen af at ryste flasken, so Has Oak foreslår, selvfølgelig ud :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]