Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 22:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hvem er jeg?
Medlem

Geografisk sted: byen
her de sidste par måneder siden roskilde festival har jeg ikke rigtig kunne finde mig selv, det er ret svært at sætte ord...måske er jeg ved at få en psykose :( jeghar fået den underligste følels/tanke:

jeg ved jeg er ved at blive sindsyg. jeg tror jeg kom til at tage lidt for mange stoffer på roskilde... og nu har jeg det som om jeg skal dø....!!
ved godt at der ikke er noget som kan skade mighvis jeg bare stopper, mendet føles bare som om det er bestemt at jeg kommer til at dø af en overdosis.. jeg kan ikke længere kende mig selv.

jeg har det ellers meget succesfuldt, og det eneste der er lige nu i mit livaf negative ting er at mit kærligheds liv lige harværet igennem et illle knæk. ellerser alt fint.. lige siden jegtog E på roskilde kan jeg ikke genkende mig selv...

det virker/føles bar ikke som om jeg har en fremtid, det føles som om jeg har fået det ud af mit liv som jeg skal havde??

hjælp? hen hvordan?
hvem skal jeg snakke med?

Medlem

jeg er egentligt ikke så ked af at skulle dø, mere over den skam jeg kaster over min familie og venner..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
For det første, stop/tag en pause med stofferne fuldstændig. Lyder sku ikke til at du har det godt. Vil råde dig til at søge hjælp så hurtigt så muligt, tag en snak med din læge eller en psykiater, de ved hvad der skal gøres. For det andet, hvorfor mener du at du kaster skam over din familie og venner?

Medlem

hvis jeg døde af en overdosis, så ville jeg kaste uendelig meget skam over min familie...

jeg har aldrig snakket med min læge om den slags, og har ingen psykiater... men har snakket med en rigtig god ven nu, og vi er blevet enige om at skære kraftigt ned på det hele og så holde det sammen...

(det skal også lige siges at det er ikke selvmordstanker eller noget i den stil, det er mere bare end følelse af at det her kun kan ende galt.)

jeg kan ikke selv beskrive det særligt godt men på side 3 er der en tråd der hedder "hvem har lukket dem ind"
og jeg har det næsten på samme måde som trådstarter og en af de andre beskriver det. det står beskrivet der lidt bedre end jeg selv kan forklare det....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Godt at høre at du har nogen at snakke med det om. Hvis du er så bange for at kaste skam over din familie og dø af en overdosis og/eller lider af den paranoia som trådstarter i "hvem har lukket dem ind?!" beskriver, ville jeg da mene at det for dit vedkommende ville være en utrolig god ide ikke bare at skære ned på stimulanser/psykedelika men helt at stoppe! I det mindste bare til du er kommet ovenpå igen. Kan ikke være rart hvis man hele tiden føler at det her ender galt.
Men held og lykke, og håber du får det bedre snart :)

Medlem

tak tak :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Giver crazydaizy fuldstændig ret. Tag og hold en pause helt fra stoffer indtil du er ovenpå igen. Det kan meget vel tænkes at forværre din situation. Har selv haft det på samme måde efter en hård tur på E. Hvor det nærmest føles som om man mister livsgnisten.

Det bedste du kan gøre er at komme ud i naturen og få dig noget motion, og tving dig selv til at gøre ting som du ved der er gode for dig selv.

Præparater som valium og alprazolam kan berolige dig i en kortere periode, da det går ind og modvirker angst og nervøsitet, og giver en mere ro.

Ellers kunne det tyde på at en omgang antidepressiv kunne løse problemet. Evt. Fondur eller mirtazapin, eller en kombo med begge slags.

Hvis du er imod at blande din læge ind i det, kan du starte med at gå i en helsekost butik, og købe forskellige natur præparater mod de symptomer som du beskriver. Har selv brugt disse med stor effekt.

bachs nødhjælps dråber
Bioforce oscar te nr 102
perikon præparater som velzina
Cellesalt nr 6
nervasin (som er homøopatiske dråber, til nervesystemet)
Nervo heel.

Alle disse produkter kan købes ganske lovligt i alle helsekost butikker. De har ikke garanteret virkning, men synes selv at de virker. En kombo af nødhjælpsdråberne og te'en og et perikon præparat kan give en hurtig effekt. De andre er homøopatisk medicin, som være længe om at virke ordentligt. for yderligere info post mig.

ellers lys, luft og motion- er nøglen til at genvinde gnisten. Det kan være nogle ret heftige bivirkninger man kan få på E af og til.

god bedring mester...

Medlem

tusind tak for svaret. jeg vil helt klart kikke nærmere på disse produkter. :)

Medlem

så nu har jeg holdt en pause med alt (undtagen lidt ritalin)
ikke fordi jeg rigtig forventer noget svar på dette, men tænkte det sikkert ville være meget passende lige at runde det her af og samtidig fortælle hvordan det går. :)

det var helt vildt rart at holde den pause, og den har fået mig til at ændre mit syn på hvordan stoffer skal bruges, og jeg er ikke i tvivl om at jeg lige har undgået et misbrug.
men det der virkelig hjælp rigtig meget, var at læse Fanny´s indlæg (http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=6850)
først der gik det op for mig at jeg ikke var alene, og at der var andre der havde det på samme måde.
i Fanny´s tråd rådes der også til at se frygten i øjnene og konfrontere samt acceptere problemerne, til at starte med var jeg bare så lettet efter at havde læst hans tråd at jeg ikke det "frygten" var fuldstændig væk. det efterfølgende stykke tid lærte jeg at leve med det og det generet mig ikke rigtigt.

da jeg så røg lidt hash samt noget salvia her i weekenden gik det op for mig hvor dejligt det er at trippe, men at jeg ikke burde gøre det med mindre jeg har de perfekte settings (eller tæt på :P)
det er lidt svært at forklare men det fik mig til at få et mere fornuftigt syn på hvor meget jeg ryger osv.

det at acceptere og anerkende problemet hjælp også rigtig meget idet at jeg lige pludselig kunne arbejde med problemet.

vil ikke rigtig uddybe det meget mere ud over lige at pointere at jeg har det rigtig godt nu.

de 3 ting der virkelig hjalp.
1:pause
2:Fanny´s tråd (http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=6850)
3:det at acceptere/anerkende problemet.

:D

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Godt at høre, at du har fået det bedre, efter en pause for stofferne. Det ER dejligt at tage psykedelika, men det er vigtigt at være bevidst om den setting man tager det i, samt om hvorfor man tager det. Mange blander bare stoffer sammen og ender i en mere eller mindre ikke-bevidst/blæst tilstand. Tager du psykedelika for at opnå bevidsthed/klarhed tager du også vare på din krop og psyke. Det er sådan det bør bruges.

Ps:
Citat:
i Fanny´s tråd rådes der også til at se frygten i øjnene og konfrontere samt acceptere problemerne, til at starte med var jeg bare så lettet efter at havde læst hans tråd at jeg ikke det "frygten" var fuldstændig væk. det efterfølgende stykke tid lærte jeg at leve med det og det generet mig ikke rigtigt.

Jeg er altså en pige :mrgreen:

Hilsen Fanny

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Fanny skrev:
Jeg er altså en pige :mrgreen:

Hilsen Fanny

Måske er det din avatar der kan give anledning til forvirring :)

Most of the physical world is unseen.

Medlem

hehe beklager :)
men ja det var nok avataren.... tror jeg stævede det rigtigt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]