Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 21:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Fantastisk... Han har virkelig gennemskuet, hvordan det med evolutionenhænger sammen... Christ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
For fanden hvor er han dum! Det er en skam at han ikke kan se at han slv er faldet for "Hitler-teorien". Bare ens forældre læser nok op af biblen, og hvis man bor nok på den Jyske vestkyst, og går i kirke i stedet for skole, så tror man på det! Det er da ikke evolutionsteorien som er usandsynlig!
Darwins teori var da brilliant, og de fleste små stykker som manglede den gang har vi fundet i form af DNA etc.! Sørgeligt at han voldtager en masse menneskers fornuft ved at fordreje den fejlinformation han besidder.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det her er faktisk mildt i forhold til andre sammenhænge, jeg har set ham i. Han er ganske forfærdelig... og der er en del der tager ham seriøst, og dét er skræmmende.

Site Webmaster
Brugeravatar

Billede

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
HAHAHA :D HADAWKIN :P

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Child of Aum skrev:
Der ALT for meget fokus på aberne , der en verden til forskel på os og aber - de i bur, det vi ikke.

Der er da mange gange flere mennesker bag tremmer end aber, så, dårligt eksempel! :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
nej det fængsel ikke bur..... der er en verden til forskel på bur og fængsler - bur er jo til aber og fængsler til mennesker.........

(ham der idioten kommer sgu ikke meget ud og ser heller ikke TV) hvad så med de aber der er i naturen? Det ser man da på animal planet... eller.... nåeh nej... de jo inde i tv'et.... Jeg har fattet den, hvis man naiv nok - så kristendommen den rette vej.

PLUR

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Child of Aum skrev:
nej det fængsel ikke bur..... der er en verden til forskel på bur og fængsler - bur er jo til aber og fængsler til mennesker.........

Det var et meget dumt svar. ("jeg har oss været meget syyyg!"). Af alle de argumenter du kunne komme med for at der er forskel på fængsler og bure, er det dér da nok det lammeste! :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jamen jeg leger jo bare ham i videoen der..... :)

PLUR

Medlem

6 år på en pind og man får læst en allerhelvedes masse.
Mit tilfælde en masse videnskab.

Jeg tror på (fordi jeg ikke selv kan bekræfte det?) at øjet er blevet til genem millioner af år.

At få mig til at beskrive evolutionen af øjet som jeg har forstået er pænt svært men jeg prøver.

Har havplankton øjne?? Både ja og nej! De kan regristrere lys som de bla. bruger til at leve, men også til at vide hvor i den gunstig dybde under vandet de bør være! Men de kan ikke "se" i vores forstand!

Har en regnorm et øje? Nej, det har mange øjne! Over hele ormen er der lysregistrende celler, som fortæller ormen om den er over eller under jorden, den kan altså "se" sort og lyst.
(mennesker der kan se lys er ikke blinde men synshandicappet!)

Lad os som eksempel tage regnormens lysfølsomme celle, den "sidder" udenpå "huden" af ormen, men så muterer naturen milioner af disse kopier og placerer ved siden af hinanden, nu begynder en opløsning der nærmer sig en commodore 64 at vise sig som synsindtryk i hjernen.
Én mutation på dette lysfølsomme gen, og en celle bliver bliver belagt med en endnu tyndere cellehinde der kan skælne blåt lys ud fra andre farver.
Sådan et "øje" har det fleste biller. (karkelakker, mariehøner)

Ved at naturen har muteret flere og flere celler om, så også den grønne og røde farve kan skilles ud, samt sørget for
at andre celler muterer sig til en gennemsigtig linse foran farvecellerne inkl sat nogle muskler på så synretningen kan flyttes på hurtigst mulig måde.
Ja så burde du have et billede på din indre skærm af,(og som har naturen skabt) et øje du kan finde på en fisk.

Naturen har allerede været så fiks at påbegynde at trække de efterhånden meget følsomme celler ind under huden for at give det ekstra beskyttelse mod eksempelvis
udtøring og beskadigelse.

Den ultimative beskyttelse er at mutere en "blænder" foran linsen, der sørger for at de nu ekstremt lysfølsomme celler ikke bliver brændt af pga fokuseringen fra linsen.
Når øjet så trækkes helt ind og beskyttes med en tyk transparent cellehinde +en særlig hudfold, kan øjet beskyttes mod skadeligt lys + støv og fremmedlegmer. (iris, hornhide og øjelåg)

Det er så et pattedyrs øje.

Den version tror jeg på, også fordi vores (menneskets) øje er mest lysfølsom en den del af lysskalaen hvor mest lys kan "ses".
Det må samtidig betyde at solen har måtte stråle med den samme kraft i millioner af år får at det har lykkedes naturen at skabe et "perfekt" øje.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wow chas...... Nice...... Vil jeg helt sikkert dreje mine tanker ind på næste gang jeg tripper lsd....

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]