Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Ingefær
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal ikke gøre mig klog på præcis hvilke kemiske reaktioner der gør at appelsinjuice øger optagelsen/intensiteten.
Men det virker i hvert fald.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Ja, godt du nævnte det. Man kan (næsten ikke) få råd for mange :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Er appelsinjuice ikke nærmere mere syrligt? I og med at psilocybin er inaktivt for organismen er det udemærket at tilsætte noget let syre, da dette nedbryder psilocybin til det aktive psilicin. Det er også derfor der er nogen der råder folk til at twiste svampeindtag med citron, eller citrusfrugter. Hint: citronsyre.

Samtidigt må vi ikke undervurdere the power of the magical placebo-effekt. Det rigtig interessante ville være videnskabelige forsøg og -data og/eller/såsom dobbelt blindfold-forsøg. Der er desværre mange andre faktorer der spiller ind, hvilket på en måde neglicerer subjektive forsøgs værdighed i videnskabelig kontekst.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
And skrev:
dobbelt blindfold-forsøg

:lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg ved godt at du har en seksuel fantasi der indebærer mig, svampe og dobbelt blindfold, og jeg ved godt hvordan jeg skal tilfredsstille dig, men dirty-talk mig i PM, skatter ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Er appelsinjuice ikke nærmere mere syrligt?

Den fangede jeg ikke lige? Hvem har sagt noget andet?

And skrev:
I og med at psilocybin er inaktivt for organismen er det udemærket at tilsætte noget let syre, da dette nedbryder psilocybin til det aktive psilicin. Det er også derfor der er nogen der råder folk til at twiste svampeindtag med citron, eller citrusfrugter. Hint: citronsyre.

Super! Jeg var ikke helt sikker på det, derfor undlod jeg at prøve på en søforklaring.

Mine erfaringer er i hvert fald, at jeg får et hurtigere onset, samt mere intenst trip, der dog varer kortere tid, hvis jeg blander appelsinjuice/citronsaft eller lignende ind i det hele, i forhold til hvis jeg tager samme mængde svampe i en normal the. Jo mere surt det bliver, desto kraftigere bliver trippet.
Jeg har prøvet adskillige gange, så jeg tror ikke længere på det "bare" er placebo.

Medlem
Brugeravatar

And, måske menes der at pH-værdien i maven er RET lav, og at indtagelse af appelsinjuice derved ville øge den totale pH-værdi i maven? Da man jo må sige at pH for mavesyre < pH for appelsinjuice. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ang. svampe the og nedbrydning af stoffer i forhold til varme: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... stry.shtml

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg synes det lyder mere sandsynligt at juicen nedsætter aktiviteten af nogen enzymer, som skal metabolisere psilocinen..

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dr ... grapefruit <-
og lemon

Pas på med at forstærke jeres stoffer vha nedsat enzym-aktivitet.. Det kan være farligt. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ariaji; se X-tinas forklaring.

Men uanset hvad er der noget der med garanti kan forstærke trippet(selvom det ikke er dét der diskuteres, og denne tråd snart bør splittes): MAOII :rocking: :cheers:

Og for at understrege den indforståede ironi: det kan ABSOLUT IKKE anbefales, da det kan være DIREKTE FARLIGT

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har nu hørt at den eneste grund til at bruge citron til at sænke ph værdien er at det hjælper med at trække mere psilocybin ud af svampene I THEEN. grunden til det er, at det nok er de færeste der æder de bløde vamle svampe rester efter de har stået i varm vand i 30 min?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]