Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
JEL:

I terminalen hvor den internationale post kommer ind, der patruljerer tolderne med hundene. De har sikkert også andre metoder til at opsnappe pakkerne. Jeg er ret sikker på at tolderne har bemyndigelse til at åbne et hvilket som helst brev eller pakke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
De må kun åbne mistänkelige pakker/breve - f.eks pakker som er af en type de har en vis erfaring med, eller hvis hunden lugter noget som den reagerer på. Det sagde de et eller andet program om tolder. Tolderen overleverede iövrigt et brev til politiet. Brevet indeholdt 1gram hash. Så alle sager anmeldes formentligt, men spörgsmålet er så hvorvidt politiet orker rejse en sag imod mindre forbrydelser.

Relativistisk båthorn

Ja ok, de åbner vel bare hvad de har lyst til... ligesom policen visiterer hvem de vil, og så altid finder på en smart undskyldning bagefter eller laver deciderede visitations-zoner så de slet ikke behøver nogen undskyldning. Der er gået KGB over metoderne i danmark siden vi fik terror-lovene.

Site Webmaster
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Det her internationale forum er virkelig brugbart, når det handler om told og taktik vedrørende det her emne. Linket er før blevet postet her på psychedelia, og den er virkelig super til at skaffe sig et overblik.

Fra mig til alle jer :oops:

Det board er fyldt med forhandler links, så du bør nok fjerne linket inden en moderator gør det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Stodder
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Hvor stor var forsendelsen, Leaf?

200 piller. Fik mig en dejlig overraskelse da bøden kom... 9000 kr!!!!
Så jeg er den heldige vinder af at skulle betale 1500 kr hver måned det næste halve år.
Puta madre!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Blev din straffeattest også plettet, eller "nøjedes" de med bøden?

Junior medlem

Af ren nysgerighed, gælder samme regler for ulovlige research chemicals? Var grunden til bøden på 9000 kroner plus det at du får en plettet straffeattest mængden af piller, eller har det noget at gøre med du får det tilsendt fra udlandet per post? Hvis jeg nu bestilte 1-3 gram af et ulovligt stof som methylon eller mephedron (jeg tager ikke mephedron, dette er bare for at nævne et eksempel) hjem med post, og de opsnapper det I tolden, vil jeg så bare få en bøde tilsvarende den jeg ville få hvis jeg blev taget med det på mig her I danmark? Så vidt jeg ved får man ikke pletter når man bare bliver taget med små mængder til eget forbrug, blot en bøde på 2500 hvis man bliver stoppet her I Danmark, men er reglerne præcis de samme når man modtager det per post (købt på nettet fra et land der sælger det lovligt)?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ulovlige RC's = illegal narko.

De skelner ikke ligefrem mellem LSD og 5-MeO-noget...

Men du får en plet på straffeattesten, uanset hvilket drug du bliver taget med - om det så er på gaden eller i tolden.
Dog er man ikke ansvarlig for hvad andre folk sender til en fra udlandet, så hvis nogen spurgte, ville jeg nok frakende mig al kendskab til det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
leaf skrev:
Paul Muad Dib skrev:
Hvor stor var forsendelsen, Leaf?

200 piller. Fik mig en dejlig overraskelse da bøden kom... 9000 kr!!!!
Så jeg er den heldige vinder af at skulle betale 1500 kr hver måned det næste halve år.
Puta madre!!!

9000 kr. ???
Det lyder fuldstændig psykotisk...efter hvilken paragraf kan du idømmes en børe på 9000 kr.?

Citat:
Ulovlige RC's = illegal narko.

Nu kan man vel ikke idømmes bøde iflg. "lov om øf", fordi man er i besiddelse af et kemikalie, som ikke er listet nogle steder i dansk lovgivning?
Eller hvordan skal den forstås?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
CannaChem, du får lige mellemregningen (sådan som jeg har forstået det):

Ulovlige RC's = RC's der er kommet på listen over forbudte euforiserende stoffer = illegal narko.

Moderator
Brugeravatar

Drupe skrev:
CannaChem, du får lige mellemregningen (sådan som jeg har forstået det):

Ulovlige RC's = RC's der er kommet på listen over forbudte euforiserende stoffer = illegal narko.

Ahh. Det giver pludselig mening! Tak for mellemregningen :)

Jeg ville læse ligningen således, at samtlige RCs pr default er ulovlige, hvilket jeg ikke lige kunne passe ind nogle steder i den virkelige verden...

Stodder
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Dog er man ikke ansvarlig for hvad andre folk sender til en fra udlandet, så hvis nogen spurgte, ville jeg nok frakende mig al kendskab til det.
Ja, jeg ved absolut heller ikke hvad jeg tænkte på... Havde i mit naive sind nok regnet med at slippe med en advarsel når det var første gang.

CannaChem skrev:
9000 kr. ???
Det lyder fuldstændig psykotisk...efter hvilken paragraf kan du idømmes en børe på 9000 kr.?
Bødetaksterne fik et gevaldigt spark opad for et par år siden.
Tror vist mest af alt jeg skal være glad for at de ikke prøvede at hænge mig op på salg...

Moderator
Brugeravatar

leaf skrev:
Dextrose skrev:
Ja, jeg ved absolut heller ikke hvad jeg tænkte på... Havde i mit naive sind nok regnet med at slippe med en advarsel når det var første gang.

CannaChem skrev:
9000 kr. ???
Bødetaksterne fik et gevaldigt spark opad for et par år siden.
Tror vist mest af alt jeg skal være glad for at de ikke prøvede at hænge mig op på salg...

Hvilken paragraf er du "dømt"/sigtet for at have overtrådt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]