Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 18:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

"(husk at vende ventilatoren så den suger FRA skab og IND i kulfilter)"

Men er det ikke det omvendte du gør jvf. billede 6, hvor det ser ud til at ventilationen puster i filteret, hvilket du som du rigtig nok siger den ikke skal. Hvis der suges i det billede så hjælper kulfilteret ikke, og der kommer overtryk i skabet.

Medlem
Brugeravatar

hmm, det kan godt være det ser således ud, men jeg testede det inden jeg satte det sammen - har lige testet igen og det suger fra skabet ind i filteret. Den suger tilgengæld ikke så meget så måske skal jeg have en kraftigere ventilator, men det finder jeg vel for alvor først ud af når blomsterne begynder at dufte.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej - han har gjort på billedet som han beskriver. Han skriver at han suger luften ud FRA skabet og puster det IND i kulfilteret som så filtrerer det og lader det smutte ud i det frie rum.
Så om noget bliver der da kun dannet et undertryk i skabet der sørger for at få gang i noget passiv indsugning gennem indsugningshullet i bunden af teltet.

Jeg har i øvrigt aldrig helt forstået det med at filteret ikke må pustes igenne, men kun suges.
Jeg kunne forestille mig det måske har noget at gøre med den beskyttelses "sleeve" som den har udenpå. Hvis der bliver suget gennem den, så opfanger sleeve'en jo det første møg og støv, mens kullet kan koncentrere sig om lugtpartiklerne. Men er det den eneste grund?

Moderator
Brugeravatar

Aight, så er jeg med på hvordan du har sat det. Ved heller ikke hvorfor der helst skal suges, og ikke pustes, men det ser der ud til at være enighed omkring inde på DCF. Hvis ikke det virker tilfredstillende, ville jeg vende hele udsugningen inkl. kulfilter om, og så vende ventilatoren om, så den puster ud i dit rum.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg plejer også at anbefale folk at suge gennem det, i stedet for at puste. Men jeg har ærligt talt ikke et svar på hvorfor det helst skal være sådan.
Har heller ikke kunne få et svar fra DCF-folkene... Så den må bare stå hen i det uvisse ^^

Anyway placerer jeg mit eget kulfilter inde i teltet og suger gennem det. Kan ligeså godt udnytte pladsen i teltet, jo.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]