Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 20:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Mindfuck...
Medlem

Hej derude. Kiggede lidt rundt på forummet, men kunne ikke finde svar på mine spørgsmål.. håber i kan hjælpe.

Jeg har længe tænkt over hvordan man falder hurtigt til ro efter et langt LSD trip, tankerne plejer altid at flyve derud af, og det er derfor umuligt for mig at falde i søvn.
Har altid problemer med at falde i søvn efter et psykedelisk trip (specielt LSD), har prøvet at hjælpe søvnen på vej med stille musik eller en joint, men det hjælper ikke meget på det.

Nu har jeg aldrig taget kodein men kunne forestille mig det virkede beroligende, ved ikke om det overhovedet er en mulighed? Men har i nogen forslag?
Måske også noget der kunne få et badtrip til at falde lidt ned, har gennemgået badtrips på mindre doser, og kunne forestille mig det kunne blive ekstremt voldsomt og svært at håndtere i høje doser..

Hilsen Tihi

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
benzodiazepin i en eller anden afskygning, er i hvert fald bedre end en joint

Medlem

Kaktus Klausen skrev:
benzodiazepin i en eller anden afskygning, er i hvert fald bedre end en joint

Ja det har jeg tænkt på, det er bare ikke muligt for mig at få fingrene i. Men Kodein kan ikke bruges ?.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvis man først er nået til stadiet, hvor tankerne drøner afsted, syntes jeg sjældent at hash virker beroligende - tværtimod sætter det liv i tankestrømmen og med et lettere paranoidt twist. måske det bare er mig.

Kodein, brugte jeg forleden, til at falde ned fra et fler-redoserings svampetrip med, og det var helt fantastisk. Det eliminerede tankestrømmen svagt, men af vitigere effekt, var at jeg blev døsig, og helt rolig i kroppen. faldt rimelig hurtigt i søvn, på 175mg.

Et par store shots snaps kunne sikkert også gøre tricket

Medlem

TATP skrev:
hvis man først er nået til stadiet, hvor tankerne drøner afsted, syntes jeg sjældent at hash virker beroligende - tværtimod sætter det liv i tankestrømmen og med et lettere paranoidt twist. måske det bare er mig.

Kodein, brugte jeg forleden, til at falde ned fra et fler-redoserings svampetrip med, og det var helt fantastisk. Det eliminerede tankestrømmen svagt, men af vitigere effekt, var at jeg blev døsig, og helt rolig i kroppen. faldt rimelig hurtigt i søvn, på 175mg.

Et par store shots snaps kunne sikkert også gøre tricket

Tak for svaret! så tror jeg vil forsøge mig lidt med kodein.
Men er stadig åben for andre muligheder :wink:

Dedikeret medlem

Hvis én joint ikke gør tricket, så gør to eller tre nok.. Det siger min erfaring mig i hvert fald :wink:
Ellers så virker en øl altså også enormt godt til lige at tage "brodden" af tankestrømmen, og så slapper man jo også så godt af.. Men der er selvfølgelig mange der (med god grund) ikke gider at blandet øl og psykedelika.

Medlem

Sidst jeg tog LSD, endte jeg med at drikke mig enormt fuld, hvilket også var et forsøg på at falde lidt ned.
Det hjalp dog ikke det mindste på at falde i søvn, havde stadig enormt mange tanker i hovedet.

Jointsne er jeg stoppet helt med, så hvis jeg ryger lidt på en joint bliver jeg hurtigt enormt skæv, så synes nærmest bare det supplerer trippet i den forkerte retning.

Dedikeret medlem

Hm, det lyder voldsomt :-( Oplever du også den slags tankespin i dagligdagen? Misforstå mig ikke, jeg oplever da også selv et helt enormt tankemylder på LSD, men når trippet er ovre og der kun er "afterglowet" tilbage har det aldrig holdt mig fra at sove.

Medlem

Culpepers skrev:
Hm, det lyder voldsomt :-( Oplever du også den slags tankespin i dagligdagen? Misforstå mig ikke, jeg oplever da også selv et helt enormt tankemylder på LSD, men når trippet er ovre og der kun er "afterglowet" tilbage har det aldrig holdt mig fra at sove.

NEj jeg oplever ikke nogen former for tankespind i min hverdag.
Det er kun når trippet falder ned og det hele begynder at blive nogenlunde normalt igen, tankerne bliver bare ved med at køre derudaf, og jeg bruger mellem 1-2 timer på at falde i søvn, har slet ikke ligeså svært ved at falde i søvn efter et svampe- eller 2c-b trip eller efter andre psykoaktive substanser jeg har taget.
Havde ikke descideret badtrip da jeg tog lsd sidst, men tror det var lidt overvældende for mig, og brugte derfor lang tid på at tænke over det hele, har kun haft svært ved at falde i søvn på LSA og LSD.

Nu kan jeg ikke udelukke at en joint ville hjælpe mig lidt på vej, men vil helst undgå at ryge, da jeg godt vil stoppe mit forbrug af hash for en tid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
10hi-f9z skrev:
Culpepers skrev:

NEj jeg oplever ikke nogen former for tankespind i min hverdag.
Det er kun når trippet falder ned og det hele begynder at blive nogenlunde normalt igen, tankerne bliver bare ved med at køre derudaf, og jeg bruger mellem 1-2 timer på at falde i søvn, har slet ikke ligeså svært ved at falde i søvn efter et svampe- eller 2c-b trip eller efter andre psykoaktive substanser jeg har taget.
Havde ikke descideret badtrip da jeg tog lsd sidst, men tror det var lidt overvældende for mig, og brugte derfor lang tid på at tænke over det hele, har kun haft svært ved at falde i søvn på LSA og LSD.

Nu kan jeg ikke udelukke at en joint ville hjælpe mig lidt på vej, men vil helst undgå at ryge, da jeg godt vil stoppe mit forbrug af hash for en tid.

Har du prøvet en god omgang sex eller en spiller der om morgenen eftermiddagen eller hvornår dit trip er færdigt ?

Plejer da hvertfald at hjælpe mig godt på vej til at falde i søvn.

Ellers kan klart anbefale 5-10 mg diazepam til at falde ned på, plejer at få min krop til at slappe så meget at jeg sover i løbet af 30 min :) .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Joints er det helt forkerte til at falde ned fra et LSD/LSA trip, det speeder bare trippet endnu mere op imo. Dengang jeg startede med at tage syre kunne jeg heller ikke falde i søvn efter et trip, men nu hvor jeg efterhånden har trippet et par gange så har jeg ikke det mindste problem i at falde i søvn. Benzo skulle være rigtig godt til at slå et trip ned eller bare til at falde i søvn på, har også hørt at opiater skulle være godt, men at det dog ikke vil slå et trip ned på samme måde som benzo'er ;)

Kan huske fra den periode hvor jeg spiste rigtig meget syre at hvis jeg havde taget syre hver week igennem en "længere" periode så kunne jeg helt klart mærke det på min psyke når jeg trippede. Hvis du døjer meget med tankemylder vil jeg råde dig til at holde en mindre pause fra de psykedeliske stoffer, da det jo af åbenlyse vil være træls at gå nedenom og hjem. ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg kender godt selv det med mindfuck etc. på psykedelika. Jeg får ikke ubehageligt mindfuck hver gang, men for lidt siden fik jeg rigtigt ubehagelige tanker på comedown/afterglowet af en middelstor dosis 4-ho-met.

Jeg oplever at det hovedsageligt er stadiet mellem vågen tilstand og sövn som sätter gang i potentielt ubehagelige tanker. fragmenterede tanker, underlig kropsfornemmelse + halvdrömmeri= potentielt underlige/ubehagelige nätter. Ydermere skal jeg have sovet för jeg kan ramme baseline. Så dit problem er nok ikke HELT unormalt. Har dog et bekendtskab som kan sove efter at have taget amfetamin+MDMA. Så folk er forskellige.

Min bedste erfaring er at ligge trippet lidt taktisk, så det nogenlunde er gået over når det bliver sengetid. Drik nogle öl, og lad väre med at "tvinge" sövnen frem. 3 öl plejer at väre rart, IMO. Hvis du ikke kan sove, så gå ud og lav noget mad, se lidt TV el.lig. så skal sövnen nok komme når du er ved at väre klar.

Mvh.

Dedikeret medlem

Paul Muad Dib skrev:
Min bedste erfaring er at ligge trippet lidt taktisk, så det nogenlunde er gået over når det bliver sengetid. [...] lad väre med at "tvinge" sövnen frem. [...] Hvis du ikke kan sove, så gå ud og lav noget mad, se lidt TV el.lig. så skal sövnen nok komme når du er ved at väre klar.

Ja! Godt råd IMO (både efter trips og til søvnløshed i det hele taget :-) )

Medlem

Har selv brugt kodein, virkede fint, men det var tilbage da jeg stadig var ret ung i "faget". Så jeg kom i tvivl om hvor meget jeg havde taget, og blev bange for at jeg havde taget for meget. Brugte 2 timer på at liggge med noia på, så lav dosen klar før du hopper med Lucy.

En kop the skal man heller ikke undervurdere i den sammenhæng, giver en dejlig ro i kroppen.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Ikke for at gå væk fra topic men... Hvis nu man beslutter sig for at kyle 5 mærker i hovedet, kan man så godt bruge ketoganer til at slå trippet ihjel med? (bad HR ofc) 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Espersen skrev:
Ikke for at gå væk fra topic men... Hvis nu man beslutter sig for at kyle 5 mærker i hovedet, kan man så godt bruge ketoganer til at slå trippet ihjel med? (bad HR ofc) 8)

du kan ikke slå det ihjel.
men du kan skærer toppen af isbjerget.
jeg ville sku hellere foretrække en stærk drink af en art. hvis det endelig skulle gå galt.
(rom og cola ect. ect.)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Espersen skrev:

Nej - det kan du ikke - du vil stadig være godt syreramt, men formodentlig en del mere "at ease" det bedste middel at bruge til at dæmpe sådanne trips med, er efter min mening Benzodiazepiner.. Valium kan jeg bedst lide

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Oxapax 15 mg*3 virker vel også fint til formålet?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeps... Oxazepam er et effektivt anxiolytisk benzodiazepin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
rød ålborg.... 10-12 genstande i en mundfuld - så man da godt på vej ned

Jeg kan bedst lide ketamin - det så dejligt at lande på....

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]