Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 21:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
X-tina skrev:
Måske pga dette (taget fra wikipedia)
Citat:
The American rapper Big Lurch murdered an acquaintance and ate her lungs while on PCP.[17] In The Man Who Mistook His Wife for a Hat, a similarly gruesome murder is described. In April 2009, a man in Bakersfield bit out his 4-year-old son's eye, and severely damaged the other, before attempting to chop off his own legs with an axe while under the influence of PCP.[18]

In 1977, actor David Lochary died by bleeding to death in his New York apartment after falling on a piece of glass while on PCP.

Latterligt argument at komme med og jeg er jo nødsaget til at forsvare mig åbenbart.

Tror ikke at PCP er så vildt, helt klart det er vildt for nogle mennesker som ser det som "angel dust" - noget af et slang at give et dissasociativt stof - som ikke er til at flygte på og ikke sætter dig i kontakt med nogle engle - på ketamin der gør man da også de underligste ting og jeg vil sgu ikke udelukke, at hvis jeg tog ketamin i sur tilstand, så tror jeg helt seriøst at jeg nok slog en ihjel så, kan simpelthen blive så stiktosset på ketamin, det klart, alt hvad der hedder "tankegang" er blæst ad helvede til og det hele er jo bare "pure reflex" - hvis det kan forklares sådan.

Desuden så lyder spørgsmålet heller ikke på hvad et godt førstegangs drug er - men hvad JEG ville tage hvis JEG kun måtte tage stoffer EN gang - her vil JEG vælge PCP eller Ibogaine.

Ligesom at Heroin bliver gjort til satan blandt alle stoffer af nogle, så bliver PCP gjort til det samme af nogle andre.

Jeg kan virkelig ikke se hvad problemet med PCP er - altså der er folk på svampe der har gjort lignende og/eller lige så stupide ting - men dem skal der ikke hakkes på.... Er det så fordi at PCP er ret ukendt i DK?
Taget i betragtning at mange mennesker indtager PCP hver evige eneste dag, så det godt nok få af de der historier vi hører.... Mon ikke det bare er endnu en skræmmehistorie - personligt synes jeg PCP lyder lokkende.

Booty-lone: Jeg ved ikke hvor du får dine facts fra - men lyder 4-6 timer som et langvarende trip for dig? Det er den tid Phencyclidine virker, altså PCP. Den med neurotoksitet - er det olneys undersøgelse du tænker på? Han prøvede at påvise at samtlige dissasociativer gav læsioner i hjernen - dette var dog ikke sandt - olney brugte et RC der "mindede" om stofferne, men som har vist sig at være en del mere neurotoksisk end de stoffer han prøvede på at lave en undersøgelse om - så igen har vi en videnskabsmand der snakker lort og gør folk "nervøse" - altså han havde da ret med det der RC han brugte - det var skide giftigt - mk801 hedder det - så du kan jo google lidt og så finde ud af at PCP og de andre dissasociativer ikke er så farlige igen - som det gerne skulle lyde til. Så din begrundede mistanke, bliver omtalt som kontroversiel af andre forskere - du har måske en anden kilde til det? den vil jeg gerne se, har nemlig ikke lige fulgt med i forskningen indenfor dissasociative stoffer det sidste års tid, så hvis der er kommet noget nyt, så vil jeg meget gerne læse det - men da olneys unersøgelse er fra 1990 og er blevet modbevist nogle gange på 19 år, så vil jeg da gerne læse en undersøgelse som pludselig giver manden ret eller faktisk giver ham et grundlag til at sige det han siger er sandt.

En anden ting i din argumentation der seriøst fejler - det ene mord du bruger som eksempel er fra 77 det andet er fra 2009 - ja der to der virkelig har fucked up i den og er kommet i avisen, men hvis det var så farligt og det skete så tit - så var det nok lidt mere end 2 "store" historier på 32 år - nej PCP er ikke så farligt som du gerne vil have det til at lyde - du ved ikke så meget om PCP at du skulle have udtalt dig - fordi du serverede jo bare usande facts om farligheden af PCP som ikke er farligt pga nogle går amok på det - folk går amok på alle mulige stoffer.

Den tredje ting du fejler med er din forståelse af spørgsmålet i dette topic - jeg forstår ikke hvorfor jeg skal angribes eller på anden måde "ønskes bannes" fordi jeg seriøst mener at hvis jeg havde et trip tilbage, var det ibogaine eller PCP... Dem som siger MDMA er jo latterlige - eller - hey - det jo ikke mig der skal dømme det - dem som siger MDMA skal bare have lov til at sige MDMA - ligesom at jeg, som elsker dissasociativer - skal have lov til at vælge frit.

Hvorfor synes du jeg skal bannes for det?
Der så mange andre ting der er værrer end PCP og langt mere neurotoksiske - som f.eks

PMA
DOI
4-MMC
PMMA

Og kunne forstå din kommentar med BANNET hvis jeg havde nævnt en af disse.

PLUR

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Alt Ædende Ateist skrev:
MDMA+LSD

+hash

:rocking: :peace:

Junior medlem

tak for jeres svar, jeg kan forstå det nok er en dum opfattelse jeg havde med at man kan tage det 1 gang og så stoppe, det er godt nok fristende dog :?

Medlem

Det er bare fordi du er noob, hvis du prøver det og får en fed oplevelse, og finder ud af at man ikke bliver skør eller dør af det, ændres din holdning sikkert...

Medlem
Brugeravatar

PCP blandet med PMA med Rigshospitalet som tripsitter.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
THC (Skunk) så!

Senest rettet af Dor! 07 sep 2009 13:24, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Sjovt som folk kører tråden offtopic med at nævne flere stoffer på en gang. (Mangler er sur og gammel smiley med løftet og truende stok). Tag jer sammen!

Dedikeret medlem

Citat:
hvis i kunne gøre det 1 gang kun, hvilket stof ville i tage?

Det skulle absolut være en god dosis LSD.
Men hvor er jeg dog glad for at der ikke kun er ét trip tilbage :shock: .

Medlem

Flaban

Hvorfor sørgeligt? Man beder generelt kun folk dokumentere påstande hvis rigtighed med en vis rimelighed betvivles. Jeg går ud fra at mange psy-brugere følger nogenlunde med.

Her er nogle referæncer:

http://www.newscientist.com/data/images ... 633101.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ratio ... dependence).svg
EDIT: Det her link fucker up. Gå ind på google og skriv: "Rational scale to assess the harm of drugs" - så kommer det frem.

http://www.youtube.com/watch?v=0DxVCncCGMg

http://www.youtube.com/watch?v=CYiNHQN3hgE

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-20300086.html

Senest rettet af phornuphto 07 sep 2009 14:20, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
De fleste kender godt new scientists graf over skadeligheden af stoffer. Jeg tvivler på at nogen vil give den en thumbs up... Cannabis mere skadeligt end lightergas og steroider? næppe

Jeg tvivler stærkt på at ecstasy er mindre skadeligt end cannabis..

on topic> Mig? Et k-hul.

Medlem

Spiffeh

Hvis du ser mine andre links, vil du se at de også gør Ecstasy til mindre farligt end cannabis. Men jeg skrev også kun "formentlig" ift cannabis fordi jeg mener man kan betvivle det (men ikke ift alkohol, kokain osv)'

Edit: Tilføjelse: Men jeg vil faktisk mene at den store fejl mange gør med cannabis, er at de undervurderer stoffet groft. Det er faktisk farligere end mange tror (men mindre farligt end hvad politikerne påstår)

Senest rettet af phornuphto 07 sep 2009 14:18, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg tror det ville blive Keta, for det har jeg aldrig prøvet.

Dedikeret medlem

phornuphto skrev:
Hvorfor sørgeligt? Man beder generelt kun folk dokumentere påstande hvis rigtighed med en vis rimelighed betvivles.

Det er jeg så ikke enig med dig i. Og rigtigheden af din påstand betvivles med en vis rimelighed.

Citat:
Jeg går ud fra at mange psy-brugere følger nogenlunde med.

Ikke desto mindre kan det forholde sig anderledes.

Tak for referencerne, vil kigge på dem.

Junior medlem

Jeg ville finde et mega fedt rave party, og så skyde mig af på MDMA.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
LSD selvfølgelig.... Alle synes LSD. Ellers bliver jeg sur.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Citat:
Jeg tvivler stærkt på at ecstasy er mindre skadeligt end cannabis

spiffeh, grunden til at DEA - Drug Enforcement Adminstratin nævner cannabis som farligere end ecstasy, er den afhængighed der følger med et hashmisbrug som mange desværre er ryger i, grundet den positive og harmløse holdning der er til weeden rundt omkring.

Ecstasy er som sådan farligere, men er ikke ligeså vanedannede som hash.

http://www.usdoj.gov/dea/pubs/scheduling.html

Mit bud på 1 chance drug: Ecstasy der går man aldrig galt i byen :)

Senest rettet af CosmicMind 07 sep 2009 17:23, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Flaban skrev:
phornuphto skrev:
Hvorfor sørgeligt? Man beder generelt kun folk dokumentere påstande hvis rigtighed med en vis rimelighed betvivles.

Det er jeg så ikke enig med dig i. Og rigtigheden af din påstand betvivles med en vis rimelighed.

Citat:
Jeg går ud fra at mange psy-brugere følger nogenlunde med.

Ikke desto mindre kan det forholde sig anderledes.

Tak for referencerne, vil kigge på dem.

Hvis du kigger på tv2 linket bliver jeg sur.

Medlem

Onkel Fister

Hvorfor? Det er en nyhed som har været i mange medier. Hans udtalelser er velkendte og har intet med tv2 at gøre. Jeg kunne linke til andre medier med samme historie.
Selvfølgelig kan det diskuteres om E er på samme niveau som ridning. Men det er sådan set underordnet ift diskussionen hvor jeg påstod at E er blandt de mindst farlige rusmidler. At en af Storbrittaniens ledende narko-eksperter mener dette, må da i allerhøjeste grad være relevant for debatten.

Medlem

Minimal - mener du at man kan få andet ud af 1 enkelt gang på LSD end noget enten overfladisk sjov eller at det bliver for meget?
Min første gang og 2. og til dels også 3. var primært sjov og balade, AHHH alting bevæger sig og nogle lange grineture, det er kun en brik ud af mange i det stærkt komplicerede billede Lucy er.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Af de stoffer som jeg selv kender til og har erfaringer med, ville jeg vælge LSD, men om nogle år kan det være at den mening er blevet ændret :).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]