Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Okay, jeg overvejer at prøve Peruvian torch, som så vidt jeg har forstået det er en form for mescalin?

Jeg har hørt et par ting om det, mener i hvert fald det var det stof jeg hørte om, det er lidt tid siden jeg fik tingene at vide og var lidt fuld så tja, blandt andet at det er en god ide hvis muligt at faste evt en dag eller noget inden man indtager stoffet, for således at undgå kvalme og mavepine.

Pønser på at semi-faste, drikke masser af vand, spise lidt brød og tygge det ekstra grundigt, samt at spise agurk for eksempel der er meget vand-agtig og, vil jeg tro, let fordøjelig.

Jeg har os fået at vide at det smager særpræget klamt og bør blandes sammen med noget, evt en masse yogurth og krydderier.

Anyway, jeg håber på at få nogle råd i form af denne tråd, gerne specifikke i forhold til Peruvian torch, men om nødvendigt så af en lidt mere gererel natur.

(Overvejer at købe Peruvian torch fra den lokale tankstation men er åben for muligheden for at købe andet derfra i stedet da min erfaring er = nada).

Jeg ved ikke hvem det evt ska afprøves med eller hvor, vil tage mig lidt tid til at tænke over det, ønsker at have styr på både set og setting.

En tanke jeg leger lidt med, er at snige sig ind i botanisk have efter lukketid, har ik lyst til at være omgivet af fremmede der ik ved jeg er påvirket, derfor på dette tidspunkt, og trippe i de omgivelser, tænker de ville være visuelt inspirerende.

Omvendt vil det jo være mørkt, hvilket i det henseende evt kan være en ulempe?? Mener nu jeg hørte der er større chancer for halucinationer når man lukker øjnene eller ik ka se så meget, så måske er efter mørkets frembrud alligevel et fint tidspunkt.

Noget input til den ide? Og alt andet af praktiske råd vil jeg også sætte pris på, såsom hvor længe trippet virker, mener jeg fik at vide det varede 16 timer, men er ik hundrede procent sikker på om det var peruvian torch der var tale om.

Også - hvilken mængde er mon passende? Har ingen psykedelisk erfaring, jo, så måske ik så meget, men vil dog stadig gerne have en mærkbar oplevelse.

En pose med 20 frø, eksempelvis, koster kun 50 kr hos den lokale tankstation ka jeg se på nettet. :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Mig skrev:
Okay, jeg overvejer at prøve Peruvian torch, som så vidt jeg har forstået det er en form for mescalin?

Jeg har hørt et par ting om det, mener i hvert fald det var det stof jeg hørte om, det er lidt tid siden jeg fik tingene at vide og var lidt fuld så tja, blandt andet at det er en god ide hvis muligt at faste evt en dag eller noget inden man indtager stoffet, for således at undgå kvalme og mavepine.

Pønser på at semi-faste, drikke masser af vand, spise lidt brød og tygge det ekstra grundigt, samt at spise agurk for eksempel der er meget vand-agtig og, vil jeg tro, let fordøjelig.

Jeg har os fået at vide at det smager særpræget klamt og bør blandes sammen med noget, evt en masse yogurth og krydderier.

Anyway, jeg håber på at få nogle råd i form af denne tråd, gerne specifikke i forhold til Peruvian torch, men om nødvendigt så af en lidt mere gererel natur.

(Overvejer at købe Peruvian torch fra den lokale tankstation men er åben for muligheden for at købe andet derfra i stedet da min erfaring er = nada).

Jeg ved ikke hvem det evt ska afprøves med eller hvor, vil tage mig lidt tid til at tænke over det, ønsker at have styr på både set og setting.

En tanke jeg leger lidt med, er at snige sig ind i botanisk have efter lukketid, har ik lyst til at være omgivet af fremmede der ik ved jeg er påvirket, derfor på dette tidspunkt, og trippe i de omgivelser, tænker de ville være visuelt inspirerende.

Omvendt vil det jo være mørkt, hvilket i det henseende evt kan være en ulempe?? Mener nu jeg hørte der er større chancer for halucinationer når man lukker øjnene eller ik ka se så meget, så måske er efter mørkets frembrud alligevel et fint tidspunkt.

Noget input til den ide? Og alt andet af praktiske råd vil jeg også sætte pris på, såsom hvor længe trippet virker, mener jeg fik at vide det varede 16 timer, men er ik hundrede procent sikker på om det var peruvian torch der var tale om.

Også - hvilken mængde er mon passende? Har ingen psykedelisk erfaring, jo, så måske ik så meget, men vil dog stadig gerne have en mærkbar oplevelse.

En pose med 20 frø, eksempelvis, koster kun 50 kr hos den lokale tankstation ka jeg se på nettet. :peace:

Jeg vil ikke anbefale dig at faste en hel dag, ved ikke om du mener et døgn?, men nogle timer (3-4 stykker ihvertfald) kan godt være en god idé. Meskalin er efter min mening lidt tricky siden der nærmest er et punkt hvor det pludselig begynder at virke kraftigt har jeg oplevet. Jeg ved ikke hvad du mener med frø, meskalinen fra den forhandler du nævnte (fyfy, ikke nævner forhandler-navne) kommer i kaktus 'spåner' på 25g for 250 kr. jeg har selv prøvet det 2-3 gange. Den sidste gang jeg gjorde det fik jeg lidt ekstra med i posen (der var ca lidt over 30 g). Jeg havde ikke forberedt mig ordentligt overhovedet, var ikke helt på toppen - træt og rastløs i kroppen. Det resulterede i et bad trip der varede mange timer. Nok om det.

Trippet varer vel en 6-8 timer + comeup og come down. Hvis det virkelig er en førstegangs-oplevelse du er ude i så kan jeg ikke anbefale dig at være på et offentligt sted, eller et sted du ikke nødvendigvis føler dig helt tryg ved. Nu kender jeg dig selvfølgelig ikke men det ville da være synd hvis du fik noia på i botanisk have og ikke engang kunne overskue at komme hjem, ikke så fedt..

Personligt er det vigtigt for mig at forberede mig, den bedste måde er at få en rigtig god kropsfornemmelse. Tag en lang løbetur og styrketræn evt. dagen inden eller på dagen, så tror jeg måske ikke jeg havde valgt meskalin.
Forslag:
Evt. Lsa (Hawaiian Baby Woodrose). Jeg foreslår en stille og rolig dose på 5-6 frø. og så sørg for at fjerne skalderne helt fra frøene (vigtigt), knus dem godt læg dem i rensebenzin i et par timer, si frømassen fra, smid renzebenzinen væk og lad det tørre i 12 timer evt på en avis (bare for at være på den sikre side)

Derefter put frømassen i et glas, fyld halvt op med vand og lad det trække i et par timer i køleskabet. Derefter kan du si frømassen fra og drikke vandet. Hvis du ryger fed kan du med fordel supplere lidt med det under come-up, men lad nu være med at overdrive..
Det er ivhertfald bare et forslag hvis du gerne vil ud i noget der er legalt at skaffe.

Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hvorfor snige sig ind i botanisk have og risikere at blive spottet af en evt. vagt, når man kan trippe i ro og fred derhjemme?
Gætter på at du bor hos de gamle, hvor gammel er du?

Rettelse: Hvor meget har du egentlig læst om meskalinholdige kaktusser?

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Citat:
Evt. Lsa (Hawaiian Baby Woodrose). Jeg foreslår en stille og rolig dose på 5-6 frø. og så sørg for at fjerne skalderne helt fra frøene (vigtigt), knus dem godt læg dem i rensebenzin i et par timer, si frømassen fra, smid renzebenzinen væk og lad det tørre i 12 timer evt på en avis (bare for at være på den sikre side)

Derefter put frømassen i et glas, fyld halvt op med vand og lad det trække i et par timer i køleskabet. Derefter kan du si frømassen fra og drikke vandet. Hvis du ryger fed kan du med fordel supplere lidt med det under come-up, men lad nu være med at overdrive..
Det er ivhertfald bare et forslag hvis du gerne vil ud i noget der er legalt at skaffe.

Mvh

Mescalin er da ikke ulovligt i DK..
Ellers er jeg enig i at HBWR er en bedre idé end mescalin. Mescalin kan som den første psykedeliske oplevelse være noget af en mundfuld. For flertallet en direkte dårlig idé. Det kan tage røven på dig i en sådan grad at du vil fortryde det, som var du gået alene ned på en strand om natten og blevet bunkepulet af en samling sigøjnere. Mescalin har det med at virke overfladisk, hvis ikke du bryder igennem (min erfaring), men når først moder kaktus åbner porten er det en overvældende og for mange førstegangstrippere en direkte ubehagelig oplevelse (badtrip: you know the drill)

Psilocybinsvampe kunne derimod være en mulighed (de er til gengæld ulovlige i DK) efter min mening, nok den bedste mulighed endda. Køb et growkit og dyrk de små luirifaxer selv, eller tag ud i det danske landskab og pluk nogle, ganske gratis that is (mere info herom i svampeforaet. Tjek det ud)
Citat:

Insane psychedelia user!

Skeletor skrev:

Mescalin er da ikke ulovligt i DK..

Jo det er så, men kakti der indeholder meskalin er ikke... :wink:

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Ahhh. Right.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]