Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ingefær
Medlem
Brugeravatar

Hej.
Først og fremmest undskyld, såfremt denne tråd er malplaceret.
Jeg er en gut midt i tyverne, som går og planerer med et førstegangs-trip i efteråret sometime (skal ud at raide en mark jeg har udset mig).

Nåh! Men! Jeg er en af de svage(:D) personer som har hang til kvalme og generel ubehag ved både transport, men også når jeg fx. ryger tjald.

Har aldrig prøvet at tage ingefær inden jeg skulle ud at køre fx. men har hørt en masse godt om ingefæren. Er der evt. nogen herinde som har prøvet det før, og kan be-afkræfte om det hjælper mod kvalme. Jeg tænker også om det kan være med til at ødelægge optagelsen af svampene (går jeg dog ikke ud fra :) )

Alt omkring motiver, set og setting etc. er jeg helt afklaret med, og er udmærket klar over at det også vil have en rolle at spille i sammenhæng med, hvordan jeg evt. fysisk må få det under onsettet samt selve "trippet".

På forhånd tak.
Peace

Titel: Re: Ingefær
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Du kan reducere kvalmen væsentlig ved at brygge the på dine svampe i stedet. Der var på et tidspunkt en tråd herinde om reducere kvalmen ved svampe-indtag, kan sgu ikke finde den lige pt., men hvis jeg ikke huske meget galt indgik ingefær vistnok også i nogle af rådene...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
ellers er tranebær juice (kan købes i helsekostbutikker) både sundt og reducere kvalme.
der har været en tråd om det og der var en der bryggede en ingefær/tranebær juice og den skulle være rigtig god til at nedkæmpe kvalme både under meskalin, achusha og svampe trips.

Medlem
Brugeravatar

Okay, har prøvet at søge lidt uden held. Planen er faktisk også at jeg vil smide det i en Knorr's koppen, som en anden herinde også har sagt skulle smage ganske udmærket :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ingefær virker glimrende mod kvalme for mange personer. Indtagelsesmetode kommer lidt an på hvor vild du er med smagen af ingefær. Du kan vælge at snitte frisk ingefær i meget tynde skiver/tern og lave te på det, smager dejligt og lunende sammen med honning. Hvis du kan få indtaget et stykke på størrelse med yderste led af din tommeltot, burde det i hvert fald være nok, hvis du er modtagelig for den kvalmestillende effekt.
Hvis du ikke er så pjattet med smagen, kan du f.eks. indtage et par kapsler med tørret ingefærpulver - det skulle også virke helt fint.
Med hensyn til at lave te af svampe, skal du passe på at vandet ikke er for varmt (glem i hvert fald alt om at koge svampene med!). For kraftig varme nedbryder psilocybin.

Medlem
Brugeravatar

Ja kraftig varme gør måske. Men jeg har nu læst rigtig mange steder, at der ikke nedbrydes noget selvom det er omkr. kogepunktet (eller tager jeg fejl??)
Anyway, det lyder lækkert det med honningen. Tænkte nu egentlig på kapsler, men har egentlig ikke noget mod smagen af ingefær som sådan, så jeg tror jeg giver det et forsøg :)

Hvor kort forinden vil det være at foretrække at indtage det? Tænker, sådan hvor længe anti-kvalmeeffekten "holder", såfremt jeg er modtagelig (ellers må man håbe på placebo effekten slår ind ;))

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har selv prøvet svampete som blev "varmet ihjel". Vi fik meget mindre effekt på den dosis vi indtog end vi burde.
Hvis du bare hælder kogende vand i en kop, evt tilsætter tebrev og putter svampene i når det lige et kølet en lille smule, tror jeg det er minimalt hvad der bliver nedbrudt.
Jeg ville nok indtage ingefærteen 15-30 minutter før svampene.

Medlem
Brugeravatar

Jeg bukker og takker :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

60606060 skrev:
Ja kraftig varme gør måske. Men jeg har nu læst rigtig mange steder, at der ikke nedbrydes noget selvom det er omkr. kogepunktet (eller tager jeg fejl??)

Nej, du tager ikke fejl. Der bliver ikke nedbrudt noget ved kogepunktet. Tværtimod er det en meget god idé at brygge svampethe med kogende vand, da der kan dræbes en masse bakterier, hvis man eksempelvis har plukket svampene i naturen.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Nej, du tager ikke fejl. Der bliver ikke nedbrudt noget ved kogepunktet. Tværtimod er det en meget god idé at brygge svampethe med kogende vand, da der kan dræbes en masse bakterier, hvis man eksempelvis har plukket svampene i naturen.

Præcis det jeg refererede til :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kogepunktet for psilocybin ligger langt over 200 grader. Så det skal du i hvert fald ikke bekymre dig om.
Det eneste jeg umiddelbart kan forestille mig kunne nedbryde psilocybinen, ville være et basisk miljø.
Hvilket enten kan løses med noget tranebærjuice eller citron/appelsin i theen.

Hvis man som mig ikke kan lide the, så er appelsinjuice og lignende også en fantastisk måde at indtage svampe på. Plus der er en masse teorier om at et surt miljø øger intensiteten og optagelsen.
Jeg vil dog stadig anbefale at "koge" svampe fra naturen, grundet diverse dårligdomme der kan udvikle sig. Sporerne bliver dog ikke dræbt, så lad ikke theen stå i flere timer før indtagelse :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg holder mig til "Koppen"-metoden :)

Men takker for rådene.

Medlem

Man kan vel os bare købe ingefær tabletter (kosttilskud) er det ikke lige så godt som rå ingefær?

Spørg fordi jeg lige har købt 300 tabletter på 300 mg ren ingefærpulver...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Rå ingefær er jo mere frisk, så derved burde det virke bedre. Ydermere bruger man typisk mere end 300mg til en kop te - som Prometheus skriver bruger man ca. 1-1,5cm^3 ingefær. Men det kan da godt være at det virker! Jeg vil dog vædde nogle rødder på, at du har betalt en habil overpris ifht. gængs ingefær.

Medlem

Du kan have ret i at rå/frisk altid vil være det bedste, men der står bl.a. 1-2 tabletter mod transportsyge(som vel er en slags kvalme/svimmelhed) så mon ikke os det vil ku dæmpe nogle negatine effekter af svampene?

Og andgående den "habile overpris" Hvad tror du da så ca. Jeg gav for de 300 tabs?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Er det tabletter, eller blot gelatine-kapsler indeholdende smadret ingefær? Men jo, det skal da nok virke.

Hmm.. En halvtredser? 300 á 300mg = 90 gram. Jeg kan ikke huske 100grams prisen på ingefær, vil jeg indrøme, men jeg kan forestille mig, at det ikke er 50kr.

Medlem

Det er tabletter. Og jeg gav 70kr. for 300 tabs. Om det er overpris ved jeg ikke, kan da godt være det er lidt så..

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
And skrev:
Er det tabletter, eller blot gelatine-kapsler indeholdende smadret ingefær? Men jo, det skal da nok virke.

Hmm.. En halvtredser? 300 á 300mg = 90 gram. Jeg kan ikke huske 100grams prisen på ingefær, vil jeg indrøme, men jeg kan forestille mig, at det ikke er 50kr.

En 6-7 kr/100g i irma, så vidt jeg husker :)

Men selvfølgelig er kapsler/tabletter dyrere, alt det forarbejdningsarbejde.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Øger intensiteten i surt miljø.... Så burde de jo virke fint, når de kommer ned i mavesækken under alle omstændigheder ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
noname: Ja, mavesyren bliver vel bare mere basisk af at appelsinjuice iblandes.. men når vi tager alle de andre faktorer i betragtning som større overfladeoptagelse for svampene (mere væske) så kan det måske være derfor..?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]