Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hejsa :)

Jeg har fået fat i noget skunk som "knitrer" når der komme ild til. Det reagerer nogenlunde som når man tænder et "tænd-let" kul til vandpiben...

Tænd-let Kul til vandpiber indeholder så vidt jeg ved kaliumnitrat, så jeg blev da lidt nervøs da mit skunk brændte på samme måde. Men dog tænker jeg: Kan det være et resultat af dårlig curing eller tørring?

Jeg vil helst fjerne denne underlige knitren :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
det har jeg sku aldrig hort noget om saa det tør jeg ikke svare på! måske er det bare frø der eksploderer ? :>

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 09:58, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved jeg sku ikk engang selv
vil os mene dårlig tørring, tjek om det "knækker" når du knækker stilken, ellers ku det være frø der sprænger?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kunne det være det der gritweed?

gritweed?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
altså ... ja.. som alle de andre her siger mener jeg også det evt ku være dårligt tørret eller ikke tørret længe nok..
Lugter den og smager den ellers normalt ?
Syndes altid man ka smage hvis den ikke er tørret ordenligt...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Fik også engang noget skunk på staden der knistet, og har prøvet det op til flere gange, og alle gange har det været noget kanont godt skunk!

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
jeg holder på gritweed ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gritweed tror jeg nu ikke det er... Det lyder for søgt.
Så hellere dårligt tørret skunk. Langt mere sandsynligt:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
^^Præcis. Det har jeg altså oplevet ret mange gange med både pot og skunk, oftest i joints. Hvis man ryger smøger til dagligt, kender man sikkert også det, at cigaretten lige pludselig giver et lille pift, eller et "knæk". Har oplevet det tit med billige udenlandske cigaretter.
Hvis det dog ligefrem brænder som de der kul til vandpiper, hvis du sætter en lighter til, skal jeg sgu ikke kunne sige hvad det er.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Det synes jeg er ganske normalt. Jeg oplever det mest når jeg tørre det lidt længere end hvis jeg curre hurtigt. Alt afhængig af hvad strain det er, hvor meget og hvor lidt sammen pakket det er. Ganske normalt ville jeg da sige :)

Dedikeret medlem

Det er røget nu. Jeg tror nu ikke det var gritweed (hvis vi SKAL bruge udenlansk slang :P), men snarere dårlig curing da det var lidt svært at grinde, hvilket jeg ikke kun tror er på grund af, det var fedtet. :)

Dagny: det brændte ganske rigtigt som kul fra vandpiber, eller hvis man forestillede sig der var drysset magnesium eller et andet metalpulver på det.. :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eller også var det ikke ordentligt "flushet" så der stadig var Nitrogen og specielt Fosfor i.Det kan godt give give små gnister og knaseri. 8)

Junior medlem

Jeg fik 2 færdigrullet squnk joints som jeg betalte stor overpris for en morgen i en brandert på staden, han var meget opsat på at forklare hvor god squnk det var, og jeg ville bare ryge :P.

2 ting:

1. Det var god røg, jeg har røget fugtig squnk før og det var det her bestemt ikke. Min brandert forøgede selvfølgelig min skævert, men det var helt sikkert en af de bedre koger jeg har haft på squnk.
2. Det knitrede fra den blev tændt og mindst havdelen af jointen ned, mest når man sugede men også bagefter. Jeg kender godt squnk frø der gnister men det her var en anderledes konstant knitren.

Årsagen lader jeg de kloge folk bokse med, for jeg aner det ikke :P.

Junior medlem

Jeg fik også noget der knitrede her forleden. Jeg havde lige læst det her indlæg et par dage før, så jeg blev faktisk lidt bange for, det var gritweed. Især fordi det også gav mig et dårligt trip med rysteture, kvalme og en meget feberagtig fornemmelse. Men som der også er skrevet, så ville det være usævaneligt at støde på i danmark. Men det kunne vel være en ny bølge, de vil jo tilsyneladende gøre alt for at tjene lidt extra på det de sælger. Jeg har ellers holdt mig til skunk, for at undgå alle de andre tilsætningsstoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg købte nogte skunk på staden i weekenden. Det virkede også fint og med masser af krystaller. Stilkene knækkede nemt og det virkede fint. Dog kom der en sydende/ ætsende lys når man tog et hiv på jointen. Enkelte gange sprang den også på en ret underlig måde, meget anderledes end hvis der havde været frø i. Samtidig løb der indimellem gnister ned igennem jointen ca. 5 mm, lidt ala førnævnte vandpibe kul. Det var ret underlig, skunken smagte af lort, men virkede rigtig godt...

(Baudelaire 1860).

Medlem

Jeg tror gritweeden er kommet til Danmark så småt, nogle steder. Det er vildt hvad pushere gør ved deres produkter. Min gamle pusher fra bornholm sagde at hashen som regel var på 10 % her på øen, altså 10 % hash. Så må der fandenedeme være meget sjov og ballade blandet i hashen! Man finder nok ikke meget kommercielt hash, der ikke koster flere hundrede kroner grammet, som har en særlig høj procentdel hash. Hvad blander de møgdyr i vores urt? selv det grønne skal man efterhåden passe på.

Undskyld mit uhæmmede vredesudbrud, men det irriterer mig virkelig.

Moderator
Brugeravatar

10 % hash? :O Tror du ikke der menes procentdel cannaboider eller bare THC? Det lyder sku uhyggeligt hvis der skulle være 90 % "Andet" i.

Medlem

Jo det er muligt at stodderen roder rundt i det, man kan ikke forvente andet af en der ryger 10-15 gram på bong dagligt. han sagde nemlig man kunne måle det ved at trække nol og veje det og udregne procent derfra, men ingen tvivl om at der er meget guf i. Den me de 10 % hash så jeg også engang på en brittisk side der advarer mod den såkaldte "soap bar", hvor de sagde de havde fundet hash med helt ned til 10 % resin.

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har set "Soapbars" før i Danmark. De er noget forfærdeligt noget. Har også hørt det med at de har fundet hash der kun indeholder max 10 % resin. Svineri er det, men hvad gør folk ikke for penge. Også smager det af opvaske middel, samt en overkraftig kvalmende sød smag.

- " Det er ikke hash! "

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]