Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, ved ikke om jeg er på det rigtige forum, men ville da lige høre jeres, hvis i har nogen, oplevelser med drømmeurt. Selv har jeg fået sindsygt fede drømme hvor jeg var en slags superhelt, og skulle sammen med en anden superhelt, nakke en form for skurk. Han var svær at få ned, men vi fik ham til sidst. Havde evnen til at gøre mig usynlig i nogle sekunder, jeg kunne flyve/svæve, og så kunne jeg forme mine hænder som pistoler og skyde med dem. Men min pointe er, at det virkede! Jeg kunne gå hvorhen jeg ville, bruge mine kræfter når jeg ville, og skyde i hvilken som helst retning.
Normalt ville drømmen selv udspille sig, som alle andre drømme (uden at have røget drømmeurt), men mine drømme har ingen grænser nu. Det er for fedt! Kunne også være fedt hvis i gad at skrive jeres oplevelser hvis i har nogen, for jeg håber sku ikke jeg er den eneste det virker på :D
Ses i drømmeland!

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Haha, hvor fantastisk at se den spæde lucid dream-glæde:-)

Det du taler om, er lucid dreaming. Altså, at du er bevidst om at du drømmer og således kan gøre nøjagtig som du vil.

Jeg ved ikke så meget om drømmeurt, da jeg altid selv har opnået stadiet uden brug af "hjælpemidler", altså, ved at lave realitetstjek i løbet af dagen, huske mig selv på at være bevidst og nærmest køre sådan et fast mantra: "jeg-vide-det-er-en-drøm"-ting.

Men det lyder måske som om jeg burde forsøge mig med drømmeurt, da jeg synes det kan være lidt hårdt med al det arbejde nogen gange. Jeg bruger en masse tid og energi i løbet af dagen, for at få lov til at slippe væk i mine drømme om natten.
Drømmeurt lyder interessant. Superhelte er seje.

Jeg har haft drømme hvor jeg fløj ud i universet, udelukkende så jeg kunne få lov til at flyve ind mod Jorden. Det var overdrevet sindssygt at se Moder Jord blive større og større, og mere og mere detaljeret. Jeg kunne se verdenshavene og kontinenterne, mens jeg fløj hurtigere og hurtigere.
Til sidst mistede jeg kontrollen, og alt blev helt grotesk og vanvittigt, så jeg var nødt til at vågne.
Bagefter lagde jeg i min seng og var helt varm, og hele min krop prikkede og sitrede.
Det er mit drug of choice:-)

Men håber der er nogen med lidt input til drømmeurt. Det kunne være fedt at få optimeret mine drømme, og gøre det lettere at inducere det vågne stadie.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Er drømmeurt lovligt? Og hvad er bivirkningerne?

Medlem
Brugeravatar

Ja, drømmeurt er ganske lovligt. Jeg har ikke hørt om nogle bivirkninger udover den meget bitre smag.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det smager ad helvedes til

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Og man får virkelig meget mundvand af lortet, men hvis man blander det med enten lidt fed og cebilfrø så virker det meget fint 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Skou skrev:
Og man får virkelig meget mundvand af lortet, men hvis man blander det med enten lidt fed og cebilfrø så virker det meget fint 8)

Cebilfrø røget? Det er da ikke videre behageligt --> Grum kvalme

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja hvis man ryger mange frø på en gang så ja, men lige et par frø i et mix, det virkede fint de gange jeg prøvede det, men ellers så ja, det er meget meget bedre at lave snus ud af frøene istedet for at ryge dem 8)

Back on topic.
Har set at man kan købe 10x af drømmeurt, men samtidig ved man jo ikke præcist hvilke aktive stoffer der er i planten. SVJV ihvertfald. Har overvejet at købe det hjem for at se om det er bedre end alm urt. Er der forresten nogen der har prøvet at lave the af det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
The smager endnu dårligere

Insane psychedelia user!

Skou skrev:
Har set at man kan købe 10x af drømmeurt, men samtidig ved man jo ikke præcist hvilke aktive stoffer der er i planten. SVJV ihvertfald.

Njaeh, der er nogle ret gode bud på de aktive stoffer. Der er lavet et studie med mennesker hvor man isolerede noget plantesnask med hexan fulgt af methanol, hvorefter man testede det på personerne, og det havde en virkning, så det er altså muligt at ekstrahere de aktive stoffer relativt simpelt.

Sjovt nok har nogen taget følgende patent: "Nutritional supplement useful for enhancing sleep and lucid dreaming comprises Calea zacatechichi powder, L-5-hydroxytryptophan, vinpocetine, melatonin, wild lettuce extract, mugwort extract and dimethyaminoethanol powder" .

Sieben - acht, gute nacht.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen vil det så sige at jeg godt vil kunne lave et "godt" ekstrakt ved brug af først at bruge et upolært opløsningsmiddel også derefter inddampe det?

- Lidt ala den måde man bruger når man fx laver et salvia ekstakt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Drømmeurt er... hvad skal jeg sige - kun god hvis man ikke i forvejen kan lucid-dreame..... personligt synes jeg at circadin giver ekstrem meget mere virkning - det er melatonin i pille form.... Giver nogle langt dybere og langt mere psykedeliske drømme IMO + at de bliver opfattet så subtilt at de virker rigtig meget mere ægte IMO.

Men drømmeurt er rigtig god til folk der ikke drømme sådan rigtig, det kan aktivere drømmene - men ellers føler jeg det er en plante som er mere lægeplante end rusmiddel....

PLUR

Medlem

Jeg har meget svært ved at huske mine drømme da jeg ryger tungt på dagligbasis.
Hvis jeg endag løber tør for røg og benytter mig af meletonin til at falde i søvn på får jeg virkelig realistisk drømme.. Nogle gange uhyggelige ;p

Vil jeg have en chance for at praktiskere lucid dreaming med Drømmeurt og meletonin selvom jeg ryger? Eller skal jeg droppe røgen de dage jeg vil udforske lucid dreaming?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
jeg har røget i mange år og synes ikke at min drømmekontrol den forsvinder af den grund - hvis dine drømme er blokeret - så det noget i din hverdag der gør det - kan være røgen - det er jo forskelligt hvordan den påvirker mennesker.

Personligt vil jeg da droppe røgen hvis jeg troede det var det - lucid dreamin er rigtig fedt...

Ved ikke hvordan kombinationen drømmeurt og melatonin virker - så kan desværre ikke svare dig på det..

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]