Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 20:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ellers ret simpelt.
Det er bare en lille tube man kommer sin pære ind i. Så er der glas foran, som ikke tager specielt godt imod varme. Hvilket vil sige du kan få lampen meget tættere på planter end normalt.

Så i princippet er det bare noget varmeafvisende glas der er mellem pæren og planten.

Mit telt er også endelig på vej, Kimo. Bliver fandme lækkert at få slået det op og få mine små planter derind og i gang med at blomstre frodigt:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Jeg forstår godt konceptet i en cooltube, men jeg har set billeder hvor en cooltube er forbundet med flexslange.. og sådan lige per automatik tænker jeg så.. hvis den ene ende af cooltuben leder op til et kultilter, og den anden ende af cooltuben leder ud til til udsugningen.. hvordan F##### får man så sin lampe IND i cooltuben.. med ledning og det hele... så har den jo ikke rigtigt mulighed for at blive sluttet til, altså hvis den ligger inde i en flexslange.. hmm..

går også selv og tripper for at få hentet noget træ, for så skal der sku bygges grorum :)

har planer om at lave et 0.75m x 0.75m x 1.8m.. men der kommer lige nogle tegninger op her en af dagene når engang det er helt afgjordt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Flexslangen er for at tilføre kold luft til lampen (fordi glasset ikke optager varme, optager resten af huset ufatteligt meget, hvilket kan skade tuben) og føre den varme luft væk.
Og der er selvfølgelig rig mulighed for ledninger osv hvis den er bygget til flexslanger...
De fleste folk kører bare med en blæser der blæser ind i tuben. Det er nok i de fleste tilfælde.

Btw - har du flere spørgsmål om Cooltube så send en pm eller lav en tråd... Ingen grund til at fylde Kimos tråd med en masse ekstra gøgl.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder sgu godt Ariaji, tillykke med det. Kan godt forstå at du glæder dig :-D. Som før skrevet, har jeg haft rigtigt meget glæde af mit:

Billede

Her med cooltube og flexslange:
Billede

Og her et closeup af cooltuben:
Billede

i den anden ende af flexslangen, har jeg monteret en alm. badventilator fra Silvan.

Temp. er omkr 25 grader og fugtighed omkr 55-60%, så det kan næsten ikke være bedre.

:peace:
Og her lige et billede af mine planter, de lader til at have det godt i teltet ;-)
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sikke en lækker lille skov du har i dit telt :)
Det ser ud som om de hygger sig.

Hvordan er det egentlig med lugt? Kan se du ikke bruger kulfilter, så det må enten betyde det ikke har nogen betydning for dig, eller ikke er så slemt?

Medlem
Brugeravatar

ja, ikke? :-D

Lugten er ikke så slem - endnu. Men jeg skal klart have kulfilter inden længe. Den ene plante som jeg havde stående tilbage duftede temmelig kraftigt da den var i blomst, og jeg er ret sikker på at man ville kunne lugte de 11 planter i opgangen hvis jeg ikke får kulfilter. Så det er det næste på listen :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du må lige smide info om hvordan det kommer til at virke i samspil med din badventilator :)

Jeg fik jo lavet den satans boks ud af de pc-blæsere, men jeg tror sgu ikke trykket er stort nok med 2 stk, til at suge gennem et kulfilter.
Så enten køber jeg en badventilator (hvis du siger god for at det holder) eller også køber jeg to ekstra pc-blæsere til at øge trykket med.
For jeg bliver sgu også nød til at have noget lugtfiltration. Ikke fedt hvis hele mit kollegie får nys om at jeg gror pot :)

Medlem
Brugeravatar

det skal jeg nok når den tid kommer :-D. Nok inden for en 2-3 uger.

Er du mere til Pot end til Hash? For jeg har tænkt mig at prøve at lave Gumby Hash ud af min pot, men jeg har ikke prøvet det før.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er mere til pot end hash, ja.
Men det er mest fordi alt det hash jeg kan få fat i, er fyldt med alt muligt lort...

Jeg havde faktisk også tænkt mig at bruge gumby hash-metoden når jeg engang skal fælde og trimme de små :)
Kunne godt tænke mig noget lækkert, rent hash. Og Gumby-metoden så ufatteligt god ud.

Medlem
Brugeravatar

ja, den ser nemlig skide god ud. Der er et par fede videoer på YouTube som jeg har set igen og igen ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jamen så lad os da igen igen dele erfaringer når vi begge når så vidt =)
Regner med at få en lille bold gumbyhash ud af mit trim fra mine fire hunner.
Nok ikke så forfærdeligt meget, men lidt har jo også ret.

Medlem
Brugeravatar

lad os det :-)

det kan godt være at det ikke er så meget men forhåbentligt er det prima kvalitet :-D. Jeg er spændt på hvor meget jeg kan få ud af mine indtil videre 11 planter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt sikkert!
Jeg er også spændt på at få de nye frø hjem og startet næste grow op. Men nu skal jeg liiige ha' blomstret de her damer færdig først.

Held og lykke til, Kimo =)

Medlem
Brugeravatar

I lige måde du. Hvilke frø har du bestilt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
ja det ser sku lækkert ud kimo! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
MaximumG skrev:
ja det ser sku lækkert ud kimo! :)

:stupid:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

slayerkimo skrev:
I lige måde du. Hvilke frø har du bestilt?

Jeg vil køre et blandet grow som det næste, da jeg har lyst til at teste en masse forskelligt. Jeg vil finde en god strain jeg kan satse på fremover.

Så det er blevet til en del sorter krydset med skunk no. 1. Bl.a. Sensi Star og Deep Chunk.
Og så har jeg en 2 Pounder-krydsning jeg synes lyder spændende, samt en ren 2 Pounder.

Regner med at gro en 2-4 planter af hver og hygge mig med lidt blandet røg hen mod jul :)

Har du planlagt dit næste grow?

Medlem
Brugeravatar

det lyder godt!

jeg har tænkt lidt over det; kunne godt tænke mig at beholde en Californian Dream og lave kloner på den, blot for at eksperimentere med dét også.
Og så har jeg en pose med 10 Dragon Haze som ligger og venter :-) så jo, det bliver en røgfyldt jul :-D

Medlem
Brugeravatar

Så har jeg lige bestilt et kulfilter; "100MM 4" CARBON AIR FILTER 175m3/hr". Jeg håber at det snart kommer for jeg skal snart til at sætte planterne i blomst. Indtil videre har jeg været heldig idet der kun har været een han ud af 12 planter. Jeg skriver noget mere, og tager et par billeder, når kulfilteret er ankommet og sat til :-)

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Hej alle,
I dag fik jeg mit kulfilter sat til og sat mine planter i blomst:

Kulfilter:
Billede

Flexslange med ventilator og kulfilter: (husk at vende ventilatoren så den suger FRA skab og IND i kulfilter)
Billede

Jeg havde en del bøvl med at sætte ventilatoren fast på flexslangen i den ene side idet der ikke var en "ramme" jeg kunne sætte et spændebånd på, så her måtte jeg gøre brug af ståltråd og tape.
Billede

Jeg benyttede samtidig lejligheden til at rengøre skabet:
Billede

Her er flexslange med ventilator og kulfilter sat ind i teltet:
Billede

Og toppen af teltet:
Billede

Jeg skiftede til en bloompære og satte den til:
Billede

Pga pladsproblemer har jeg sat endnu en plante ind i mit lille veggeskab:
Billede

Det var alt for nu :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]