Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 10:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: byen
hey psychedelia endnu engang.
jeg har lige et hurtigt spørgsmål jeg har ikke kunne finde svar nogen steder på nettet. og tro mig jeg har søgt :P
da jeg for det meste ryger hash i weekenden og samtidig går på HF kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan hash påvirker din indlærings evne. det eneste jeg kunne finde var under hash myter at mens du er påvirket er din kort tids hukkommelse påvirket og derfor kan du ikke huske hvad du lærer lige så godt.
men jeg har også hørt om folk der taler om at man op til en uge efter er svækket, er der noget om det eller hvad?
fortæl gerne hvad i ved/ og tror alt er påskønet

HILSEN

Medlem
Brugeravatar

Jeg så i en dokumentar (tror det var kampen om hampen), at det eneste man har kunnet "måle", var en smule nedsat korttidshukommelse og koncentration dagen efter. Til det kan man så sige, at folk oplever det meget anderledes. Nogle snakker jo om, at de ikke kan koncentrere sig for en skid en hel uge efter tjald osv..

Er også selv meget interesseret i dette spørgsmål.

Moderator
Brugeravatar

Jeg havde et weekendsforbrug af cannabis igennem det meste af min gymnasietid (ud over pauser). Det var ikke noget jeg mærkede nogle negative konsekvenser af, men sørgede også for at have en regel om ikke at ryge dagen før jeg skulle noget fagligt (dvs. ikke søndage, hverdage eller dagen før der skulle laves eksamensopgaver), hvilket der i hvert fald for mit vedkommende har været en god regel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Jeg havde også et weekend forbrug gennem hele min tid på gym... når jeg kigger tilbage er jeg helt sikker på det har påvirket mig...Men altså det er meget forskellig fra person til person.

Junior medlem
Brugeravatar

At være bagskæv i skolen gør nok næppe noget godt for nogen - det fungerer ihvertfald ikke for mig.

Medlem

Geografisk sted: byen
nu er det også kun meningen at det skal være i weekenderne, igang i mellem kan det jo smutte hvis man er i godt selvskab.

Dedikeret medlem

Jeg havde også et weekendforbrug (og i perioder et dagligt forbrug) af hash i min gymnasietid, men synes ikke det var noget problem, og jeg gik da også ud med et gennemsnit som lå et godt stykke over 10.
(dette betyder selvfølgelig ikke at jeg opfordrer alle andre til at ryge deres gymnasietid væk...)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
For mit vedkommende varierede det fra fag til fag, fx kunne jeg slet ikke fatte matematik a + Virksomhedsøkonomi hvis jeg havde røget inden 1-5 dage før. Mens det ikke påvirkede de sproglige fag synderligt...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Når jeg ikke er skæv har jeg intet problem med at tænke klart og jeg kan da også godt lave ting som fx. matematik mens jeg er skæv, det går bare ikke ligeså hurtigt.

Jeg har ikke mærket til at min indlæringsevne skulle være blevet nedsat, jeg er 'stadig' utroligt lærenem, men jeg er sikker på at det varierer fra person til person. Til gengæld har jeg ingen korttidshukommelse, et problem en del af mine venner også går med, men jeg/De har så også næsten et dagligt forbrug af weed.

Omvendt føler jeg at min langtidshukommelse er blevet styrket væsentligt, eller også er korttidshukommelsen bare så nedsat at det virker sådan.

Jeg har en sådan holdning til det, at der er ikke et problem hvis man ikke gør det til et problem. Jeg skriver vigtige ting jeg skal huske, ned på fx. min mobil eller computer, sværere er det ikke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg følte faktisk jeg var dum efter denne sommerferie men det er nok også den periode i mit liv hvor jeg har røget mest (ikke noget særligt iforhold til mange herinde det vil sige 1-2 gram sort marok, 2-3 gram pot og lidt ekstra (skunk, ryst og andre slags hash) og meget af det var sammen med andre) Men det er stadig ikke rigtig blevet meget bedre + at man plejer at føle sig lidt dum efter ferier. Det kan også sagtens have noget at gøre med alkohol som jeg ihvertfald heller ikke holdte tilbage med i ferien (det gør egentlig stadig ikke når det er weekend).
Så tror egentlig ikke det har noget med cannabis at gøre. Men hvem ved. Jeg tror på reglen med at 1-2 gange i måneden intet problem er. Hvis man ikke ryger dagen før man skal arbejde med skole tror jeg heller ikke det skader det store.

Medlem

Det er vist meget individuelt. Personligt røg jeg sidste semester hver dag (læser til ingeniør), og også dagen før mine eksamener. Fik 10 og 12 i dem. Det var så godt nok bare matematik og naturvidenskab, men jeg følte mig ikke påvirket af det dagen efter, efter to kopper kaffe. Har også job ved siden af, hvor jeg skriver vejledninger og sådan - får masser ros for det arbejde også. At det ikke rigtig påvirker min dagligdag som sådan gør desværre også, at jeg er tilbøjelig til at tænde en spliff om aftenen. Det er ikke så godt i længden selvfølgelig, men det påvirker mig ikke synderligt på kort sigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]