Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Alle,

Det lader ikke til at der er så meget information omkring nootropiske stoffer her på psychedelia, så jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med disse substandser - især med fokus på kombination med psychedeliske stoffer og langtidsbrug.

Jeg har personligt gennem de sidste 2-3 måneders tid eksperimenteret med følgende preparater:
Piractam, centrophenoxine (meclofenoxate), hydergine og selegiline(l-deprenyl)
i forskellige kombinationer og forskellige doseringsmængder, samt i kombination med diverse rekreative stoffer. (advarsel med det samme - inden du skynder dig ud og køber disse substandser, så læs læs læs! Der kan ske farlige/ubehagelige bivirkner hvis man ikke er informeret omkring virkningsmekanismerne bag disse stoffer - især interaktioner med selegiline)

Lige nu tager jeg dagligt (alt om morgenen, medmindre andet skrevet):
~1600-~4000 mg piractam (fordelt på 1,2 eller 3 doser)
250 mg centrophenoxine
1-2 krus stærk kaffe
Hash løbende gennem dagen, Alkohol/GHB om aftenen (jeg har ferie for tiden - ALDRIG GHB til at falde i søvn på - don't do it kids - for meget alkohol er heller ikke godt for søvnen).
og begynder nu på vegetabilsk Omega 3 kosttilskud (2 x (50 mg EPA og 350 mg DHA) morgen/aften)
3 mg melatonin + 500 mg l-tryptophan til at sove på.

derudover tager jeg Omnimin multivitamin, 1-2 tabletter dagligt(morgen/aften) i perioder med følt behov.

Hydergine tager jeg uregelmæssigt for tiden, da jeg nogengange kan få voldsom kvalme af det (måske er det tildels coatingen af tabletterne der foresager det, da det er en kvalme der minder om den jeg får af nogle vitaminpiller - ren spekulation uden noget til at bakke det op) - kaffe lader også til at spille ind her.
Men har prøvet at tage det dagligt gennem flere uger (4.5 mg - 9 mg dagligt - 9 er for meget for mig pt) med god success ud over den til tider kraftige kvalme - kan give intens virkning med piracetam hvis doseret samtidigt - pas på med alkohol umiddelbart efter dosering - kan virke meget kraftigere end man lige skulle tro - når hovedeffekterne har aftaget er det dog ikke noget problem med alkohol, dog måske lidt kraftigere effekt.

Selegiline tager jeg 2-5 gange ugentligt for tiden (5 mg normalt, nogen gange ~2.5 mg, og sjællendt 10 mg (ikke anbefalelsesværdigt)). Overvejer at gå ned i forbrug og holde flerer ugers pause med det, da jeg er usikker på hvor lang tid MAO-B hæmningen varer - der er ikke meget info om det ved mit forbrugsmønster) - vil gerne snart tage noget 2C-B og vil helst tage én god dose (som jeg kender), frem for at starte forsigtigt og redosere flerer gange til jeg er tilfreds - selvom jeg nok bliver nødt til det.
Advarsel - 2C-B (og andre phenethylaminer) kombineret med selegiline er meget farligt!! Måske dødligt!!
Der er rapporteret uforudsigelige virkninger og potentiering af dosen med op mod en faktor 4 - Lad være at prøve at potentiere phenethylaminer med dette - du kan havne i alt for dybt vand med risiko for mentalt sammenbrud og meget farlige fysiske tilstande.
Selv hardheads og meget erfarne trippere rådes ikke til at gøre det - da det er for svært at dosere ordentligt og det er for uforudsigeligt - men erfaringer høres gerne :-)

Har trippet meget lidt (dvs kun 1 gang) det sidste stykke tid(2-3 måneder) og planlægger at starte lige så stille op igen. Bliver spændende at observere hvordan det hele fungerer sammen :-) Mit sidste trip var klart farvet af piracetamen/centrophenoxinen, men kan ikke give mange detaljer derom, før flerer tests. Det var på 1,5g gammelt spids nøgenhat og måske 100 mg ketamin - så et meget subtilt trip. (Én normal dose ketamin er for mig 350-450 mg I.N. taget over 1 minuts tid). Ketamin + piracetam lader dog ikke umiddelbart til at gå super godt i spænd (ret modsat effekt de giver - men stadigt interessant) - men flerer test skal laves når jeg engang får lyst til ketamin igen - tror ved højere doser at ketaminen overruler piracetamen og at piracetamen måske kan give en bedre evner til at genkalde trippet bagefter - men dette er meget spekulativt og meget muligt det ikke vil virke i praksis.

Piractam kan jeg forestille mig kan gå i synergi med et trip på f.eks. svampe eller LSD hvis taget umiddelbart inden - nogen der har erfaring med det? Trækker det trippet i en bestemt retning eller overskygger klarheden af tripppet piracetamen, hvilket gør det ligegyldigt? Hydergine ligeledes, men kan forestille mig at man let kan blive meget dvask og låst til sofaen i de indledende faser. Erfaringer?

Ville nok være lidt varsom med at blande hydergine og 2C-X pga bodyload og kvalme.

Årsagen til at jeg i det hele taget tager nootropiske stoffer er at jeg kan lide klarheden og det mentale overskud de giver og jeg tager psychedeliske stoffer pga af de ekstreme oplevelser de giver, som på ingen anden måde kan replikeres uden intensiv praksis af mystiske øvelser (hvilket er pokkers tidskrævende - det er svært nok at få tid til at trippe i en ønsket grad). Den påståede længere levetid de nootropiske stoffer skulle give er jo heller ikke at kimse af :-) men er personligt mere fokuseret på dybden og kvaliteten af mit liv, frem for længden.

Næste skridt er pause med Alkohol, GHB, Hash og kaffe (hash og kaffe går altid sammen for mig), men regner med at fortsætte med resten. Grunden til at jeg ikke bare bruger koffein for mentalt overskud og stimulering, frem for diverse andre ting, er at det virker for kraftigt på mig, har for mange bivirkninger og det føles drænende (Hvid te er ok, men ikke helt nok i længden). Piracetam virker især som perfekt substitut og er ikke så skubbende og hård som koffeinen - har desuden minimal indvirkning på søvn i sig selv.

Er der nogen der har taget resten af disse ting i længere tid og stoppet med det? Hvordan har det været at stoppe? Nogen negative effekter? Regner selv med at prøve pauser for at se hvordan de virker. Måske endda gå over til "kure" af bestemt varighed, med bestemte intervaller - nogen erfaring med det?

Andre gode nootropiske stoffer som i har eksperimenteret med?

Medlem
Brugeravatar

jeg er også ret glad for piracetam og bruger det dagligt. en vigtig ting at huske når man bruger piracetam er at supplere med magnesium(eller spise bananer hver dag). det burde alle faktisk gøre for de fleste får for lidt pga. alt for raffineret kost. og især hvis man også indtager andre stimulanser. jeg har selv oplevet at få hovedpine efter en periode med 2000 mg dagligt. magnesium regulerer Ca++ flux ind og ud af neuronerne, og beskytter derved mod overstimulation.
Citat:
Since Piracetam-nootropics act (in part) through subtly amplifying neuronal electrical excitability, they will tend to increase the activity of other drugs that modify neural activity taken simultaneously. This in turn may increase both the positive action of the other drug, as well as possibly lead to the occasional nootropic over-stimulation effects. Thus even caffeine may be sufficiently stimulating to bring on the "nootropic over stimulation effect," especially in those very sensitive to caffeine. A key normal regulator of neuronal sensitivity is the essential mineral, Magnesium. Dietary surveys in the Western world routinely show most people to be at least marginally Mg deficient, with many getting half or less of the recommended dietary Magnesium intake (Wester 1987).

Thus, the occasional over stimulation seen with Piracetam-nootropics may simply evidence an undetected synaptic Magnesium deficiency, and Magnesium supplementation may provide a natural remedy to minimize such over stimulation

http://www.smartnutrition.info/JamesSou ... ropics.htm

Junior medlem
Brugeravatar

Hej Booty-Lone,

Tak for dit indlæg - det lyder som en god idé at kigge nærmere på - jeg kan se at mine vitaminpiller kun indeholder 50 mg, hvilket ikke er det store.
Knut T. Flytlie i Vitamin revolutionen anbefaler 1000 mg dagligt som forebyggelse mod mangel.

Jeg har selv ganske få gange oplevet minimal hovedpine som synes at gå med piracetam, men det har været så minimalt at jeg ikke har tænkt yderligere over det. Derudover holder jeg en fornuftigt vegetarisk (næsten vegansk) diæt, med massere af friske økologiske grønsager , dyrket 3 km fra mit hjem :) - så mit magnesium indtag burde være ok - men bestemt værd at eksperimentere med - tak :)

Hvor lang tid har du taget piracetam og hvad er din normale dose? Kombinerer du med cholin eller lign.?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hmm... minder mig om at jeg også har en et par kilo Piracetam - men det er sjovt at ingen af jer har læst af daglig indtagelse af Acetyl-Carnitin (ALCAR) sammen med Piracetam, passer på det cholinergiske center, lidt a la 5-HTP og serotonin.

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder vældigt interessant Dex, havde ikke før læst nærmere op på det, men lyder som en værdig kandidat til piracetam/centrophenoxine komboen.
Havde dog tænkt at anskaffe L-carnitin, men ALCAR kan ved første øjekast se ud som et bedre alternativ. Tak for forlaget - vil bestemt undersøge det nøjere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
For et års tid siden tog jeg og min kæreste 2x800 mg Piracetam dagligt i en 14 dages periode og lavede en semividenskabelig før-efter hukommelses-test. Hun scorede en del bedre bagefter, mens der ikke var nogen synderlig forskel for mit vedkommende.

Syntes min koncentrationsevne blev lidt bedre i perioden. Havde en meget mærkelig aften efter at have røget en lille joint og har ikke rørt det siden. Men overvejer da at eksperimentere lidt mere med det - måske med lidt større doser? Jeg føler mig dog ikke fristet til at blande yderligere bitre pulvere i morgenjuicen - er det virkelig det værd, xzybca???

Junior medlem
Brugeravatar

Den tråd du havde lavet havde jeg overset, beklager, den er ellers næsten magen til min og kunne lige så godt have fortsat der.

Hvis du vil starte igen, kan du prøve at tage en "attack dose", de første dage, for rigtigt at føle effekten - derefter er det tydeligere at mærke.
2,5-3g på en gang er nok ikke et helt dårligt sted at starte, medmindre du er meget følsom for det.

Jeg oplevede også flere mystiske episoder (overdreven påvirkelse i forhold til mængden) i begyndelsen efter kombination med hash og alkohol. Der er dog intet nu.

Kan godt forstå du ikke føler dig fristet mht smagen - den er ikke videre god, men jeg synes nu ikke det er så slemt igen.
Der er så meget der er meget værre og appelsinjuice kamuflere det udmærket. Derudover er det det eneste pulver jeg tager på daglig basis.

Synes uden tvivl at den effekt jeg har oplevet er smagen værd.
Men når det er sagt, så er der sket så mange radikale ændringer i min tilværelse de sidste måneder, at det er svært at skelne den ene påvirkning fra den anden.
Vil dog fortsat eksperimentere så jeg er i bedre stand til at pinpointe effekterne af stofferne - dette vil dog tage adskillelige måneder og må nødvendigvis også inkludere flere pauser.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har selv forsøgt mig med ALCAR + piracetam i nogen måneder dagligt.
Muligvis gav det en let øget koncentrationsevne og hukommelse, men det er svært at vurdere - jeg kørte ingen semividenskabelige før/efter-tests, og kunne ikke mærke nogen tydelig forskel hverken da jeg startede eller stoppede kuren. Jeg tog det dagligt i 3 måneders tid. Det havde ingen markante bivirkninger på mig, og jeg vil muligvis give det en chance til - men jeg synes ikke umiddelbart effekten var dramatisk.
Booty-Lone> Tak for rådet med ekstra magnesium i forbindelse med piracetam, det vidste jeg ikke. Enig i at de fleste ville have godt af at tage kosttilskud med ekstra magnesium.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]