Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens,
Jeg har tænkt mig at lave en hashkage i weekenden, og jeg har fundet nogen gode opskrifter her på siden. Smukt! Men jeg er i tvivl om, hvilken slags tjald jeg ska bruge. Så hva sir i, hva fungerer/smager bedst? Grønt eller brunt, pot eller skunk, marok eller afghan osv osv. Eller er det fuldstændig ligegyldigt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Som udgangspunkt virker det hele..! Så er det bare op til dig selv at vælge hvilken smag og virkning du vil have.
Husk på, at uanset hvad du vælger at bruge, virker det meget bedre, når det indtages oralt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
undgår grøn hash .. altid .. det er noget lort.. personligt fortrækker jeg altid skunk når det skal spises.. men det er selvf point of view..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Min erfaring er, at man sagtens kan slække lidt på sine kvalitetskrav når man bager. Der er ingen grund til at bruge din bedste ryger, en halvgo' skal nok virke i en kage!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes pot og skunk smager mere af "urt" for at bruge bubbers ord. Det synes jeg ikke er negativt, men der er nogle der ikke er så pjattede med det og bruger hash istedet.

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem

Samme erfaring her. Alt fra det værste til det bedste virker i bagværk - men god ryger (eller hedder det så "god bager"?) er selvfølgelig altid at foretrække :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg laver god bager så foretrækker jeg helt klart at bruge hash.
Jeg ryger det ikke til daglig, der bruger jeg skunk eller pot i stedet.

Men i kage er jeg helt tossede med den ofte aromatiske smag og duft det afgiver. Perfekt til brunsvigere eller kanelkage/kanelsnegle.

Dedikeret medlem

Ariaji skrev:
Men i kage er jeg helt tossede med den ofte aromatiske smag og duft det afgiver.

Helt enig! Det passer også perfekt sammen med alt der ligner chokolade/kakao. Kan anbefale chokomuffins med hash og hampemel :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hvad kan anbefales til at skjule smagen lidt, udover meget mørk chokolade? For synes virkelig altid smagen bliver ubeskriveligt vammel når jeg bager med sjov i :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes nødder kan være med til at gemme smagen en smule. I brownies f.eks.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hold kæft hvor kunne jeg godt ha' brownies...
Men ja, enig.

Tror også kanel kan bruges med lidt succes.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Ihvertfald i kakao smager dårlig hash, VIRKELIG igennem af dårligdom, så efter min mening er kvaliteten ikke ligegyldigt. Cannabis smager ikke pragtfuldt, men tilsætningstofferne i semi ryger osv. smager grimt og giver mega hård mave.

Moderator
Brugeravatar

Føj, sådan noget lyder ikke som noget, der skal indtages på nogensomhelst måde.

Jeg synes nu hash smager godt i både kage og kakao, på ingen måde kvalmene. Men det er vel smag og behag.

Medlem
Brugeravatar

Du har helt sikkert ret, BisMann. Jeg her heller ikke været ude for at det smager dårligt. Aldrig faktisk. Og tro mig, jeg har brugt meget lortehash til mad i min tid :-)

Junior medlem

Mig og et par venner lavede hashkiks. (2 marie kiks med hash nutella i midten, varmet i ovnen 10minuter) De smagte super meget af hash.

Vi lavede også brownies af samme hash, og det smagte himmelsk og hashen gav en tydlig pift i smagen i den gode retning..

Nogen opskrifter er hash venlige og andre er det simpelthen ikke egnet. Skal dog nævnes jeg blev totalt væk af de hash kiks. Aldrig har jeg været så ramt. Det er faktisk en lidt sjov historie
Vi spiste dem hos en god ven, og efter et par timers dovent tekken faldte flokken i søvn (rookies) så jeg ville ryge med en fed udenfor. Efter jeg havde røget den ude i haven husker jeg simpelthen ikke mere. Vågnede op dagen efter (skoledag... Pis pis) ved at en skrækslagen kvinde råbte og skreg over jeg havde lagt mig til at sove op deres gril.
Ret flovt måtte jeg undskylde og smutte. på vejen hjem gik det op for mig, den skræmte kvinde var min gamle forældres nabo. så et opkald fra mine forældre kom ret hurtigt, og det endte med de troede jeg var på "hårde" stoffer.

Dedikeret medlem

TheRagingPussy skrev:
Cannabis smager ikke pragtfuldt, men tilsætningstofferne i semi ryger osv. smager grimt og giver mega hård mave.

Hvis din hash er cuttet med nullermænd, lim og gedelort vil det selvfølgelig ikke smage godt i kage... Men giver det ikke lidt sig selv? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]