Prometheus skrev:
Nu skal du lige tænke over at statsministeren også skal betale skat af sin løn.
Er du sikker?
Citat:
Hvad tjener statsministeren?
Statsministerens og de øvrige ministres vederlag er fastsat i lov om vederlag og pension m.v. for ministre. For statsministerens vedkommende udgøres vederlaget 125% af et grundbeløb pr. 1. oktober 1997 på kr. 924.850. Med regulering pr. 1. april 2009 udgør vederlaget i alt kr. 1.489.735,00.
Statsministerens vederlag er ikke pensionsgivende, ligesom det heller ikke omfatter feriepenge. Når statsministeren også er medlem af Folketinget, trækkes folketingsvederlaget fra ministervederlaget.
Efter mindst et år funktionstid som minister er statsministeren berettiget til pension svarende til en statstjenestemand i lønramme 49. Pensionen udbetales, når statsministeren er fyldt 60 år.
Kilde:
http://www.stm.dk/_p_10502.htmlDen si'r intet om skat, så jeg checkede videre:
Citat:
Bekendtgørelse af lov om vederlag og pension m.v. for ministre
LBK nr 273 af 20/04/2004
Bekendtgørelse af lov om vederlag og pension m.v. for ministre
(...)
(Jeg har snippet i teksten da den er ret lang)
Kilde:
http://www.stm.dk/_p_5598.htmlDer står heller intet om skat.
Så med mindre du ka' finde skatte-regler for statsministre frem, så lander han's vederlag på knap halvanden million årligt, eller ca 124145 pr måned.
Til sammenligning er her data for kontant-hjælp:
Citat:
Hvor meget får jeg udbetalt i kontanthjælp?
Er du under 25 år og
- bor du hos en eller begge dine forældre er du berettiget til 2.956 kr. (2009). månedlig før skat., efter 6 måneder nedsættes hjælpen til 2.574 kr. (2009). månedligt.
- bor du ikke sammen med dine forældre er du berettiget til 6.124 kr. (2009) månedlig før skat, efter 6 måneder nedsættes hjælpen til 5.177 kr. (2009) månedligt.
Det er beløb FØR skat, men jeg ved ikke hvad skatten er så jeg ved ikke hvad beløbene er EFTER skat, andet end at de selvfølgelig er LAVERE.
Prometheus skrev:
Desuden, statsministerens løn er meget lav i forhold til topledere i det private erhvervsliv
Og det er relevant fordi?
Kontant-hjælpen er også meget lav i forhold til topledere i det private erhvervsliv's indtægt.
Sammenligningen mellem kontant-hjælp og statsminister-løn er jo netop at de BEGGE er financieret af skatten. Det er private erhvervs-ledere's løn typisk ikke.
Prometheus skrev:
og det er en krævende post med mange forpligtigelser.
Det er også ekstremt krævende og forpligtende at være kontant-hjælp's modtager. Den måde man behandler dem på er meget krævende. Du mister stort set al ret over dit eget liv, du udsættes for ekstrem kontrol og mistro (af konsulenter der går ind for at man ska' bedrage, jvf tråden her:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=28928#p380749), du må ikke eje noget, du må ikke forlade landet. Det er temmelig ydmygende at være i kontant-hjælp's systemet.
Prometheus skrev:
Hvis personen som får udbetalt forsikringssummen selv er bevidst skyld i ulykken, ja, så nasser de på andre. Alle kan blive arbejdsløse i en periode - men at kalkulere med det er helt noget andet.
Klart, men at en person, eller blodpump, søger kontant-hjælp er vel ikke automatisk udtryk for at der kalkuleres i arbejdsløshed? Blodpump selv nævner jo at der er private årsager for ønsket. Det ka' vel være reelt nok?
Min anke går på at blodpump straks hænges ud blot fordi han spør' om nogen ka' gi' ham råd om kontant-hjælp. Og at kontanthjælps-modtagere pr automatik generelt defineres som svindlere der bare vil nasse.
Kender du reelt nogen, Prometheus, der grundlæggende ønsker at leve på andre's nåde?
Min påstand er at kontanthjælps-modtager er noget man er af nødvendighed (hvor alternativet er hjemløshed). Folk er ikke kontanthjælps-modtagere fordi det er en lækker måde at nyde livet på. Se hvad COA si'r om at blive kostet rundt i systemet. Det er kun noget man nyder hvis man er masochist udover alle grænser.
Lorten skrev:
JEL har du fuldstændig misforstået noget? Det er klart kontanthjælpsmodtagerne der belaster mest, da de slet ikke bidrager med noget.
Har DU misforstået noget?
Kontanthjælps-modtagere er ikke skyld i løgnagtige krige og mere end hundrede tusinde drab! Eller narko-krig og stress-taktik, eller hetz mod christianitter.