Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej

jeg hader at ryge, har prøvet et par gange men får det virkelig skidt.. men jeg overvejer om det kan betale sig at spise cannabis? hvad kan i så anbefale? jeg tænker ikke på at bage en kage eller lginende men om man kan spise direkte fra planten? Det ville også virke mere naturligt for mig.

Medlem
Brugeravatar

Normalt så tørrer og currer man sit weed, for at undgå for meget chlorofyl indhold i det. Ved ikke om chlorofyl spiller nogen rolle når det indtages oralt, men tvivler på du får nogen mærkbar virkning hvis ikke du blander det op med noget fedtstof/mælkeprodukt el. lign.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præcis, det skal aktiveres/overføres via noget fedtstof det kan binde sig til. Ellers opløser maven bare det hele og fordøjer det.

Personligt er jeg pisse hamrende skæv på en hashbrunsviger lige nu. Og det er sgu fabelagtigt man kan få det sådan, bare ved at spise lidt.

Dedikeret medlem

På hvilken måde får du det skidt? Hvis man forestiller sig, at du får det skidt p.g.a. cannabissens psykoaktive virkning, ville du sandsynligvis også få det skidt ved at spise det - men det ville bare vare længere. Så det kunne være rart med lidt detaljer :-)

Medlem

Hej tak for svar alle sammen :-)

Jeg kan generelt bare ikke ryge noget som helst. Det har ikke noget med cannabis at gøre. Jeg har fx aldrig prøvet at ryge en alm cigaret men alligevel prøvet såkaldt hårde stoffer som kokain, amf, ecstasy osv. Jeg tror ikke jeg er decideret allergisk men jeg hoster helt vildt og får det skidt når jeg ryger.

Derfor har jeg aldrig rigtig gjort mig i hash for de fleste ryger jo bare en joint, og der står jeg af. Men jeg er stadig interesseret i nogle oplevelser på THC. Men kunne da godt være jeg bare skulle prøve en kage så, men her er virkningen vel også lidt anderledes end v rygning?

Ariaji, kan du uddybe hvad en hash brunsviger er? Jeg ved ikke så meget om det da jeg som sagt gør mig mere i det syntetiske :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er simpelthen bare en brunsviger... Med hash i =)
Super måde at få godt gang i det.

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor er det du ikke bare bager en kage eller sådan noget ? :roll:
En af mine veninders far, spiser selv pot, men ved ikke om han gør noget ved det inden. :?

Ariaji skrev:
Det er simpelthen bare en brunsviger... Med hash i =)
Super måde at få godt gang i det.

Lyder squ godt :shock: :shock: ..
Jeg elsker brugsviger. Er desværre bare en klovn til at bage, men må prøve det en dag. 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arh come on. Med sådan en af de der maizenablandinger, der er det da overhovedet ikke svært.
Eller med en opskrift. Hvis man bare følger den slavisk, så kan ALLE bage.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Arh come on. Med sådan en af de der maizenablandinger, der er det da overhovedet ikke svært.
Eller med en opskrift. Hvis man bare følger den slavisk, så kan ALLE bage.

Tro mig det ender aldrig godt for mig..
der er endda engang gået ild i min kage i ovnen. :shock:

Medlem

Hey lige noget jeg er kommet i tanke om.

For ca. et år siden prøvede jeg at spise direkte fra planten. Jeg var meget fuld da det skete så jeg ved virkelig ikke præcis hvad. Desudne prøvede jeg at ryge lidt men uden det store held. i starten fik jeg ingen effekt og begyndte derfor at spise rimelig meget af det (dumt).

Pludselig fik jeg virkelig et badtrip. Jeg hallicunerede en smule men var mest af alt paranoid. Da jeg lagde mig til at sove havde jeg meget uhygggelige og sørgelige drømme. Da jeg vågnede dagen efter var jeg stadig påvirket, troede alle ville mig det værste.

Det der undrer mig, er at I skriver det skal varmes op (i kage, joint etc)for at man får en effekt. Og det er også hvad jeg selv har læst på nettet. Men hvordan kunne jeg reagere så voldsomt ved bare at spise af planten?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
phornuphto skrev:
Hey lige noget jeg er kommet i tanke om.

For ca. et år siden prøvede jeg at spise direkte fra planten. Jeg var meget fuld da det skete så jeg ved virkelig ikke præcis hvad. Desudne prøvede jeg at ryge lidt men uden det store held. i starten fik jeg ingen effekt og begyndte derfor at spise rimelig meget af det (dumt).

Pludselig fik jeg virkelig et badtrip. Jeg hallicunerede en smule men var mest af alt paranoid. Da jeg lagde mig til at sove havde jeg meget uhygggelige og sørgelige drømme. Da jeg vågnede dagen efter var jeg stadig påvirket, troede alle ville mig det værste.

Det der undrer mig, er at I skriver det skal varmes op (i kage, joint etc)for at man får en effekt. Og det er også hvad jeg selv har læst på nettet. Men hvordan kunne jeg reagere så voldsomt ved bare at spise af planten?

Det har sgu nok været fuldmåne, du! nå ikke....
Du har selvfølgelig spist tilstrækkeligt til at få virkning - det er sgu ikke rocket science:idea:

Dedikeret medlem

phornuphto: Jeg vil ikke anbefale dig at spise det uden at tilberede det på en eller anden måde (det er simpelthen "spild" af god cannabis), men du kunne jo lave guldkakao eller en tinktur (et alkohol-udtræk - det virker supergodt). Hvis du er interesseret vil jeg eller en anden her selvfølgelig gerne smide en opskrift.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Jeg vil gerne havde en opskrift på tinktur ;)

Dedikeret medlem

Super.. Jeg skrev i sin tid denne tråd om det. Der er en "opskrift" i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]