Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 15:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Det sidste halve år har været et helvede for mig, alt er gået galt, venner har røvrendt en, sygdom, skole, kæreste, kræft i familien osv.. Dette har resulteret i at jeg ikke kan sove når jeg skal (pga tanker), mistet appetitten og jeg kan ikke koncentrere mig. Oplevede i dag da jeg flegnede helt ud, at der kom nogle små lys i mit perifere syn. Det var ligesom små fluer der fløj tilfældigt rundt og som lyste op med en klar gul flamme, nogle der har oplevet det før, og evt ved hvad det kan skyldes?

Jeg har ikke rigtig rørt stoffer eller alkohol på det sidste, udover en lille dose 2C-B i starten af juli, ellers bare tjald i ny og næ (udover den sidste uge).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Det du beskriver, kan være en relativ almindelig ting, hvis det er det jeg tror. Hvis du var meget gal og "flegenede ud" som du skriver, øges blødstrømningen til hovedet helt naturligt som efter motion, løft, eller bare at bukke hovedet nedad. Det du ser i dit perifære syn, er muligvis de små kapillære i øjet, som er meget aktive i perioden efter at være fysisk aktiv eller efter at være ophidset (det er et gæt, det her!). Jeg oplever det af og til, men det er kun hvis jeg lige bliver opmærksom på det, for ellers lægger jeg slet ikke mærke til det.
Er det noget, du kan relatere til, eller var det en meget vildere "synsforstyrrelse"?.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har en lille rettelse til mit forrige indlæg, de fløj ikke rigtig rundt, nærmere flød.
Men jeg kunne ikke lige forestille mig at det var noget jeg kunne overse, hvis det skete igen. De var meget tydelige, var der omkring 15-20sek hvorefter de ligesom fadede ud.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Ja ok... Hmm... Altså stress har en indvirkning på synet, det er en kendt sag. Det du beskriver lyder nærmest som noget man ville kunne opleve som en slags visual, er det rigtigt forstået? I det tilfælde, ved jeg ikke rigtigt hvad det kan være, andet end at det muligvis kan grunde i en gedigen omgang stress.
Hvis det er noget der sker igen, og evt. tiltager, så synes jeg du skal gå til optiker og fortælle det du har fortalt her. I yderste tilfælde kan det være glaslegemesammenfald, men det tror jeg bestemt ikke det er, og det er vigtigt at du ikke straks tror at du fejler det ene og det andet!
Patienter med dette, oplever det ofte som fluer for øjet, men det er ikke kun i det perifære syn og er en ret alvorlig synsforstyrrelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
For to dage siden oplevede jeg hvad der lyder til at være præcis det samme som dig.

Jeg lå på min liggestol og slikkede sol, pludselige lod jeg mærke til disse lyse "ildfluer" på et par millimeters størrelse, de optrådte ikke som på en flade men var både tæt på og langt væk. Jeg lå og undrede mig over dette i et stykke tid (ca. 5 min.) og gik der efter ind for at hente en øl, da jeg kom tilbage til min liggestol kiggede jeg efter dem igen, men denne gang kunne jeg ikke se dem lige meget hvor meget jeg koncentrede mig.
Jeg har aldrig oplevet dette før heller ikke når jeg har trippet. Lige som dig er det efterhånden lang tid siden jeg har trippet (1-2 måneder), det sidste trip jeg havde var på 2cb, det var et kraftigt trip med visuels de efterfølgende dage.

Som kommentar til Dagny´s indlæg kan jeg tilføje at jeg ikke havde dyrket nogen form for motion den dag og da jeg som sagt lå og slikkede sol var jeg heller ikke ophidset over noget (selv om min smukke nabo gik rundt i undertøj :D )

EDIT: Skal siges at jeg ikke kun oplevede disse fluer udkanten af mit syn, men over hele mit synsfelt.

EDIT2: Fandt lige den her på google: http://www.vos.dk/nye_publikationer/nethindelosning.pdf

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Jeg er ikke sikker på trådstarter, men er rimelig sikker på at det du oplevede, Alt Ædende Ateist er Floaters

Floaters er nogle små ting der flyder rundt i væsken inde i øjet, de er specielt tydelige når man kigger på en lys baggrund, da det er skyggen af disse der bliver kastet ind på nethinden. Jeg har selv en masse på mit venstre øje, som jeg ser hver gang jeg kigger på en lys baggrund, såsom himlen, hvidt papir, computer, lys mm.
Jeg er sikker på, disse er med til at skabe noget af det mønster, jeg ser ved mine visuals, ved et godt trip. Derudover kan de være sjove at se på og "kaste med", men også ret irriterende, specielt under snestorm, når man ikke kan se andet end de små sataner flyde rundt.

Læs selv mere: http://en.wikipedia.org/wiki/Floater

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sidste år bemærkede jeg et par særheder, da jeg vendte tilbage fra Kreta. På flyet sad jeg og stenede ud, og pludselig - i fuld ædru tilstand - fik jeg tunet ind på noget, som gjorde at mit syn blev fyldt med små gnistrende "fluer" overalt i mit synsfelt. Det gik bort da jeg ikke længere tunede ind på det. Herefter blev jeg mere opmærksom på det og kunne nemt se sådan en "floater" - det ligner sådan noge "parasitter" eller "leddelte orm" under mikroskop - især hvis jeg var lidt træt og "zonede ud". Jeg kan nemt tune ind på den slags i dag, men min tilbagevendende erfaring er, at så længe jeg ikke tænker over det, så er de der ikke. Tænker jeg for meget over det, så vender de tilbage. Jeg lægger ikke noget videre i det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dagny skrev:
Ja ok... Hmm... Altså stress har en indvirkning på synet, det er en kendt sag. Det du beskriver lyder nærmest som noget man ville kunne opleve som en slags visual, er det rigtigt forstået? I det tilfælde, ved jeg ikke rigtigt hvad det kan være, andet end at det muligvis kan grunde i en gedigen omgang stress.
Hvis det er noget der sker igen, og evt. tiltager, så synes jeg du skal gå til optiker og fortælle det du har fortalt her. I yderste tilfælde kan det være glaslegemesammenfald, men det tror jeg bestemt ikke det er, og det er vigtigt at du ikke straks tror at du fejler det ene og det andet!
Patienter med dette, oplever det ofte som fluer for øjet, men det er ikke kun i det perifære syn og er en ret alvorlig synsforstyrrelse.

Ja det kunne godt ligne en slags visuals, kunne godt tænkes det var en omgang stress, for mit hoved er konstant fyldt med tanker. Er blevet henvist til en psykolog.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har ikke läst hele tråden i gennem, men jeg har oplevet präcist samme. Förste gang troede jeg at det var en svärm af fluer og det gik väk efter 5 sek.
Jeg har siden oplevet det 5-7 gange.

Det kommer oftest efter en kraftanstrengelse, foreksempel en pludselig oprejsning fra liggende stilling (tänker ikke på den svimmelhed som kan opstå af lavt blodtryk etc.). Det er dog også kommet hvis jeg har råbt, og to gange er det sket helt random.
Jeg tror at det er noget blodtryksrelateret. Flimren for öjnene kan også väre et tegn på hjerteproblemer, men jeg tror at just dette er ret harmlöst (ikke hjertefejl eller noget). '

Mvh.

Junior medlem

visual snow, det har jeg stadig og i samme mængde som for ca 25år siden hvor jeg tog mit sidste trip
det går ikke væk, men man lærer at leve med det sorry

Junior medlem

http://www.visualsnow.com/examples/pict ... 4-full.jpg

http://www.migraine-aura.org/site/conte ... S_4_en.bmp

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg tror ikke der er tale om hverken floaters eller visible snow (som er "brus" eller "synsbrus" eller noget i den stil, hvis ikke jeg husker forkert?).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Alt Ædende Ateist skrev:
EDIT2: Fandt lige den her på google: http://www.vos.dk/nye_publikationer/nethindelosning.pdf

Pas nu på ikke at blive for paranoid ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Fejl post

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Jeg har ikke läst hele tråden i gennem, men jeg har oplevet präcist samme. Förste gang troede jeg at det var en svärm af fluer og det gik väk efter 5 sek.
Jeg har siden oplevet det 5-7 gange.

Det kommer oftest efter en kraftanstrengelse, foreksempel en pludselig oprejsning fra liggende stilling (tänker ikke på den svimmelhed som kan opstå af lavt blodtryk etc.). Det er dog også kommet hvis jeg har råbt, og to gange er det sket helt random.
Jeg tror at det er noget blodtryksrelateret. Flimren for öjnene kan også väre et tegn på hjerteproblemer, men jeg tror at just dette er ret harmlöst (ikke hjertefejl eller noget). '

Mvh.

Det kom lige efter jeg havde ligget ned, rejst mig op og slået i sofaen, så det passer meget godt med din beskrivelse. Er normalt ikke voldelig, langt fra, har aldrig slået nogle eller lignende, nogle gange bliver det bare for meget med tankerne.
Nej tror sgu heller ikke det hjertefejl der plager mig :)

CFP skrev:
visual snow, det har jeg stadig og i samme mængde som for ca 25år siden hvor jeg tog mit sidste trip
det går ikke væk, men man lærer at leve med det sorry

Tror ikke det er visual snow som du siger, dog kunne det godt minde lidt om dette billede, bare det kun var i det perifere syn.
Billede

Medlem
Brugeravatar

Ahhh ja, nu når du nævner det Xtreme har jeg også set noget ligende, meget ligende billedet. Altså udover mine Floaters.

Kan ikke lige huske sammenhængen med situationen, men har nogle få gange kunne fokusere på det. Det er små "lysende" ting der ligesom bevæger sig over øjet som ildfluer. Disse har været synlige i stortset hele synsfeltet, hvor floaters er lidt mere begrænset til det midterste.

Forskellen på disse og floaters var at de bevæger sig i alle retninger, individuelt, somom det er levende organismer, hvor floaters ligesom flyder rundt, nogle i lange kæder.

Edit: Fandt en artikel om floaters og lysende pletter for øjene, måske det giver nogle svar:
http://www.allaboutvision.com/conditions/spotsfloats.htm

Citat:
You may also see flashes of light. These flashes occur more often in older people and usually are caused by mechanical stimulation of photoreceptors when the gel-like vitreous occasionally tugs on the light-sensitive retina. They may be a warning sign of a detached retina.

Flashes also occur after a blow to the head, often called "seeing stars."

Some people experience flashes of light that appear as jagged lines or "heat waves" in both eyes, often lasting 10-20 minutes. These types of flashes are usually caused by a spasm of blood vessels in the brain, which is called a migraine.

If a headache follows the flashes, it is called a migraine headache. However, jagged lines or "heat waves" can occur without a headache. In this case, the light flashes are called an ophthalmic migraine, or a migraine without a headache.

Medlem
Brugeravatar

Det er sørme også et billede af denne migræne pletter, som navnet på billedet tydeligt viser, nu da jeg lige så CFP's post.

Junior medlem

Jeg ved godt at dette indlæg er lagt gammelt, men det så ud til, der stadig har været lidt tvivl, da indlægget døde.

Mit bud på hvad du har oplevet, kan jeg ikke sætte et navn på, men kan til gængæld sige jeg har oplevet det mange gange. Det kommer til mig, hvis jeg laver noget voldtsomt for blodtrykket, uden at have varmet op. Jeg træner flips, og hvis jeg kommer til træning og som "opvarmning" laver en baglænds salto, oplever jeg også det fænomen du beskriver. Små ildfluer der flyver langsomt rundt i synsfeltet. De går hurtigt væk efter en ca 10 sekunder, og kommer tit kun en eller to gange. Jeg vil gætte på, det har noget at gøre med blodtrykket, lidt ala når man har ligget ned og rejser sig op lidt for hurtigt.

Medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Billede

har du overvejet om du måske bare render rundt med sperm i øjet?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]